هر زوجی در یک عاشقانه سفر متفاوتی دارد. هیچ دو تا مثل هم نیستند، و هیچ کدام همیشه واقعاً برای هم مقدر نیستند. برخی از داستان‌ها شانس یک در میلیون را بررسی می‌کنند و روایت زنی را که شاهزاده‌ای پیدا می‌کند یا دختر رویاهای مردی را که با او تکمیل می‌شود، ستایش می‌کنند. با این حال، برخی از فیلم‌ها داستان‌هایی را روایت می‌کنند که بر پایه واقعیت‌های سخت بنا شده‌اند. در حالی که هر دو ساختار طرح بسیار متفاوت هستند، عاشقانه‌های غیرمعمول بر آنچه اتفاق می‌افتد تمرکز می‌کنند وقتی عشق برنده نمی‌شود اما همچنین هرگز محو نمی‌شود. گوشت و استخوان یک فیلم رمانتیک سنتی بر اساس ملاقات دو نفر (به نام آشنا)، عاشق شدن، داشتن یک درگیری و سپس حل آن درگیری است. به طور قابل توجهی، رمانتیک همیشه با پایان مطلوب خوشبختی ابدی به پایان می‌رسد. عاشقانه‌های غیرمعمول داستان مشابهی را روایت می‌کنند. با این حال، این درگیری بسیار سخت‌تر است که با یک عذرخواهی ساده یا اینکه کسی در را به شما بزند و یک حرکت عاشقانه بزرگ انجام دهد، حل شود. زوج‌های این فیلم‌ها با سوالات واقعی زندگی روبرو هستند و همیشه این سوال در ذهن آنها وجود دارد که بعد از درگیری چه اتفاقی می‌افتد. در اینجا ۱۰ زوج عاشقانه فیلم غیرمعمول که قرار نبود با هم باشند آورده شده است.در قلب فیلم‌های عاشقانه رمانتیک سنتی، پایه‌ای از دو نفر که با یکدیگر ملاقات می‌کنند (که به آن آشنایی می‌گویند)، عاشق می‌شوند، با یک درگیری مواجه می‌شوند و سپس آن درگیری را حل می‌کنند قرار دارد. به طور قابل توجهی، رمانتیک‌های رمانتیک همیشه با پایان مطلوب خوشبختی ابدی به پایان می‌رسند. عاشقانه‌های غیرمعمول داستان مشابهی را روایت می‌کنند. با این حال، این درگیری بسیار دشوارتر است که با یک عذرخواهی ساده یا اینکه کسی در را به شما بزند و یک حرکت عاشقانه بزرگ انجام دهد، حل شود. زوج‌های این فیلم‌ها با سوالات واقعی زندگی روبرو هستند و این سوال در ذهن آنها وجود دارد که بعد از درگیری چه اتفاقی می‌افتد. در اینجا برخی از زوج‌های عاشقانه فیلم غیرمعمول که قرار نبود با هم باشند آورده شده است.

۱۰-Annie Hall (1977)

جدا از اینکه فیلمی است که کلاه‌های فوق‌العاده‌ای را به تن Diane Keaton می‌کند، Annie Hall دو نفر را به تصویر می‌کشد که با هم درگیر هستند اما در سطوح فردی بسیار متفاوتی هستند. آلوی (وودی آلن)، یک کمدین استندآپ بیش از حد مضطرب که عاشق نیویورک سیتی است، با آنی (دیان کیتون)، یک روح آزاد آزاد با روحیه Midwest آشنا می‌شود. آلوی معتقد است که تمام مشکلاتش را در جلسات درمانی حل کرده است، که با مکرر بودنش مقدمه‌چینی شده است. آنی، در تلاش برای یافتن جایگاه خود در شهر و اینکه او کیست، دائماً توسط آلوی سرکوب می‌شود، زیرا او سعی می‌کند او را به زنی که او می‌خواهد تبدیل کند.پس از جدایی اجتناب‌ناپذیر این زوج، آشکار می‌شود که آلوی نمایشی براساس دوران زندگی مشترکشان نوشته است. با شکستن دیوار چهارم، او با مونلوگ با مخاطب صحبت می‌کند در حالی که یک مونتاژی از بهترین لحظاتشان پخش می‌شود. اگرچه برای آنها کارساز نیست، اما این واقعیت که آنها دوستانه به پایان می‌رسند، امیدوار کننده است، زیرا آنها به نوعی عشق خود را با تغییر آن نجات داده‌اند. Annie Hall تعریف عاشقانه کمدی را بازتعریف کرد و نشان داد که گاهی اوقات می‌تواند پایان غم‌انگیزی داشته باشد.

