دو سال از پایان سریال محبوب «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) می‌گذرد و هنوز هم بحث و جدل‌های زیادی درباره‌ی پایان‌بندی آن وجود دارد و به باور بسیاری از منتقدان سرنوشت شخصیت‌ها به بدترین شکل ممکن رقم خورد. جرج آر. آر. مارتین نویسنده‌ی کتاب «نغمه ی یخ و آتش» (A Song of Ice and Fire) به عنوان منبع اصلی اقتباس سریال، از مخالفان سرسخت پایان‌بندی فصل هشتم است.

اگرچه نمایش بازی تاج و تخت به عنوان یکی از پرطرفدارترین سریال‌های HBO برای همیشه به پایان رسیده اما مارتین در حال نگارش ششمین کتاب مجموعه به نام «بادهای زمستان» (The Winds of Winter‎) است که به زودی عرضه خواهد شد. همچنین نگارش جلد آخر این سری داستانی محبوب، با نام «رویای بهار» (A Dream of Spring) کمی پس از انتشار بین المللی بخش ششم آغاز می‌شود و مارتین قول داده که پایان‌بندی مد نظرش را در این دو کتاب ارائه دهد.

او در آخرین مصاحبه‌ی خود با PBS که در شیکاگو انجام شد درباره‌ی احساسش نسبت به پیشی گرفتن سریال از مجموعه کتاب‌های نغمه‌ی یخ و آتش صحبت و حقایق جالبی را فاش کرد.

مارتین گفت: «با نگاهی به گذشته، آرزو می‌کنم ای کاش از کتاب‌ها جلوتر بودم. بزرگ‌ترین مسئله من این بود که وقتی سریال ساخته شد، من چهار کتاب از مجموعه‌ی نغمه ی یخ و آتش را نوشته بودم و کتاب پنجم در سال ۲۰۱۱ و هم زمان با پخش فصل اول روانه‌ی بازار شد. همان‌طور که می دانید کتاب‌های این مجموعه بسیار گسترده است و من هیچ وقت فکر نمی‌کردم سازندگان سریال به این زودی‌ها به من برسند. اما این اتفاق افتاد و سریال از من جلو زد».

البته مارتین در جمع نویسندگان سریال بازی تاج و تخت حضور موثری داشت اما تغییرات صورت گرفته در پایان‌بندی فصل هشتم به گونه‌ای بود که حتی او را هم متعجب کرد. مارتین می گوید کار روی دو کتاب پایانی مجموعه‌ی نغمه‌ی یخ و آتش به او این فرصت را می دهد تا پایان‌بندی دلخواهش را به مخاطبان نشان دهد.

«این که فصول آخر سریال از داستان من جلوتر بود، کمی عجیب است و تفاوت‌هایی بین فیلم‌نامه و کتاب وجود داشت. در هر صورت من هنوز هم روی این مجموعه‌ی داستانی کار می‌کنم و وقتی نگارش کتاب تمام شود، پایان مد نظر مرا خواهید دید».

مارتین حتی تاریخ تقریبی انتشار «بادهای زمستان» (The Winds of Winter‎) را هم اعلام نکرده اما ژوئن گذشته در یکی از پست‌های وبلاگش اعلام کرد قرنطینه باعث پیشرفت او شده: «هر روز ساعات طولانی را برای نگارش بادهای زمستان صرف می‌کنم؛ دیروز فصل جدید را به پایان رساندم، فصل قبل سه روز پیش و فصل قبل‌تر هفته‌ی پیش به پایان رسید. البته به این معنی نیست که کتاب فردا یا هفته‌ی آینده منتشر می‌شود. بادهای زمستان یک کتاب بزرگ است و هنوز راه طولانی را پیش رو دارم. در طول نگارش این کتاب روزهای خوبی دارم که بهتر کار می‌کنم و روزهای بدی که عملکردم بدتر است اما در کل از روند کار راضی هستم».

هفتمین و آخرین کتابِ مجموعه‌ی نغمه‌ی یخ و آتش، «رویای بهار» (A Dream of Spring) نام دارد که مارتین هنوز آن را شروع نکرده. همچنین اولین اسپین آف بازی تاج و تخت با نام «خاندان اژدها» (House of the Dragon) در سال ۲۰۲۲ از HBO پخش خواهد شد و او از خالقان اصلی سریال است.

منبع: indiewire

منبع