بسیاری از داستان های موفقیت هالیوود در طول تولید با موانعی روبرو شده اند. بسیاری از سریال‌های موفق تلویزیونی در ابتدا رد شدند زیرا شبکه‌ها پیش‌بینی می‌کردند که شکست خواهند خورد. با توجه به شناخت و تمجیدهای عظیمی که هر یک از این سریال ها به دست آوردند، شکی نیست که کسانی که این موضوعات را رد کردند به خاطر تصمیم خود به خود لگد زدند.

خوشبختانه، این برنامه های تلویزیونی که زمانی رد شده بودند، در نهایت توانستند تولیدکنندگان و شبکه هایی را پیدا کنند که مایل بودند شانسی برای آنها داشته باشند. طرفداران تقریباً نتوانستند برخی از برنامه های تلویزیونی محبوب را ببینند.

بازی مرکب بیش از حد غیر واقعی تلقی شد

Squid Game یکی از پربیننده‌ترین نمایش‌های نتفلیکس در تمام دوران است، اما در طول مراحل توسعه با رد شدن مکرر مواجه شد. سریال درام کره جنوبی که توسط هوانگ دونگ هیوک ساخته شده بود، در ابتدا به عنوان یک فیلم بلند در نظر گرفته شد. هوانگ دونگ هیوک فیلمنامه‌ای را تکمیل کرد و آن را برای تهیه‌کنندگان کره‌ای عرضه کرد، اما برای پذیرفتن آن بسیار عجیب و غیرواقعی تلقی شد.

نتفلیکس که به دنبال تولیدات بین المللی بیشتر بود، پتانسیل را در فیلمنامه دید. در سال ۲۰۱۹، اعلام شد که فیلمنامه به صورت یک سریال ۹ قسمتی ساخته خواهد شد. بازی Squid به موفقیت بزرگی دست یافت و برای فصل دوم تمدید شد.

The Queen’s Gambit نزدیک به ۳۰ سال طول کشید تا تایید شود

مینی سریال اصلی نتفلیکس، The Queen’s Gambit به موفقیت قابل توجهی دست یافت و ۱۱ جایزه Primetime Emmy را در سال ۲۰۲۱ به خانه برد که شامل سریال های محدود یا گلچین بود. با این حال، اقتباس از کتاب والتر تویس در سال ۱۹۸۳ با طردها و عقب‌نشینی‌های قابل توجهی در روند توسعه مواجه شد.

بازی The Queen’s Gambit توسط بسیاری از استودیوها رد شد که معتقد بودند فیلمنامه ای در مورد شطرنج بسیار خسته کننده خواهد بود. یک اقتباس سینمایی با بازی هیث لجر، که به شدت به این کتاب علاقه داشت، قبل از مرگ لجر در سال ۲۰۰۸ در دست ساخت بود. این اقتباس در نهایت توسط نتفلیکس به عنوان مینی سریال در سال ۲۰۱۹ پذیرفته شد.

شبکه‌ها The Walking Dead را کمتر غمگین می‌خواستند

سریال پرطرفدار AMC The Walking Dead از سال ۲۰۱۰ روی آنتن می‌رود و به دلیل محبوبیت بسیار زیاد، سریال‌های اسپین‌آف متعددی را تولید کرده است. با این حال، این نمایش توسط NBC و HBO رد شد. این شبکه ها خواستار سازش قابل توجهی برای توسعه اقتباسی از مجموعه کتاب های کمیک به همین نام بودند.

از تهیه کنندگان سریال مردگان متحرک خواسته شد تا خشونت و ناراحتی سریال کمیک را کاهش دهند، اما آنها نپذیرفتند. با این حال AMC موافقت کرد که سریال را همانطور که تیم سازنده در ابتدا برنامه ریزی کرده بود توسعه دهد.

پیش‌نمایش Game Of Thrones با استقبال ضعیفی روبرو شد

سریال «بازی تاج و تخت» شبکه HBO چنان ضعیف مورد استقبال شبکه‌ها قرار گرفت که تقریباً شانس پخش سریال را از بین برد. پیش‌نمایش پخش نشده برای طرفداران تا حد زیادی مرموز باقی می‌ماند.

پس از مشاهده پیش‌نمایش، HBO با اشاره به مشکلات قابل توجه در نمایش و یک طرح نامشخص، خواستار فیلمبرداری مجدد شد. پیش‌نمایش دوباره با تغییرات شدید در فیلمنامه و چندین بازیگر مجدد، از جمله اضافه شدن امیلیا کلارک در نقش دنریس تارگرین، فیلمبرداری شد. اگرچه پیش‌نمایش اصلی هرگز منتشر نشده است، برخی از صحنه های فیلمبرداری اصلی در قسمت پخش شده استفاده شده است.

سوپرانو توسط چندین شبکه رد شد

درام جنایی The Sopranos را شاید بتوان یکی از بهترین نمایش های تلویزیونی تمام دوران ها دانست، اما طرد شدن آن در طول فرآیند ساخت غریبه نبود. سوپرانوها پس از اینکه ابتدا به عنوان یک فیلم بلند ساخته شد، بعداً به عنوان یک سریال تلویزیونی مورد بازسازی قرار گرفت.

