فیلم های ترسناک همیشه یک فرار بوده اند، مکانی برای فراموش کردن مشکلات دنیای واقعی با تماشای کشته شدن شخصیت هایی باهوش توسط انسان ها و حیوانات.

با این حال، گاهی اوقات، زمانی که فیلمنامه نویس احساس بی رحمی خاصی می کند، کل بازیگران از بین می روند. چه برای ادامه یک دنباله یا صرفاً اثبات ناامیدکننده بودن وضعیت، ده فیلم زیر به خوبی از پایان «هیچ کس زندگی نمی‌ماند» استفاده می کنند.

Night of the Living Dead (1968)

کلاسیک اصلی ارواح و یک تغییر دهنده بازی برای ژانر وحشت. «شب مردگان زنده» اثر جورج آ. رومرو گروه کوچکی از غریبه‌ها را دنبال می‌کند که به دنبال سرپناهی در خانه‌ای متروکه هستند. با انباشته شدن زامبی ها در بیرون، و افزایش تنش ها در داخل، همه چیز به طور فزاینده ای تاریک به نظر می رسد.

در حالی که همه مرده‌اند، بن قهرمان در زیرزمین خانه پناه می‌گیرد و در امان می‌ماند. بن با شنیدن آمدن امدادگران مسلح حرکت می کند تا به آنها ملحق شود اما با یک زامبی اشتباه گرفته می شود و به ضرب گلوله کشته می شود. این پایان غم‌انگیز، یک لایه تیره و تار به شاهکار رومرو اضافه می‌کند.

The Cabin in the Woods (2011)

وقتی پنج دوست برای تعطیلات آخر هفته به یک کلبه ای دورافتاده سفر می کنند، اتفاقات بدی شروع می شود زیرا جوانان یکی یکی از آنجا جدا می شوند. فکر می کنید قبلاً این داستان را شنیده اید؟ دوباره فکر کنید.

در سرتاسر The Cabin in the Woods مشخص شده است که این یک فیلم ترسناک اساسی نیست و این موضوع با افشای اینکه نوجوانان باید بمیرند تا افراد باستانی راضی شوند، بیشتر تاکید می شود. زمانی که دانا از کشتن دوستش مارتی امتناع می ورزد، که منجر به تبدیل شدن او به “دختر نهایی” می شود، این خدایان غول پیکر و شیطانی از خواب خود بیدار می شوند و زمین را ویران می کنند.

۲۸ Weeks Later (2007)

فیلم ۲۸ Weeks Later که شش ماه پس از شیوع اولیه می‌گذرد، دنباله‌ای ارزشمند برای ۲۸ Days Later است. با کنترل این بیماری همه گیر توسط ارتش، دو خواهر و برادر جوان با پدر خود در منطقه قرنطینه قرار می گیرند و باعث یک واکنش زنجیره ای می شوند که منجر به موج دیگری از ویروس می شود.

نماهای پایانی فیلم نشان می‌دهد که دو کودک به فرانسه فرار کرده‌اند، اما با اندی ناقل ویروس ناشناخته، صحنه‌های پاریس متروکه نشان می‌دهد که ویروس Rage کشور دیگری را نابود کرده است.

The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning (2006)

پیش درآمدی بر بازسازی پر استقبال سال ۲۰۰۳، کشتار با اره برقی در تگزاس: آغاز داستان، دو برادر (مت بومر و تیلور هندلی) را دنبال می‌کند که با دوست دخترشان (جوردانا بروستر و دیورا بیرد) در تگزاس سفر می‌کنند و سپس به جنگ ویتنام می‌روند. دیری نمی گذرد که دوستان با خانواده آدمخوار هویت برخورد می کنند.

با قتل عام بقیه دوستانش، کریسی بروستر از خانه قتل فرار می کند. با این حال، فرار کوتاه می شود، زیرا چرفیس (که در صندلی عقب مخفی شده است) یک اره برقی را از پشت او می زند و باعث می شود که دختر مرده افسر پلیس را زیر بگیرد.

Cabin Fever (2002)

اولین کارگردانی الی راث، تب کابین شکل منحصربه‌فردی از وحشت را ارائه می‌دهد، زیرا این بیماری چیزی نیست که قهرمان‌های داستان هنگام جدا شدن از هم بگریزند.

در نیمه های فیلم، جف از گروه فرار می کند و قول می دهد که خود را پنهان کند تا به ویروس مبتلا نشود. در حالی که بقیه مرده اند، جف مخفیگاه خود را ترک می کند و نشان می دهد که سالم مانده است و فریاد می زند “من موفق شدم”. متأسفانه این امر توجه پلیس محلی را به خود جلب می کند و پلیس برای مهار بیماری به او شلیک می کند.

