بقیه آدم‌ها کجا رفتن؟ زامبی شدن؟ رفتن بهشت؟ تو یه مهمونی غافل‌گیری بزرگ هستن؟ از سیاره رفتن؟ به هر دلیلی شما آخرین انسان روی زمین هستید چه کاری انجام می‌دهید؟ مثل یه پادشاه غذا میخورید؟ به قصر باکینگهام نقل مکان می‌کنید؟ با سرعت زیاد رانندگی می‌کنید؟ چیزها رو منفجر می‌کنید؟ برهنه گشت و گذار می‌کنید؟ یا تظاهر می‌کنید که تنها نیستید؟ تا چه زمانی دوام خواهید آورد؟ در ادامه با ویوین و داستان زندگی آخرین انسان بر روی زمین همراه باشید.

یک روز از خواب بیدار می‌شوید و متوجه می‌شوید که آخرین انسان باقی‌مانده در دنیا هستید باحاله، نه؟ نه قانونی، نه وظیفه‌ای و نه تعهدی! بزن بترکون…

قدم اول

تا می‌توانید از چیزهای خوب لذت ببرید. ابتدا به سراغ میوه‌های خارجی بروید. اگر انبه و موز از آنسوی آب‌ها وارد می‌شود شانس پیدا کردن آن‌ها سخت است بنابراین تا می‌توانید از آن‌ها بخورید و از هر گاز آن لذت ببرید.

میوه‌های عجیب و خارجی

قدم دوم

از منبع سوخت خود اطمینان پیدا کنید. شاید فکر کنید چون کسی جلوی شما را نمی‌گیرد می‌توانید هر جایی بروید، اما نه! خیلی سریع همه‌ی خودروها، قایق‌ها و هواپیماهای رها شده‌ای که در اطراف می‌بینید بعد از ۲ سال عدم استفاده از سوخت‌شان بی استفاده خواهند بود و احتمالا گیر خواهید افتاد. اما تا چه زمانی؟

قدم سوم

پناهگاهی پیدا کنید. اگر آب، غذا و پناهگاه نیازهای اساسی شما باشند، پیدا کردن پناهگاه آسان‌ترین آن‌ها خواهد بود. عملا هزاران خانه برای انتخاب کردن خواهید داشت اما در انتخاب سکونت‌گاه مراقب باشید. شهرها خطرناک خواهند بود، زیرا بدون حفاظت مناسب سریعا دچار فروپاشی خواهند شد. عناصر طبیعت: باران، جنگل، گرما عوارض خود را خواهند گرفت. کپک و پوسیدگی همه جا پخش خواهد شد و زندگی گیاهی از میان بتن سر در خواهد آورد و از درون شیشه‌ها خواهد گذشت. اما حتی اگر بخواهید با احیای مجدد طبیعت مقابله کنید، آنچه نیاز خواهید داشت یک رعد و برق برای راه‌اندازی آتش در شهر خواهد بود. اما نمی‌توانید به آتش‌نشانی تلفن کنید، پس به سمت تپه‌ها فرار کنید.

قدم چهارم

از خودتان محافظت کنید. اما حتی حومه شهر نیز امن نیست. اول از همه شکارچیانی هستند که باید در برابر آن‌ها از خود دفاع کنید. سگ‌های وحشی، گربه وحشی، خرس. اما تا زمانی باید نگران باشید که در حال نفس کشیدن هستید. در حدود بیش از ۴۰۰ نیروگاه هسته‌ای در دنیا وجود دارد و زمانی که سیستم‌های خودکار امنیتی آن‌ها بدون نظارت انسان دچار خطا شوند باعث ایجاد بحران‌هایی در سیاره می‌شود و بسیاری از مناطق را به سادگی غیرقابل سکونت خواهد کرد.

گرگ شکارچی چشم قرمز سیاه و سفید

قدم پنجم

منبع غذایی خود را امن کنید. از نظر غذایی، شهر بهترین گزینه شماست. سوپرمارکت‌ها آنقدر غذای کنسرو شده یا یخ زده دارند که میتوانند تا دهه‌ها باقی بمانند. در حالی که در حومه شهر محصولات زراعی و احشام بدون مراقبت مناسب یا محافظت در برابر شکارچیان کاهش پیدا خواهد کرد. اما اگر عادت به خوردن غذای طبیعی دارید باید به روش قدیمی شکار با نیزه و کمان عمل کنید. زیرا که مهمات محدود است و پیدا کردن آن سخت. شاید بتوانید باغچه کوچک سبزیجات خورد را بسازید اما این کار هم نیاز به منابع آبی دارد.

قدم ششم

بدون آب نمی‌توانید زنده بمانید. بدون دیگر انسان‌ها برقی وجود ندارد. ایستگاه‌های پمپاژ آب و کارهای تعمیراتی خاموش خواهد شد و آب تازه‌ای که در مخازن نگه‌داری می‌شود به سرعت به سمت فساد می‌رود. می‌تونید روی بطری‌های آب حساب کنید و احتمالا هزاران لیتر از آن‌ها را خواهید داشت اما در نهایت باید روشی برای تصفیه آب خود پیدا کنید.

قدم هفتم

یادگیری را آغاز کنید. باید چیزهای زیادی به خودتان آموزش دهید. با خوش‌شانسی شما، آنچه که زیاد دارید، زمان است و میلیون‌ها کتاب با اطلاعات مورد نیازتان تا بتوانید به شکل موثری بر روی پاهای خودتان زنده بمانید.

خب، شاید در ابتدا سخت باشد، اما از نظر فنی می‌توانید به عنوان آخرین انسان روی زمین زنده بمانید اما واقعا دلتان چنین چیزی میخواهد؟ انسان‌ها در کنار هم به عنوان موجوداتی اجتماعی در جهت بقا تکامل یافته‌اند. ما به نیروهایی برای مقابله با گرسنگی و آب و هوای سخت پیوسته‌ایم و خانواده و جامعه‌ای تشکیل داده‌ایم تا با به اشتراک گذاری داستان‌ها و همدردی‌ یکدیگر را شاد و سلامت نگه داریم. ارتباط انسانی از نظر علمی ثابت کرده است که ایجاد کننده اعتماد و کاهنده استرس است. بنابراین تا زمانی که مستعد بودن در کنار دیگران هستید، خوشحال باشید که دنیای کوچکی است. ما از آنچه که فکر کنید بیشتر به یکدیگر نیاز داریم.