اگر چه فیلم احضار ۳ بر اساس یک پرونده قضایی بی‌مانند، داستان جذابی را ارائه کرد اما در تکرار موفقیت فیلم‌های قبلی توفیقی به‌دست نیاورد. حالا به نظر می‌رسد برای فیلم احضار ۴ ایده‌های جدیدی وجود دارد که خانواده‌ی وارن می‌توانند از آن استفاده کنند.

احضار ۱ اولین قسمت این سری‌ فیلم بود و احضار ۲ هم با حضور محققان ماوراءالطبیعه، اد و لورین وارن، آن‌ قدر موفقیت‌آمیز بود که اسپین‌آفی به نام راهبه با حضور دشمن شیطانی وارن‌ها، والاک ساخته شود. این مجموعه‌ برای تکرار مجدد جذابیت گذشته به زاویه‌ای تازه نیاز دارد و استفاده از اتفاقات بین‌المللی می‌تواند راهی هوشمندانه برای این کار باشد.

وقایع احضار ۲ که در انگلیس اتفاق می‌افتاد، احساسی منحصر‌به‌فرد به کار بخشید که آن را از فیلم قبلی جدا کرد. بسیاری از فیلم‌های ماوراء‌الطبیعه هالیوود در خود این کشور تهیه می‌شوند اما احضار ۲ ثابت کرد که فرمول ترس، خارج از ایالات متحده هم به همان خوبی کار می‌کند. انتقال به انگلستان، اد و لورین را در شرایطی ناآشنا قرار داد و آن‌ها را از آن‌چه به آن عادت کرده بودند، دور کرد.

احضار ۲ براساس یک پرونده بین‌المللی واقعی ساخته شده است که اد و لورین وارن در اواخر دهه ۷۰ میلادی بررسی کردند. این حادثه معروف‌ترین کنکاش بین‌المللی این دو نفر بود اما تنها مورد نیست. این زوج چندین بار دیگر به انگلستان برگشتند تا پرونده‌های جدید و ترسناکی را دنبال کنند. هر یک از این داستان‌های وحشتناک پتانسیل ورود به دنیای این مجموعه‌ را دارد. دو مورد واقعی وجود دارد که می‌تواند برای داستان احضار ۴ مناسب باشند، پرونده گرگینه و کلیسای تسخیر‌ شده.

در سال ۱۹۸۹ اد و لورین که در لندن اقامت داشتند، متوجه یک خبر غیرمعمول در اخبار شدند. شخصی به نام بیل رمزی ادعا می‌کرد که توسط موجودی نفرین شده است تا از نظر جسمی به یک جانور تبدیل شود. او همچنین ادعا می‌کرد که دارای قدرت باورنکردنی است و دیده شده بود که در طی تحولات خود مانند یک حیوان خشن رفتار می‌کند. رفتارهای عجیب و غریب وی شامل آسیب رساندن به حصارکشی‌ها و ساختمان‌ها و حتی گاز گرفتن حیوانات و انسان‌ها بود. خانواده وارن برای پیشنهاد کمک، پیش رمزی رفتند و در آخر برای درمان وی، او را جن‌گیری کردند. پس از برخورد با شیاطین، ارواح و اشیا تسخیر شده، روبه رو شدن با گرگینه‌ها داستان جدیدی است و می‌تواند پایه احضار ۴ باشد.

کلیسای تسخیر شده بورلی، یک کلیسای ۱۶۰ ساله در اسکس، به‌عنوان تسخیر شده‌ترین مکان در انگلیس توصیف شده است که در طی سال‌های گذشته، اتفاقات ماوراءالطبیعه زیادی در آن رخ داد. اولین گزارش از وقایع ماوراءالطبیعه در محل کلیسای بورلی مربوط به قرن ۱۴ میلادی است، صدها سال قبل از این‌که کلیسا ساخته شود. اد و لورن تحقیقات خود را در دهه‌ی ۸۰ دنبال کردند و مدرکی پیدا نمودند مبنی بر این که روح یک راهبه اعدام شده و معشوق او در سالن‌های کلیسا پرسه می‌زنند. اگرچه دنیای این مجموعه‌ قبلا یک راهبه داشته است اما این مورد به اندازه کافی جذاب است تا فیلمی درباره‌ی آن ساخته شود.

منبع: Screenrant

منبع