اولین تریلر فیلم کمدی جنایی سرچ لایت See How They Run در ۲۹ ژوئن منتشر شد که با واکنش مثبت تماشاگران مواجه شد. این فیلم گروه بزرگی از بازیگران را به نمایش می‌گذارد و سرشه رونان و سم راکول بازیگرانی مانند آدرین برودی، روث ویلسون و دیوید اویلوو را رهبری می‌کنند. طرفداران از دیدن بازگشت رونان به روی پرده و انجام کارهای کمدی خود به عنوان بازیگر بسیار هیجان زده هستند.

رونان برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ با فیلم Atonement تحسین شد و از آن زمان، این بازیگر با استعداد فهرستی بسیار چشمگیر از اعتبارات را به دست آورده است. از اقتباس‌های کلاسیک مانند Little Women گرفته تا فیلم‌های هیجان‌انگیز مانند Hanna.

Hanna (2011) – 65

هانا نامدار از بدو تولد توسط پدر سابقش سیا فقط برای یک چیز و یک چیز آموزش دیده است که یک قاتل متخصص باشد. ماموریت او از بین بردن یک افسر عالی رتبه در سیا است که توسط کیت بلانشت به تصویر کشیده شده است و قصد دارد هانا و پدرش را از بین ببرد. هانا برای محافظت از تنها خانواده ای که تا به حال شناخته است با زمان رقابت می کند، اما همه چیز آنطور که به نظر می رسد نیست.

هانا زاویه تازه‌ای با «قاتل آموزش‌دیده» پیدا کرد که منجر به یک روایت واقعاً بدیع شد. طرح جذاب و صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز باعث موفقیت آن در باکس آفیس و منتقدان شد. منتقدان بازی رونان را فوق‌العاده می‌دانستند و به‌طور درخشان مضامین پیچیده فیلم را به راحتی منتقل می‌کردند. بسیاری از هانا به عنوان یکی از بهترین فیلم های جاسوسی زنانه یاد می کنند.

Byzantium (2013) – 66

النور وب (رونان) و مادرش کلارا (جما آرترتون) دو خون آشام مرتد هستند که از جامعه مرگبار خون آشام های مرد معروف به برادران فرار می کنند. کلارا و النور که در هتل بیزانتیوم پنهان شده‌اند، پیچیدگی‌های زندگی ابدی خود را دنبال می‌کنند و در عین حال مراقب خطرات احتمالی هستند.

کارگردان، نیل جردن، داستانی واقعاً غم انگیز و گوتیک را پیرامون پیوندهای خانواده می سازد و در عین حال برداشتی پیچیده از ژانر خون آشام ارائه می دهد. موسیقی هیجان انگیز و بازی های پیچیده دو تا از بهترین ویژگی های فیلم هستند. شیمی بین رونان و آرترتون عناصر خارق‌العاده فیلم را به تصویر می‌کشد و بیزانس را به ترکیبی عالی از وحشت تبدیل می‌کند.

Ammonite (2020) – 72

آمونیت یک داستان عاشقانه تخیلی است که در دهه ۱۸۴۰ اتفاق می افتد و زندگی واقعی مری آنینگ (با بازی کیت وینسلت) و شارلوت مورچیسون (رونان) را دنبال می کند. چیزی که به عنوان یک عشق ساده شروع می شود، به سرعت به یک عاشقانه پرشور و داغ تبدیل می شود. هر دو باید با خواسته های درونی خود مبارزه کنند تا در دنیایی که هنوز برای آنها آماده نیست زنده بمانند.

اگرچه برخی از منتقدان با نادرستی های تاریخی در فیلم مشکل داشتند، اما اکثر آنها معتقدند شیمی بین رونان و وینسلت ارزش پذیرش را دارد.

