«چیزهای عجیب ۴» یک پدیده در فرهنگ عامه برای نتفلیکس بوده و به عنوان پربیننده ترین فصل تلویزیونی انگلیسی زبان این استریمر شناخته می شود. این سریال به‌راحتی پرفروش‌ترین فرنچایز غول استریم است، بنابراین شنیدن ادامه‌ی آن حتی پس از فصل پنجم و آخر هم تکان‌دهنده نیست. مت و راس دافر، خالقان سریال، در حال توسعه اسپین‌آف «چیزهای عجیب» هستند، اما انتظار نداشته باشید که سریالی کاملاً بر محوریت سریال‌هایی مانند Millie Bobby Brown’s Eleven یا Joe Keery’s Steve باشد.

برادران دافر اخیراً در پادکست «Happy Sad Confused» گفته‌اند: «این را دنبال نمی‌کنم… من این شایعات را خوانده‌ام مبنی بر اینکه اسپین‌آف Eleven وجود خواهد داشت، اسپین‌آف استیو و داستین یا شماره دیگری است. “این برای من جالب نیست زیرا ما همه این کارها را انجام داده ایم. نمی‌دانم چند ساعت را صرف کاوش در همه این‌ها کرده‌ایم. بنابراین بسیار متفاوت است.»

برادران دافر گفتند که اسپین آف “۱۰۰۰% متفاوت” با سری قبل خواهد بود. بزرگترین پیوند بین نمایش اصلی «چیزهای عجیب» و اسپین آف آینده، «حساسیت داستان سرایی» خواهد بود و نه شخصیت های اصلی.

برادران دافر گفتند: “امیدواریم که ما آن شخص مناسب را پیدا کنیم تا کارهای جدید انجام دهیم.” این دو نفر گفتند حتی نتفلیکس هم نمی‌داند هنوز چه برنامه‌ای برای اسپین‌آف دارند.

در مورد «چیزهای عجیب ۵» آینده، برادران دافر گفتند که طرفداران می‌توانند منتظر فصلی کوتاه‌تر و سریع‌تر باشند.

مت گفت: “تنها دلیلی که ما انتظار نداریم این مدت طولانی باشد این است که اگر به آن نگاه کنید، تقریبا دو ساعت طول می کشد تا بچه های ما واقعاً به این راز ماوراء طبیعی کشیده شوند.” «شما آنها را می‌شناسید، آنها را در زندگی‌شان می‌بینید، با چه چیزی دست و پنجه نرم می‌کنند، با دبیرستان سازگار می‌شوند و غیره. استیو سعی می کند یک قرار پیدا کند، همه اینها. موارد بدیهی که در دو قسمت اول [فصل ۵] رخ نخواهد داد.”

او ادامه داد: «برای اولین بار، ما همه چیز را در پایان [فصل] ۴ جمع بندی نمی کنیم، بنابراین ادامه خواهد پیدا کرد. من نمی دانم که در شروع ۵ قرار است ۱۰۰ مایل در ساعت حرکت کند، اما بسیار سریع حرکت می کند. شخصیت‌ها در حال حاضر در حال پردازش هستند. آنها در حال حاضر یک هدف و انگیزه خواهند داشت، و من فکر می کنم که حداقل چند ساعت طول می کشد و باعث می شود این فصل [آخری] واقعاً متفاوت باشد.”
چهار فصل اول سریال Stranger Things اکنون در نتفلیکس پخش می شود.