بیشتر ماجراهای ورزشی جذاب بر اساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند، مثلاً راکی از زمانی که چاک وپنر افسرده عظیم الجثه ۱۵ راند در برابر محمد علی دوام آورد، الهام گرفته شده.

اگرچه ژانر ورزشی مملو از فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای است، اما تعداد زیادی فیلم وجود دارد که کاملاً غیرواقعی هستند. برخی هنوز مسیر استفاده از ورزش را برای گفتن داستان‌های نشاط‌بخش دنبال می‌کنند، در حالی که برخی دیگر از این ژانر به عنوان یک محیط کمدی استفاده می‌کنند.

Warrior (2011)

مبارز سابق MMA و مرد خانواده، برندان (جوئل ادگرتون) که در آستانه ورشکستگی است، وارد اسپارتا می شود. یک تورنمنت مبارزه ای که ۵ میلیون دلار به برنده جایزه می‌دهد. تنها مشکل برادر جدا شده او تامی (تام هاردی)، یک تفنگدار سابق است که او نیز برای کسب پول برای بیوه یکی از دوستان سربازش رقابت می کند.

جنگجو یک فیلم ورزشی نادر است که در آن هیچ یک از طرفین مستحق باخت نیستند، برندان و تامی هر دو نیت خیر برای ورود به مسابقات دارند.

Major League (1989)

یک کمدی که در دنیای بیسبال اتفاق می‌افتد، لیگ برتر یک نسخه داستانی از سرخپوستان کلیولند، یک تیم واقعی بیسبال است که اکنون با نام Cleveland Guardians شناخته می‌شود. وقتی مالک جدید ریچل فلپس (رنه روسو) تصمیم می گیرد تیم را به میامی منتقل کند، بدترین بازیکنان را در تلاش برای جابجایی اجباری به خدمت می گیرد. وقتی بازیکنان از نیت او یاد متوجه می‌شوند، تصمیم می‌گیرند که برنده شوند، فقط به خاطر اینکه او را نادیده بگیرند.

چهره های آشنا، چارلی شین، وسلی اسنایپس و تام برنگر به عنوان بازیکنانی که هرکدام دارای ایرادات خاص خود هستند اما همچنین نقاط قوت خود را برای کمک به تیم دارند. از زمان انتشار آن، Major League مورد علاقه بازیکنان حرفه ای بیسبال و مفسران باقی مانده است.

Slap Shot (1977)

پس از سال ها شکست، مربی هاکی شهر کوچک، رجی دانلوپ (پل نیومن) سه برادر را به شهر خود جذب می کند. سبک بازی خشن بازیکنان جدید که با نام برادران هانسون شناخته می‌شوند، جمعیت را جذب می‌کند و عملکرد تیم را بهبود می‌بخشد و دانلوپ را ترغیب می‌کند تا بقیه بازیکنانش را تشویق کند تا همان پرخاشگری را نشان دهند.

Slap Shot در ادامه تبدیل به یک فیلم کلاسیک کالت شد و به دلیل علاقه مندی به خشونت و زبان گزنده بیش از یک داستان ورزشی انگیزشی بدنام است. این فیلم راهی برای نیومن است که در آن زمان به خاطر بازی های دراماتیک تر شناخته می شد، این بازیگر افسانه ای خاطرنشان کرد که دانلوپ یکی از نقش های مورد علاقه او باقی مانده است.

The Sandlot (1993)

یکی از فیلم‌های تعیین‌کننده دوران بلوغ دهه ۱۹۹۰، The Sandlot به دنبال اسکاتی دانش‌آموز کلاس پنجمی است که در سال ۱۹۶۲ به شهر جدیدی نقل مکان می‌کند. اسکاتی، یک بچه خجالتی، خیلی زود با گروه کوچکی از بچه‌های محلی دوست می‌شود که مرتباً با هم بیسبال بازی می‌کنند. آنها به انواع و اقسام بدبختی ها دچار می شوند.

در حالی که فیلم هیچ چیز جدیدی ندارد، داستان شیرین و قابل ربط آن به The Sandlot کمک کرد تا در آن زمان در بین تماشاگران موفق شود و سی سال بعد همچنان محبوبیت خود را حفظ کند. بسیاری از فیلم‌های ورزشی برای کودکان در همین زمان منتشر شد، اما The Sandlot همچنان بهترین است.

Happy Gilmore (1996)

یکی از فیلم‌هایی که آدام سندلر را به ستاره تبدیل کرد، Happy Gilmore همچنان یکی از بهترین‌های Sandman است. وقتی یک بازیکن شکست خورده هاکی متوجه می‌شود که در گلف مهارت دارد، وارد یک تورنمنت می‌شود تا با پول جایزه، خانه مادربزرگش را نجات دهد.