The French Dispatch (2021) – 74

The French Dispatch بر سه روایت متفاوت متمرکز شده است. فیلم بر مرگ سردبیر مجله The French Dispatch تمرکز دارد و آخرین درخواست او انتشار تنها یک شماره پایانی است. خلاصه داستان هر یک از چهار مقاله ای است که در آخرین شماره مجله مشهور فرانسوی آمده است.

The French Dispatch با یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های بازیگری که اندرسون تا به حال با آنها کار کرده است، مجموعه‌ای از استعدادهای برتر را به نمایش می‌گذارد که هر کدام تمام تلاش خود را می‌کنند تا این داستان دیوانه‌کننده را زنده کنند. شخصیت رونان تنها در چند سکانس حضور دارد، اما جای تعجب نیست که بخش به یاد ماندنی فیلم است.

The Secret World Of Arrietty (2012) – 80

این فیلم بر اساس رمان ۱۹۵۲ The Borrowers نوشته مری نورتون، دختر جوانی را دنبال می کند که یک Borrower است، نژادی مینیاتوری از مردم که با قرض گرفتن اشیاء از انسان های بزرگتر در زندگی زنده می مانند. شو، یک پسر نوجوان انسانی، او را کشف می کند و هر دو دوستی ایده آلی را آغاز می کنند. با این حال، او به زودی متوجه می شود که پیوند آنها ممکن است عواقب خطرناکی برای آریتی و خانواده اش داشته باشد.

Saoirse Ronan صداپیشگی Arietty را در دوبله انگلیسی فیلم Studio Canal بر عهده دارد. طراحی شخصیت فیلم، فیلمنامه تخیلی و اجرای آوازی متحرک، این فیلم را به یکی از بهترین فیلم های استودیو گیبلی تبدیل کرده است. مضامین اصلی در مورد پذیرش و پشتکار در داستانی دلچسب ارائه می شود که به زیبایی ساخته شده است تا حتی بدبین ترین قلب ها را نیز لمس کند.

Atonement (2007) – 85

رابطه عاشقانه بین یک فرد اجتماعی ثروتمند (کیرا نایتلی) و پسر نگهبان زمین (جیمز مک آووی) زمانی متوقف می شود که خواهر کوچکتر آن فرد اجتماعی (Saoirse Ronan) ادعایی نادرست می کند. سپس خواهر کوچکتر مسیر غم انگیز زندگی هایی را که با دروغ چندین ساله خود ویران کرده، مستند می کند.

مسلماً یکی از خیره‌کننده‌ترین نمونه‌های فیلم‌برداری خبره، انتقال Atonement از صفحه‌ای به صفحه دیگر مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و بازی‌های رونان و نایتلی و همچنین کارگردانی سبک را تحسین کردند. تیم سازنده کار خارق العاده ای برای نمایش رمانتیسم رمان محبوب انجام داد و اقتباسی رضایت بخش برای طرفداران ایجاد کرد. نقش برجسته رونان اولین نامزدی اسکار را برای این بازیگر جوان به ارمغان آورد.

Brooklyn (2015) – 88

ایلیس با بازی Saoirse Ronan، یک زن جوان ایرلندی است که به شهر نیویورک مهاجرت می کند تا زندگی بهتری برای خود پیدا کند. یک داستان کلاسیک، آیلیس تلاش می کند تا با فرهنگ آمریکایی سازگار شود و اغلب با حملات شدید دلتنگی مبارزه می کند. در نهایت، او با تونی، یک لوله کش جذاب و شیرین آشنا می شود که به ایلیس نشان می دهد که ممکن است دلیلی برای ماندن در بروکلین وجود داشته باشد.

داستان عاشقانه شیرین و جدی در مرکز بروکلین توسط رونان و امری کوهن به زیبایی نوشته و اجرا شده است. جذابیت هر دو بازیگر از صفحه بیرون می زند و باعث می شود هنگام تماشای این فیلم خوشحال نشوید. همچنین توجه ویژه‌ای به نمایش فرهنگ ایرلند به شیوه‌ای صحیح و در عین حال نشان دادن واقعیت‌های خشن مهاجرت به ایالات متحده در دهه ۱۹۵۰ صورت گرفته. بروکلین یک موفقیت تجاری و منتقدانه بود و بسیاری از منتقدان این فیلم را در فهرست بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۵ خود قرار دادند.