۹-The Way We Were (1973)

The Way We Were، که در اواخر دهه ۱۹۴۰ می‌گذرد، دیگری را در روابط عاشقانه، اختلافات سیاسی کاوش می‌کند. با بازی Barbra Streisand و Robert Redford، داستان عشق پیچیده Katie و Hubbell را دنبال می‌کند. Katie یک فعال ضد جنگ متعهد است، در حالی که Hubbell یک جوان ثروتمند با گرایش سیاسی خاصی نیست. اگرچه آنها در ابتدا به همان روشی که مخالفان هستند به یکدیگر جذب می‌شوند، اختلافات اساسی آنها به تدریج با پیشرفت رابطه آشکارتر می‌شود و آنها شروع به نفرت از یکدیگر می‌کنند زیرا زندگی خود را با هم می‌سازند.در نهایت، Hubbell رابطه خود را با خیانت خراب می کند و عینک های صورتی Katie برای همیشه برداشته می شود. جدایی آنها شیرین و غم انگیز است اما در نهایت اجتناب ناپذیر است، زیرا آنها پروژه های زندگی کاملاً مخالف یکدیگر دارند و حتی عمیق ترین عشق نیز نمی تواند از آن فراتر رود. اگرچه Love Story به طور قابل بحث محبوب ترین عاشقانه دهه ۷۰ دو جوان از فرهنگ های بسیار متفاوت است، اما آنها تا آخر عاشق می مانند، در حالی که The Way We Were یک عاشقانه غم انگیزتر است و هم شخصیت ها و هم مخاطبان را وادار می کند به یاد داشته باشند که آنها چگونه بودند. به جای آن که عشق آنها چه شد.

۸-One Day (2011)

عشق، تراژدی و ماهیت زمان بندی از جمله مهمترین مضامین فیلم One Day هستند. این فیلم داستان Emma و Dexter – به ترتیب با بازی Anne Hathaway و Jim Sturgess – دو همکلاسی دانشگاه را دنبال می کند که در روز فارغ التحصیلی سعی می کنند با هم بخوابند، اما به جای آن دوست می مانند و سوگند می خورند که هر سال در ۱۵ ژوئیه دوباره با هم دیدار کنند. این دو طی سال ها سفری پر از مشکلات و پیروزی را آغاز می کنند. نیاز Dexter به تأیید از طریق شهرت، مشکل مواد مخدر نوپا و مرگ مادرش او را به یک دنیای فاجعه می فرستد و در نهایت باعث یک شکاف کوتاه بین او و Emma می شود. Emma در همین حال، برای یافتن شغلی که به آن علاقه دارد تلاش می کند و به عنوان پیشخدمت کار می کند تا اینکه سرانجام وارد آموزش و نوشتن کتاب کودکان خود می شود.شخصیت های اصلی در طول فیلم شیمی غیرقابل انکاری با یکدیگر دارند و این واقعیت که مردم عشق را متفاوت تجربه می کنند به این معنا نیست که واقعی نیست. وقتی آنها سرانجام با هم می شوند، رابطه بدون نقص نیست، اما آنها آن را کار می کنند زیرا در زیر همه آنها بهترین دوستان هستند. وقتی Emma در یک تصادف دوچرخه سواری غم انگیز کشته می شود، Dexter دوباره به پرتگاه می افتد. اگرچه این زوج فقط برای مدت کوتاهی با هم هستند، اما دوستی آنها در طول فیلم است که باعث می شود این داستان با مخاطب ارتباط برقرار کند و One Day را تبدیل به یک گریه کننده معتبر کند.