Downrange (2017)

هنگامی که گروهی از دانشجویان کالج با کارپولینگ در یک بزرگراه متروک دچار پنچر شدن لاستیک می شوند، به زودی هدف یک تک تیرانداز مخفی قرار می گیرند. Downrange شریر، بی رحمانه و تشنه به خون است، زیرا نوجوانان با دقت مرگباری جدا می شوند، سر و اندام با هر شلیک باز می شوند.

با کشته شدن بیشتر بازیگران، جودی تنها بازمانده به تک تیرانداز می رسد و سعی می کند با اسلحه خود به او شلیک کند. وقتی گیر می کند، در عوض او را تا حد مرگ با آن کتک می زند. ضربه نهایی باعث می‌شود که تفنگ از هم جدا شود، گلوله‌ای به گلوی جودی شلیک می‌کند و فیلم را با پایانی تاریک به پایان می‌رساند.

Quarantine (2008)

بازسازی فیلم کلاسیک کالت اسپانیایی [REC]، قرنطینه فیلمی است یافت شده که گزارشگر آخر شب آنجلا (جنیفر کارپنتر) را در حالی که او بخشی را در آتش نشانی ضبط می کند، دنبال می کند. هنگامی که صدای تماس به گوش می رسد، آنجلا و فیلمبردارش اسکات همراه با آتش نشانان سوار می شوند و در نهایت در یک ساختمان آپارتمانی به دام می افتند زیرا زامبی ها در آن غرق شده اند.

اسکات در حال عقب نشینی به سمت اتاق زیر شیروانی کشته می شود و آنجلا دستش را به سمت دوربین خود می برد، قبل از اینکه با فریاد به داخل تاریکی کشیده شود. از قضا این شات پایانی فیلم نیز به عنوان پوستر آن استفاده شده!

Final Destination 5 (2011)

وقتی کارمند سام تصور می کند که پلی که روی آن سفر می کنند فرو می ریزد، او و چند نفر از همکارانش از مرگ آنها جلوگیری می کنند. با این حال، این مقصد نهایی است، و به زودی بازماندگان قربانی تصادفات عجیب و غریب مبتکرانه می شوند.

مرگ به ظاهر فریب خورده اما به لطف قانون «بکش یا کشته شو»، سم و دوست دخترش مولی تصمیم می گیرند برای کار به پاریس بروند. با این حال مشخص می شود که هواپیمای آنها همان هواپیمای است که در فیلم اصلی سقوط کرده است و این زوج در انفجار جان خود را از دست می دهند. آخرین مرد ایستاده، ناتان، نیز در اثر برخورد ارابه فرود هواپیما به نواری که او در آن اشغال کرده بود، کشته شد.

The Blair Witch Project (1999)

وقتی سه دانشجوی سینما در جستجوی یک افسانه شهری به جنگل‌های پس‌زمینه سفر می‌کنند، به زودی طعمه اتفاقات عجیب و غریب می‌شوند زیرا فرار به ظاهر غیرممکن می‌شود.

در نهایت با یک خانه متروکه روبرو می شوند. یک موجود به دانش‌آموزان حمله می‌کند و باعث می‌شود که دوربین‌هایشان را بیاندازند، در حالی که آنها را به سمت زیرزمین می‌کشند و فریاد می‌زنند.

The Return of the Living Dead (1985)

بازگشت مردگان زنده که به عنوان یکی از بهترین فیلم های زامبی در تمام دوران در نظر گرفته می شود، برداشتی طنزآمیزتر از این ژانر است. تصمیم گیری در مورد یک گورستان مکان مناسبی برای یک مهمانی است، گروهی از پانک راک ها باید به زودی با ارواح در حالی که از قبر خود بلند می شوند و قصد دارند با مغزها ضیافت کنند مبارزه کنند.

همانطور که نوجوانان با گروه دیگری از بازماندگان ملاقات می کنند، شخصیت های باقی مانده از تعقیب کنندگان خود پنهان می شوند و موفق می شوند با ارتش تماس بگیرند. سرهنگ مسئول با آگاهی از اینکه نمی‌توان این وضعیت را مهار کرد، شهر را با یک انفجار هسته‌ای ویران کرد و در تلاشی بی‌ثمر برای پایان دادن به شیوع، همه افراد داخل را کشت.