The Grand Budapest Hotel (2014) – 88

هتل بزرگ بوداپست که یکی از قابل تماشاترین فیلم‌های وس اندرسون محسوب می‌شود، در دهه ۱۹۳۰ می‌گذرد و گوستاو اچ، یک دربان با استعداد را دنبال می‌کند که برای قتل یکی از مشتریان ثروتمند مسن خود قاب می‌شود. زیرو، دستیار گوستاو، به او می پیوندد تا بی گناهی خود را ثابت کند و بفهمد واقعاً چه اتفاقی افتاده است.

سبک انحصاری وس اندرسون در هتل گراند بوداپست کاملاً وجود دارد. کارگردانی مناسب، طراحی منحصر به فرد تولید، و فیلمنامه درخشان، همگی به تجربه ای کاملا لذت بخش می پردازند. بسته بندی ممکن است احمقانه و غریب باشد، اما هدیه درون داستانی واقعاً تکان دهنده در مورد عشق و استقامت است که توسط اجراهای فوق العاده منتقل می شود، از جمله اجرای خود Saoirse Ronan در نقش آگاتا دوست Zero.

Little Women (2019) – 91

زنان کوچک که از رمان لوئیزا می آلکات به همین نام اقتباس شده است، خواهران سرسخت و دوست داشتنی مارس را دنبال می کند که در پس زمینه جنگ داخلی آمریکا به سن بلوغ می رسند. بزرگ‌ترینشان جو (سرشه رونان) در مواجهه با انتقال اجتناب‌ناپذیر به بزرگسالی تا حدی مشکل دارد و در عین حال تلاش می‌کند نامی برای خود به‌عنوان نویسنده‌ای منتشر کند.

منتقدان فیلم «زنان کوچک» کارگردان گرتا گرویگ را به خاطر داشتن حسی مدرن بدون نابهنگام بودن تحسین کردند. این فیلم با وفادار ماندن به منبع اصلی، توانست مضامین غنی خود را بدون احساس قدیمی بودن یا تکراری بودن منتقل کند. این فیلم همچنین به دلیل پیشرفت در فیلم زنان کوچک در سال ۱۹۹۴ مورد تحسین قرار گرفت. رونان، به‌ویژه، به‌خاطر بازی‌اش در نقش جو مارچ مورد ستایش قرار گرفت، و برداشتی قانع‌کننده‌تر از این شخصیت را نسبت به اقتباس‌های قبلی به ارمغان آورد. او برای بازی در این فیلم نامزد جایزه بهترین بازیگر زن اسکار شد.

Lady Bird (2017) – 93

کریستین “لیدی برد” مک فرسون آرزوی روزی را دارد که بتواند ساکرامنتو را پشت سر بگذارد و در شهر دیگری به دانشگاه برود، با این حال، مادرش ایده های متفاوتی برای آینده او دارد. وقتی سال آخرش به پایان می رسد، لیدی برد اولین عشق، اولین درد دل و اولین شانس خود را برای تبدیل شدن به بزرگسالی که می خواهد باشد، تجربه می کند.

لیدی برد بسیار محبوب منتقدان بود، با ستایش ویژه از فیلمنامه تاثیرگذار گرویگ و بازی جذاب Saoirse Ronan. این فیلم توانست شادی ها و دردهای دوران جوانی را به شکلی بی رحمانه واقعی و در عین حال خنده دار نشان دهد. نمایش فیلم از پویایی مادر و دختر، این فیلم را به عنوان یکی از دردناک ترین فیلم های صادقانه و زیبا در مورد روابط خانوادگی معرفی کرد.