برای کسانی که خندیدن را دوست دارند و به ژانر ترسناک علاقه‌مندند، ژانر کمدی ترسناک همیشه ثابت می کند که همه کاره تر است. اگرچه آنها کاملاً متضاد به نظر می رسند، ژانرهای متفاوت با هم ترکیب شده اند و برخی از به یاد ماندنی ترین برنامه های تلویزیونی را ساخته اند.

از مجموعه‌های گلچین کلاسیک مانند Tales from the Crypt گرفته تا نمایش‌های امروزی مانند What We Do in the Shadows، بهترین نمایش‌های کمدی ترسناک هستند که دو ژانر خود را ارائه می‌کنند. در حالی که تاریخ تلویزیون پر از نمایش های کمدی ترسناک عالی است.

The Munsters (1964–۶۶)

مانسترها داستان ترسناک کلاسیک و خانواده پسندی که با وجود هیولا بودن، خانواده معمولی آمریکایی بودند. خانواده مانستر به سرپرستی هرمان پدرسالار شبه فرانکشتاین، به زندگی حیرت انگیز خود پرداختند و وارد سناریوهای کمدی معمولی شدند که معمولاً ناشی از ترس دنیای بیرون از آنها بود.

The Munsters با آهنگ جذاب و شخصیت های دوست داشتنی خود، با وجود عجیب بودن، بینندگان را مجذوب خود کرد. در حالی که ممکن است طنز حتی بر اساس استانداردهای دهه ۱۹۶۰ نیز ناخوشایند باشد، ماهیت دوست داشتنی نمایش کاملا غیرقابل انکار بود.

Buffy The Vampire Slayer (1997–۲۰۰۳)

دهه ۹۰ یک رنسانس برای ژانر ترسناک در تلویزیون بود، و بافی قاتل خون آشام، عناصر کمدی تر این ژانر را در طول دوره‌ طولانی آن رهبری کرد. این سریال، بافی سامرز، دانش‌آموز دبیرستانی را دنبال می‌کند که شب‌هایش را با خون آشام‌ها و دیگر نیروهای تاریکی می‌جنگد.

این سریال بدون ترس نبود، اما بهترین قسمت های بافی تعادل درخشانی بین وحشت و طنز پیدا کرد. ماهیت بی‌پروا این شخصیت جایی است که بیشتر کمدی‌ها از آن سرچشمه می‌گیرند، و تلاش‌های بافی برای ایجاد تعادل بین زندگی عادی و حرفه‌اش به عنوان یک قاتل نیز خنده‌دار است. از طرف دیگر، هیولاهای وحشتناکی که او هر هفته با آنها می جنگید.

Scooby-Doo, Where Are You! (1969–۷۰)

اسکوبی دو برنامه ای برای کودکان بود که به اندازه کافی برای سرگرم کردن همه بود. این سریال بر روی گروهی از جوانان و سگ نابالغشان تمرکز دارد که به بررسی اسرار وحشتناک مربوط به هیولاها و ارواح می پردازند.

این نمایش در آن زمان انگشت خود را بر نبض کشور داشت و انقلاب فرهنگی را منعکس می کرد که ملت را فرا گرفته بود. این هنر زیبا و وهم انگیز بود و هیولاهای مختلف به اندازه خود شخصیت ها قابل تشخیص هستند. اسکوبی دو هرگز از بین نرفته است و او تا به امروز همچنان تماشاگران را به وجد می آورد.

Tales From The Crypt (1989–۹۶)

مجموعه ترسناک Tales from the Crypt، کمیک های کلاسیک EC را با جزئیات خنده دار وحشتناکی زنده کرد. Tales from the Crypt که توسط نگهبان شوخ‌آمیز Crypt Keeper میزبانی می‌شد، داستان کوتاه وحشتناک متفاوتی را ارائه می‌کرد که معمولاً شخصیتی را شامل می‌شد که از طریق ابزارهای ماوراء طبیعی به موفقیت برسد.

وقتی صحبت از ترسناک و کمدی به میان می آید، Tales from the Crypt بیشتر به سمت ترس متمایل می شود، اگرچه کنایه اغلب در نوع خود خنده دار بود. این نمایش که از HBO پخش می‌شد، از قوانین سانسور معمولی جدا بود و اغلب مرزها را فراتر از برنامه‌های دیگر می‌رفت. این نمایش با مجموعه وسیعی از ستاره‌های مهمان شگفت‌انگیز، اغلب در هر قسمت نمایشی پر ستاره بود.

Scream Queens (2015–۱۶)

این نمایش بر خانواده کاپا هاوس و مجموعه ای از قتل هایی که مدرسه را تکان می دهد متمرکز است. اما زمانی مشکل اصلی ایجاد می‌شود که انجمن خواهری بر روی همه متقاضیان باز می‌شود.

