سریال «The Time Traveler’s Wife» که اخیراً منتشر شده است، داستان عشق عجیب و غریب هنری دی تامبل، مردی که به طور پراکنده در زمان سفر می‌کند، و کلر آبشایر را به تصویر می‌کشد. این اولین اقتباس از رمانی به همین نام در سال ۲۰۰۳ نیست و فیلم سال ۲۰۰۹ به کارگردانی رابرت شونتکه نیز نسخه محبوب آن است.

به همین دلیل تعجب آور نیست که تماشاگران این فیلم را در لیست رمانتیک ترین فیلم های علمی تخیلی خود قرار داده اند. فیلم‌های با بالاترین امتیاز ژانرها را کاملاً با هم ترکیب می‌کنند و اغلب از عناصر علمی تخیلی به عنوان چالش یا برای تأثیرگذاری بر روابط بین شخصیت‌های اصلی استفاده می‌کنند.

Arrival (2016)

Arrival که اغلب در کنار بهترین فیلم‌های علمی تخیلی دهه ذکر می‌شود، اقدامات رهبران و دولت‌های جهان را پس از فرود مصنوعات اسرارآمیز بیگانه در سراسر جهان به تصویر می‌کشد. این فیلم عمدتاً دیدگاه زبان شناس، لوئیز بنکس را نشان می دهد که وظیفه دارد راهی برای برقراری ارتباط با موجودات فرازمینی بیابد.

در کنار لوئیز، فیزیکدان ایان دانلی، که با او برای شناسایی و توضیح نمادهایی که بیگانگان استفاده می کنند، همکاری می کند. آنها در فرآیند استرس زایی از یکدیگر حمایت می کنند، که تحت فشار دولتشان بدتر می شود. یک پیچ و تاب شگفت انگیز ماهیت رابطه آنها را کاملاً تغییر می دهد و نحوه نگرش قهرمان داستان به دنیای اطراف خود را مجدداً نشان می دهد.

Another Earth (2011)

پس از اینکه یک کپی دقیق از زمین در Another Earth ظاهر می شود، رودا ویلیامز ۱۷ ساله و جان باروز به شیوه ای غم انگیز از هم عبور می کنند. در تلاش‌هایش برای جبران اشتباهش، قهرمان به طور غیرمنتظره‌ای پیوند نزدیکی با مرد شکسته‌ای برقرار می‌کند که نمی‌داند واقعاً کیست.

رابطه پیچیده بین رودا و جان بر پایه فریب و درد بنا شده است. در حالی که عشقی که بین آنها شکوفا می شود، واقعی است، فیلم امکان یک شانس دوم را از طریق زمین جدیدی که هنوز بالای سر آنها قرار دارد، بررسی می کند.

Blade Runner (1982)

بلید رانر در آینده‌ای دیستوپیایی که در آن انسان‌های مصنوعی معروف به رپلیکانت در مستعمرات فضایی کار می‌کنند، داستان ریک دکارد را دنبال می‌کند که از دوران بازنشستگی بیرون می‌آید تا گروهی از رپلیکانت‌های فراری به رهبری روی باتی را شکار کند. در طول راه، او با ریچل روبرو می شود، یک شبیه سازی شده که معتقد است او یک انسان است.

در میان چندین چیز که هنوز در مورد بلید رانر وجود دارد، رابطه منحصر به فردی است که بین ریک و ریچل شکل می گیرد. این تجربیات اوست که به او کمک می‌کند تا بفهمد که شرکت تایرل چقدر شرور است و چگونه شبیه‌سازی شده‌ها به اندازه دیگران لایق عشق و زندگی هستند.

The Age Of Adaline (2015)

زمانی که آدالین بومن ۲۹ ساله در فیلم The Age of Adaline دچار حادثه ای خطرناک می شود، اتفاقی جادویی رخ می دهد که باعث می شود او پیری را متوقف کند. این امر روابط او را با خانواده، دوستان و معشوقه‌هایش پیچیده می‌کند، زیرا عواقبی به همراه دارد که آن را هم هدیه و هم نفرین می‌کند.

درست زمانی که آدالین به زندگی خود در فرار عادت می کند، با کسی آشنا می شود که دنیای او را برای همیشه تغییر می دهد. الیس جونز به او یادآوری می‌کند که چگونه بدون عقب‌نشینی زندگی کند و یاد می‌گیرد که چگونه جاودانگی خود را با او هدایت کند، که آنقدرها هم که در ابتدا به نظر می‌رسد دائمی نیست.

Gattaca (1997)

در آینده نه چندان دور گاتاکا، DNA افراد سرنوشت آنها را در زندگی تعیین می کند، که خبر بدی برای وینسنت فریمن است. او یکی از افرادی است که به‌عنوان «In-Valids» متولد شده یا از طریق روش‌های طبیعی بدون استفاده از بیومتریک مورد استفاده در «Valids» به دنیا آمده است. از آنجایی که تبعیض ژنتیکی مجاز و حتی تشویق شده است، شانس وینسنت برای رسیدن به رویای خود برای رفتن به فضا نزدیک به صفر است.