هپی گیلمور که ثابت می کند یکی از ماندگارترین کمدی های دهه ۱۹۹۰ است، به طور مرتب نقل قول می شود. این فیلم همچنین علاقه به این ورزش را افزایش داد و بسیاری از بچه ها به امید ضربه زدن به توپ مانند Happy، وارد این بازی شدند.

The Longest Yard (1974)

هنگامی که ستاره سابق فوتبال پل کرو (برت رینولدز) به ۱۸ ماه زندان محکوم می شود، رییس زندان از او باج گیری می کند تا مربی تیمی متشکل از سایر محکومان باشد. در حالی که رییس قصد دارد از زندانیان به عنوان یک برد تمرینی آسان برای تیم نگهبانان زندان خود استفاده کند، زندانیان در عوض از بازی به عنوان تلافی برای آزاری که متحمل شده اند استفاده می کنند.

این فیلم دو بار دیگر در مصر (Captain Masr) و بریتانیا (Mean Machine) بازسازی شد، اگرچه این دو فیلم فوتبال آمریکایی را با فوتبال عوض می‌کنند.

Caddyshack (1980)

یک کمدی محبوب دهه ۱۹۸۰، Caddyshack گروهی از شخصیت‌ها را در یک کلوپ کانتری منحصر به فرد دنبال می‌کند. دنی جوان که می خواهد به کالج برود، سعی می کند وارد کتاب های خوب یکی از بنیانگذاران ثروتمند باشگاه شود. در همان زمان، یک زمین بان ناپایدار (بیل موری) تلاش می کند تا گوفری را که در زمین گلف گرفتار شده است از بین ببرد. در این فیلم همراه با موری، اسطوره های کمدی، چوی چیس و رادنی دنجرفیلد به ایفای نقش می پردازند.

Caddyshack در زمان اکران نقدهای بی‌نظیری دریافت کرد، اما در ادامه تبدیل به یک فیلم کلاسیک کالت و برجسته در فیلم‌شناسی شد.

Shaolin Soccer (2001)

Shaolin Soccer به کارگردانی Stephen Chow که با بازی Kung Fu Hustle و The Mermaid به موفقیت بیشتری دست یافت، داستان گروهی از راهبان شائولین را روایت می کند که تصمیم می گیرند یک تیم فوتبال تشکیل دهند. در تلاش برای ترویج کونگ فو از طریق ورزش، راهبان توانایی های تقریباً فوق بشری خود را در زمین به نمایش می گذارند.

این فیلم در ایجاد تعادل بین طنز و اکشن بسیار عالی عمل می کند و خنده های زیادی را در بین مسابقات فوتبال چشم نواز خود پیدا می کند. ایده Shaolin Soccer از Chow به وجود آمد که می‌خواست یک فیلم منحصر به فرد در هنرهای رزمی بسازد.

Field of Dreams (1989)

دوست‌داشتنی‌ترین فیلم بیسبال تاریخ، میدان رویاها، داستان ری کینزلا (کوین کاستنر)، یک کشاورز در آیووا را روایت می‌کند. ری که یک طرفدار مشتاق بیسبال است، شروع به شنیدن صداهایی می کند که از او می خواهند یک زمین بیسبال در مزرعه خود بسازد، و همین کار را انجام می دهد و ارواح چندین افسانه بیسبال را جذب می کند.

Field of Dreams ترکیبی منحصر به فرد از درام ورزشی و فانتزی است و بینندگان در هر سنی را صرف نظر از علاقه آنها به بیسبال جذاب می کند. این فیلم نامزد سه جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم شد.

The Wrestler (2008)

کشتی‌گیر اثر دارن آرونوفسکی، با در نظر گرفتن دنیای بی‌نظیر کشتی حرفه‌ای و تزریق داستانی انسانی به آن، یک درام قدرتمند است. میکی رورک در نقش رندی «رم» رابینسون، کشتی‌گیری که دوران اوج خود را پشت سر می‌گذارد، در مبارزات مستقل شرکت می‌کند و تلاش می‌کند مرتبط بماند. رندی که بعد از مسابقه دچار حمله قلبی می شود، هشدار داده می شود که کشتی را رها کند، در غیر این صورت او را می کشد.

این فیلم همچنین تعاملات رندی با کسیدی (ماریسا تومی)، رقصنده‌ای که با او ارتباط برقرار می‌کند، و دختر جدا شده‌اش استفانی (ایوان ریچل وود) را دنبال می‌کند که سعی می‌کند دوباره با او ارتباط برقرار کند. رورک با بازی خود به شکوه اسکار نزدیک شد، به عنوان یک جنگجوی سالخورده که تلاش می کند به تنها چیزی که به او هدف می دهد پشت کند.