۷-A Star Is Born (2018)

این بازسازی فیلم کلاسیک ۱۹۳۷ قلب همه را شکست. A Star Is Born، با بازی Lady Gaga و Bradley Cooper، داستان Jackson Maine، یک ستاره راک در حال مبارزه با اعتیاد همیشگی خود، و Ally، یک خواننده بسیار با استعداد و در حال ظهور را روایت می کند. Jackson Ally را در حالی که در یک بار drag در حال خواندن است ملاقات می کند و بلافاصله مجذوب او می شود. داستان عاشقانه آنها همزمان با همکاری موسیقی آنها شکوفا می شود، اما وقتی هر دو به اوج خود می رسند، زمانی است که ترک های بنیاد آشکار می شوند.با وجود تمام حسن نیت او، جیسون نمی تواند موفقیت خود را به روشی سالم مدیریت کند، و با تمام عشقش به او، عادلانه نیست که آلی مسئولیت بهبودی او را به دوش بکشد. پایان آنها به همان اندازه دلخراش است که متاسفانه، یک پایان واقعی برای افرادی است که با اعتیاد مبارزه می کنند.

۶-Like Crazy (2011)

Like Crazy دنبال رابطه درازمدت و پرتلاطم بین آنا (Felicity Jones) دانشجوی مبادله ای بریتانیایی و Jacob (Anton Yelchin) دانشجوی آمریکایی است. آنها به سرعت عاشق یکدیگر می شوند، اما آنا پس از بازدید از خانواده اش به دلیل بازگشت نکردن فوری به بریتانیا پس از فارغ التحصیلی برای صرف وقت بیشتر با Jacob، ویزای دانشجویی خود را نقض کرد و از ورود مجدد به ایالات متحده منع شد. این دو سعی می کنند رابطه ای طولانی مدت داشته باشند در حالی که در حال جستجوی راه حلی برای ادامه رابطه خود هستند، از جمله یک دوره کوتاه جدایی و ازدواج برای تسریع روند ویزا.فیلم بر اساس رابطه دوربرد واقعی کارگردان Drake Doremus با زنی که در لندن زندگی می‌کرد، ساخته شد و برخلاف فیلمنامه سنتی بود. فیلم دارای یک طرح ۵۰ صفحه ای بود و بازیگران تشویق می شدند تا بیشتر گفتگوهای خود را بهبود بخشند و از آن استفاده کنند. نتیجه یک عاشقانه بسیار واقعی، صمیمانه و دلخراش بود که نشان می دهد که گاهی اوقات، مهم نیست چقدر کسی را دوست دارید، زندگی سر راه قرار می گیرد و می تواند فشار نهایی را بر یک زوج وارد کند. فیلم با این نکته به پایان می رسد که در حالی که دو نفر به طور مختصر با هم ظاهر می شوند، مشخص است که این دو دوام نخواهد آورد زیرا زمان شکاف بزرگی ایجاد کرده است که نمی توان آن را غلبه کرد.

۵-Celeste and Jesse Forever (2012

Celeste and Jesse Forever با بازی Andy Samberg و Rashida Jones، دو بازیگر شناخته شده برای نقش های خود در سریال های کمدی موفق، بی برو برگرد یکی از غم انگیزترین فیلم های ساخته شده تا به امروز است. Celeste و Jesse از دبیرستان با هم بوده اند و بهترین دوستان هستند. این دو یکدیگر را بهتر از هر کسی می شناسند و سال هاست که به دیگری خانه می گویند. با این حال، Celeste شروع به خسته شدن از ذهنیت تنبلی Jesse می کند زیرا او شروع به پیشرفت در حرفه خود می کند. Jesse به اتاق مهمان نقل مکان می کند و این دو به عنوان دوستان با هم می نشینند، هر دو ظاهراً در مورد طلاق آنها خونسرد هستند. Jesse سرانجام وارد یک رابطه جدید می شود و Celeste متوجه می شود که کنار آمدن با Jesse بسیار سخت تر از آن چیزی است که فکر می کرد.در طول فیلم، غیرممکن است که نخواهید این دو دوباره با هم شوند. هیچ تراژدی بیرونی وجود ندارد که بر زوج در Celeste and Jesse Forever تأثیر بگذارد. همه چیز از درون است. و این باعث نابودی آن می شود زیرا به وضوح مشخص می کند که عشق همیشه کافی نیست.