فاکس به بازی اولیه علاقه مند بود اما پس از دریافت فیلمنامه آزمایشی فیلم The Sopranos را رد کرد. سی‌بی‌اس و ان‌بی‌سی هر دو آن را رد کردند. سوپرانوها در نهایت شش فصل از شبکه HBO پخش شدند.

Desperate Housewives تلاش کردند تا مدیران شبکه را متقاعد کنند

Desperate Housewives از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ به مدت هشت فصل از شبکه ABC پخش شد، اما زمانی که برای اولین بار ساخته شد با رد شدن مکرر مواجه شد. فاکس، HBO، Showtime، CBS، NBC و Lifetime همگی این سریال را رد کردند. Desperate Housewives به ویژه به دلیل حضور گروهی از زنان میانسال مورد انتقاد قرار گرفت.

ABC در نهایت به Desperate Housewives فرصت داد و محبوبیت سریال به سرعت افزایش یافت و آن را به موفقیت چشمگیری برای شبکه تبدیل کرد. این سریال در طول دوره نمایش خود جوایز امی، گلدن گلوب و انجمن بازیگران سینما را دریافت کرد.

اچ بی او sons Of Anarchy را به موضوعی درباره دوچرخه‌سواری ترجیح نداد

در طول ساخت Sons of Anarchy، خالق آن کرت ساتر معتقد بود که HBO به دلیل ماهیت گرافیکی محتوای آن، بهترین گزینه برای نمایش است. متأسفانه HBO تصمیم گرفت این سریال را پخش نکند زیرا در آن زمان در حال ساخت سریال دیگری درباره دوچرخه سواران بود.

نمایش در حال تولید ۱% نام داشت، اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفت، زیرا بنیانگذار گروه دوچرخه سواری Hells Angels از HBO به دلیل حذف او از که به ساخت آن کمک کرده بود شکایت کرد. Sons of Anarchy در نهایت در FX منتشر شد.


Buffy  قاتل خون آشام توسط فاکس و NBC رد شد

ایده اولیه جاس ویدون برای Buffy the Vampire Slayer اولین بار با فیلمنامه او برای فیلمی به همین نام در سال ۱۹۹۲ ایجاد شد. متأسفانه این فیلم در میان منتقدان و مخاطبان عمومی طنین انداز نشد.

با این حال، جاس ویدون تمایلی به دست کشیدن از ایده خود نداشت و تصمیم گرفت آن را به عنوان یک نمایش تلویزیونی دوباره کار کند. ویدون با یک پیش‌نمایش به چندین شبکه نزدیک شد، اما فاکس و NBC او را رد کردند. خوشبختانه، پیش‌نمایش توسط WB انتخاب شد و Buffy the Vampire Slayer اولین موفقیت بزرگ شبکه شد.

HBO هیچ علاقه ای به Breaking Bad نداشت

یکی دیگر از موفقیت های Breaking Bad قبل از یافتن خانه خود در AMC با رد شدن از سوی چندین شبکه مواجه شد. این درام جنایی که برنده ۱۶ جایزه Primetime Emmy شد، توسط Showtime، HBO، TNT و FX رد شد.

HBO به قدری به این بازی بی‌علاقه بود که حتی به خود زحمت ندادند به سازندگان بریکینگ بد بگویند که نپذیرفتند. تهیه‌کنندگان تی‌ان‌تی عاشق نمایش Breaking Bad بودند، اما می‌ترسیدند که اگر نمایشی درباره یک معلم تولیدکننده مواد مخدر را بپذیرند، شغل خود را از دست بدهند. FX و Showtime هر دو Breaking Bad را به دلیل شباهت با دیگر برنامه های شبکه رد کردند. در نهایت، این سریال توسط AMC انتخاب شد و رکورد جهانی گینس را در سال ۲۰۱۳ به‌عنوان تحسین‌شده‌ترین نمایش تمام دوران به دست آورد.


Stranger Things به دلیل بازیگران جوانش رد شد

تصور اینکه کسی چیزهای فوق العاده محبوب Stranger Things را رد کند، سخت است. با این حال، این دقیقاً همان چیزی است که برادران دافر ایده نمایش را در شبکه های متعدد مطرح کردند.

Stranger Things، که در ابتدا Montauk نام داشت، توسط هر شبکه کابلی که برای اولین بار به آن معرفی شد، رد شد. بسیاری از مدیران شبکه این تصمیم را به خاطر بازیگران جوان این سریال گرفتند. از برادران دافر خواسته شد تا در صورت عدم تمایل به ساخت سریال کودکانه، روی هاپر تمرکز کنند. Stranger Things در نهایت در سال ۲۰۱۵ توسط نتفلیکس پذیرفته شد و از آن زمان تاکنون نامزد دریافت ۳۱ جایزه امی شده است.