وینسنت در حالی که نقشه ای برای پیوستن به برنامه فضایی در سر می پروراند، با ایرنه کاسینی Valid ملاقات می کند. اگرچه او Valid است، اما با اشتباهی که او را مستعد نارسایی قلبی می‌کند، محدود شده است. پیوند آنها بی‌عدالتی‌ها و نابرابری‌هایی را که مردم در دنیایی که اصلاح نژاد در آن عادی شده است، برجسته می‌کند.

Palm Springs (2020)

وقتی نایلز و سارا در مراسم عروسی یکی از دوستانشان در پالم اسپرینگز ملاقات می‌کنند، در نهایت در یک حلقه زمانی گیر می‌افتند که صبر آنها را با زندگی، دنیا و یکدیگر آزمایش می‌کند. آن‌ها همان روز را دوباره زنده می‌کنند و بارها و بارها در آن عروسی شرکت می‌کنند در حالی که برای فرار از مخمصه‌شان تلاش‌های فزاینده‌ای ظالمانه دارند.

شخصیت‌های اصلی دوست‌داشتنی در پالم اسپرینگز به زودی به همدیگر حمله می‌کنند، زیرا در موقعیت پوچ‌شان نمی‌توان آرام ماند. در حالی که چندین فیلم برای بررسی حلقه های زمان وجود داشته است، هیچ چیز کاملاً شبیه فرضیه طنز و جذابی که از طریق تجربیات نایلز و سارا در فیلم کمدی نشان داده شده است، وجود ندارد.

The Time Traveler’s Wife (2009)

The Time Traveler’s Wife بر اساس رمانی به همین نام در سال ۲۰۰۳، داستان هنری دی تامبل، کتابدار با یک اختلال ژنتیکی عجیب را روایت می کند که باعث سفر پراکنده در زمان می شود. او با کلر آبشایر رابطه برقرار می کند که در کودکی با او ملاقات می کند و در نهایت زمانی که او بزرگسال و هنرمندی آینده دار است دوباره با او ارتباط برقرار می کند.

این فیلم به بررسی ازدواج پیچیده آن‌ها می‌پردازد، به‌ویژه سختی‌های کلر را که در تلاش برای کنار آمدن با تنهایی طولانی مدت است. این عشق آنهاست که مدام هنری را به عقب می کشاند، اما جایی می رسد که هر دو می پرسند آیا کافی است یا نه.

About Time (2013)

مردان خانواده تیم لیک یک توانایی منحصر به فرد در درباره زمان دارند – آنها می توانند در زمان سفر کنند و شادترین لحظات خود را هر چند وقت یکبار که بخواهند تجربه کنند. تیم از مهارت جدید خود برای کمک به بهبود زندگی عاشقانه خود استفاده می کند که به او درس های مهمی در مورد محدودیت ها و عواقب سفر در زمان می دهد.

تیم می آموزد که به لطف سفر در زمان، از رابطه خود با مری قدردانی بیشتری داشته باشد، زیرا هر زمان که اتفاق وحشتناکی رخ می دهد، فقط برای تصحیح آن واقعه برمی گردد. او به زودی متوجه می شود که نمی تواند همه چیز را بدون قربانی کردن چیزی درست کند، مشکلی که او و مری در طول فیلم با آن دست و پنجه نرم می کنند.

Eternal Sunshine Of The Spotless Mind (2004)

فیلم کلاسیک Eternal Sunshine of the Spotless Mind فیلمی است که بیشتر در ذهن جوئل باریش می گذرد. خشمگین از اینکه دوست سابقش کلمنتین کروچینسکی تصمیم گرفت از خدمات شرکت لاکونا استفاده کند تا تمام خاطرات او را پاک کند، تصمیم می گیرد همین کار را انجام دهد و او را فراموش کند.

با این حال، مهم نیست که چقدر تلاش می کند، به نظر می رسد همیشه چیزی رابطه آنها را به هم می زند. از آنجایی که دستگاه مورد استفاده در فیلم با بدترین خاطرات در پایان رابطه شروع می شود، جوئل خیلی دیر متوجه می شود که این روش را نمی خواهد. در حالی که لحظات شاد بین او و کلمنتاین در ذهنش تکرار می شود، او برای حفظ آنچه می تواند می جنگد.

Passengers (2016)

در آینده ای که امکان سفر بین ستاره ای وجود دارد، مسافران داستان Passengers جیم پرستون و روزنامه نگار Aurora Lane را روایت می کند که مسافران آوالون هستند. این سفینه قرار است هزاران مستعمره را به سیاره ای دور به نام Homestead II منتقل کند، سفری که تکمیل آن ۱۲۰ سال طول می کشد.

وقتی جیم و آرورا زودتر از موعد از خواب بیدار می شوند، به این فکر می کنند که زندگی مشترکشان در کشتی چگونه می تواند باشد.