۴-My Best Friend’s Wedding (1997)

فیلم عروسی بهترین دوست من یک فیلم کلاسیک است که هم در مورد عاشقانه و هم در مورد ترس از تنها ماندن است. طرح داستان ساده اما قابل ارتباط است. جولز (جولیا رابرتس) و مایکل (درمو مولرونی) بهترین دوستان هستند و سال ها پیش قول داده بودند که اگر هر دو تا ۲۸ سالگی مجرد باشند با هم ازدواج کنند. جولز زیاد به آن فکر نمی کند تا اینکه چند روز قبل از تولد ۲۸ سالگی مایکل، اعلام می کند که با زنی جوانتر به نام کیمی نامزد شده است. او متوجه می شود که عاشق او است و هر کاری می کند تا این زوج را به هم بزند، اما به این واقعیت شوکه کننده پی می برد که زندگی یک قصه پریان نیست.مایکل واقعاً عاشق کیمی است و جولز به این دلیل که دوست آنهاست ادعایی بر او ندارد. او هر کاری می کند تا آسیبی که وارد کرده است را جبران کند و سرانجام مایکل را رها می کند. اگرچه کلیشه این بود که مایکل متوجه شود عشق واقعی او تمام مدت درست جلوی او بوده است، اما واقعیت این است که فقط به این دلیل که جولز خیال می کرد آنها برای یکدیگر مناسب هستند، مردم فقط خسارت جانبی نیستند و او نمی تواند فقط به دلیل منفعت خود روابط مردم را خراب کند.

۳-La La Land (2016)

فیلم لا لا لند داستان عاشقانه ای را به تصویر می کشد که به سرعت یک شمع قبل از خاموش شدن چشمک می زند. Sebastian (Ryan Gosling) و Mia (Emma Stone) به دلیل تمایل و انگیزه خود برای تحقق رویاهایشان به یکدیگر جذب می شوند. Mia یک بازیگر مشتاق است و Sebastian یک پیانیست جاز برجسته است که آرزو دارد باشگاه جاز خود را افتتاح کند. این دو یکدیگر را تشویق می کنند تا رشد کنند و به دنبال رویاهایشان باشند، با وجود وسعتی که در شهر پر از استعدادهای مشابه زندگی می کنند. با افزایش موفقیت آنها، عاشقانه آنها شروع به محو شدن می کند و اگرچه هر دو رویاهای خود را محقق می کنند، باید از یکدیگر دور شوند.در حالی که عاشقان راه خود را از هم جدا می کنند، در نهایت، این دو سال ها پس از جدایی در یک باشگاه جاز به یکدیگر نگاه می کنند. در حالی که چشمانشان به هم می خورد، واضح است که حس غرور، غم و عشق هنوز بین آنها وجود دارد زیرا آنها می پذیرند که همه چیزهایی را که همیشه آرزو داشتند به دست آورده اند به قیمت از دست دادن آینده با یکدیگر. این به ما می آموزد که برخی از عشق ها قرار نیست برای همیشه باشند؛ آنها وجود دارند تا به ما آنچه را در یک لحظه از زندگی خود نیاز داریم قبل از اینکه سرنوشت واقعی خود را پیدا کنیم بدهند. اما آنها همیشه معنادار خواهند بود.