جیمی لی کرتیس، ملکه جیغ، گروهی از ستاره‌های جوان را جمع می‌کند. این سریال عمر کوتاهی داشت، اما طنز خودارجاعی و لحن بیش از حد آن بینندگان را بطور مساوی به خنده و نفس نفس زدن واداشت.

Stan Against Evil (2016–۱۸)

هنگامی که یک کلانتر ناراضی مجبور به ترک موقعیت خود می شود، پس از اینکه آنها متوجه می شوند که شهر خواب آلود نیوانگلند آنها پر از شیاطین است، باید با اکراه با جایگزین خود متحد شود.

جان سی مک گینلی در نقش استن می درخشد و عملکرد او یادآور او در فیلم Scrubs است. سریال فوق‌العاده خنده‌دار است، اما در مورد ترساندن هم بی‌اهمیت نیست. تعداد زیاد شیاطین امکان سناریوهای ترسناک جالب را فراهم می‌کرد و دیدن تعامل استن با لژیون‌های جهنم همیشه خنده‌دار بود.

The Addams Family (1964–۶۶)

خانواده آدامز، مشابه خانواده معاصر خود، The Munsters، خانواده عجیب و غریب دوست‌داشتنی را وارد دنیای کمدی کرد. آدامزها گروهی از افراد عجیب و غریب هستند که یک عمارت قدیمی شبح وار را اشغال می کنند. هر اپیزود آن‌ها با کمدی مواجه می‌شوند، که معمولاً همسایگان خود را در این فرآیند می‌ترسانند.

طنز نمایش تا حدودی تیره‌تر از مانسترها بود و آدامز اغلب بسیار بی‌رحمانه‌تر از هم‌عصران خود بودند. با این وجود، این نمایش برای اواسط دهه ۶۰ بسیار خنده دار بود و به زیبایی دنیای ترسناک و کمدی را در یکی از بهترین کمدی های این دهه ترکیب کرد.

Santa Clarita Diet (2017–۱۹)

کمدی تاریک به راحتی قابل اجرا نیست، و سانتا کلاریتا دستور دقیقی برای ترساندن و غلغلک دادن مخاطبانش پیدا کرد. شیلا و جوئل یک زوج عادی هستند که با مرگ ناگهانی شیلا، زندگی‌شان زیر و رو می‌شود. با این حال، هنگامی که او به زندگی باز می گردد متوجه می شود که باید انسان ها بخورد تا زندگی خود را ادامه دهد.

رژیم غذایی سانتا کلاریتا، با ساختن شوخی‌های طنزآمیز در زندگی امروزی، یکی از بهترین سریال‌های اصلی نتفلیکس است، اگرچه تنها چند فصل به طول انجامید. درو بریمور و تیموتی اولیفانت به زیبایی با یکدیگر بازی می‌کنند و کل نمایش لحن منحصربه‌فردی دارد که به آن کمک می‌کند حتی از هم‌عصران کمدی ترسناک خود متمایز شود.

Ash Vs. Evil Dead (2015–۱۸)

دهه‌ها پس از وقایع فیلم، Ash vs. Evil Dead با اش ویلیامز از سری Evil Dead، در ارائه ترس‌های کلاسیک سام رایمی از دست نداد. اش ویلیامز سه دهه را صرف اجتناب از بزرگ شدن کرده است. با این حال، زمانی که مردگان برمی گردند تا دنیا را به وحشت بیندازند، او با اکراه وارد عمل می شود تا همه را نجات دهد.

بروس کمپبل برای ایفای نقش اش به دنیا آمد و به درخشانی به این نقش بازگشت. بهترین کاری که نمایش انجام می دهد این است که بتواند روح فیلم های اصلی را به تصویر بکشد در حالی که هرگز مانند یک سفر نوستالژی احساس نمی شود. شخصیت Ash به شیوه خاص خود بالغ شده است و پیری او بخشی از طنز است. وقتی صحبت از میراث به میان می‌آید، Ash vs. Evil Dead بهترین نماد کمدی ترسناک بود.

What We Do In The Shadows (2019–Present)

فیلمی با همین نام یکی از خنده دارترین فیلم های کمدی ترسناک تمام دوران بود و مجموعه تلویزیونی What We Do in the Shadows نیز به همان اندازه خنده دار است. نمایش مستند به سبک ساختگی گروهی از خون آشام ها را دنبال می کند که با هم در استاتن آیلند در نیویورک زندگی می کنند.

دیدن تعامل خون‌آشام‌های باستانی با دنیای مدرن خنده‌آور است، و نمایش به‌نوعی موفق می‌شود فیلمی را که باعث تولید آن شده است، بالاتر ببرد. چیزی که سریال واقعاً به آن خلاصه می شود شخصیت های آن است، و اگرچه آنها با فیلم متفاوت هستند، اما هنوز هم به همان اندازه خنده دار و صمیمانه هستند.