۲-Brokeback Mountain (2005)

یک فیلم انقلابی در دهه ۱۹۶۰، Brokeback Mountain با بازی Heath Ledger مرحوم و Jake Gyllenhaal. آنها به ترتیب به ایفای نقش Ennis و Jack می پردازند، دو گاوچران که با هم کار می کنند و سال ها رابطه پنهانی دارند تا زمانی که فشار اجتماعی برای آنها غیرقابل تحمل می شود. آنها پس از یک درگیری خشونت آمیز از هم جدا می شوند، با زنان ازدواج می کنند و صاحب فرزندان می شوند. زندگی ادامه می یابد و سرانجام آنها دوباره به یکدیگر می رسند و رابطه متناوب خود را از سر می گیرند که دوباره به طور ناگهانی به پایان می رسد. ازدواج Ennis از هم می پاشد، اما او هنوز هم برای تعهد به زندگی با Jack خیلی ترسو است، که در نهایت بزرگترین پشیمانی اوست.پایان دردناک رابطه آنها باعث وحشت و خشم مخاطبان می شود، اما متأسفانه این سرنوشت تلخ بسیاری از روابط همجنسگرایانه در آن زمان بود. نه تنها Ennis و Jake اختلافات غم انگیزی دارند، بلکه همسران آنها نیز دچار اختلاف می شوند، که عاشق مردانی می شوند که نمی توانند کاملاً خودشان باشند. فشارهای اجتماعی و نفرت در نهایت باعث شکست بسیاری از قلب ها شد. فلاش بک ها به کودکی Ennis و آنچه که او به زور در مورد همجنسگرایی به او آموخته است، نشان دهنده مشکلاتی است که افراد غیرمستقیم در آن زمان با آنها روبرو بودند و چرا این داستان عاشقانه خاص در ستارگان نوشته نشده بود.

۱-(۵۰۰) Days of Summer (2009)

فیلم (۵۰۰) روزهای تابستان اغلب به عنوان عاشقانه ترین فیلم زمان خود در نظر گرفته می شود. بیشتر اوقات، Summer (Zooey Deschanel) اغلب به عنوان شخصیت منفی این فیلم به دلیل شکستن قلب Tom (Joseph Gordon-Levitt) و سپس ازدواج شناخته می شود. این باور نمی تواند دورتر از حقیقت باشد. Summer ممکن است برخی از سوء تفاهم های Tom را ایجاد کرده باشد. با این حال، او به Tom بسیار واضح می گوید که نمی خواهد رابطه جدی داشته باشد یا کسی را دوست داشته باشد. Tom به سادگی این را نادیده می گیرد و زمانی که برای Summer بیش از حد چسبناک می شود، او همه چیز را قطع می کند. از آنجایی که این فیلم از دیدگاه Tom روایت می شود، آسان است که او به نظر قهرمان خوب و Summer به عنوان شخصیت منفی داستان باشد، در حالی که حقیقت بسیار پیچیده تر است.

فیلم (۵۰۰) روزهای تابستان یک اثر سینمایی بسیار زیبا و عمیق است که درک آن به چندین بار تماشای آن نیاز دارد. همانطور که اشاره کردید، این فیلم به طور گسترده ای در مورد چگونگی گوش دادن به خواسته های یکدیگر و اهمیت شفافیت در روابط صحبت می کند. Summer از ابتدا به Tom گفته بود که به دنبال یک رابطه جدی نیست، اما Tom به دلیل ایده آل گرایی خود، این هشدارها را نادیده گرفت و در نهایت با شکست مواجه شد.این فیلم همچنین به ما یادآوری می کند که شکست عشقی یک تجربه طبیعی است و همه ما در طول زندگی خود در این شرایط قرار خواهیم گرفت. مهم است که از این تجربیات درس بگیریم و به سمت روابط سالم و پایدار حرکت کنیم.(۵۰۰) روزهای تابستان یک فیلم ماندگار است که برای همه افراد، به ویژه مردان، توصیه می شود. این فیلم ما را به چالش می کشد تا در مورد روابط خود فکر کنیم و یاد بگیریم که چگونه با آنها برخورد کنیم.