محمدحسین مهدویان از ترک شبکه اجتماعی اینستاگرام برای مدتی کوتاه خبر داد.

کارگردان سریال زخم کاری عصر دیروز جمعه در پستی اینستاگرامی نوشت:

دروغ چرا؟!

این زخم کاری بود. دست کم برای من که خیلی کاری بود.

ولی به گواهی دیالوگ معروف فیلم سینمایی سگ کشی اثر استاد بیضایی :

با زخم باید ساخت، طول می‌کشه ولی خوب می‌شه.

با اجازه شما برای مدت کوتاهی در اینستاگرام نخواهم بود، هرچند مطمئنم خیلی زود دل‌تنگ این جهان پرآشوب خواهم شد. تا آن روز.

لحظاتی پس از انتشار این پست، حساب اینستاگرام محمد حسین مهدویان از دسترس خارج شد.

این پست ساعاتی پس از انتشار قسمت جدید سریال زخم کاری منتشر شده بود که توانست به رکورد جدیدی از جهت میزان تماشا دست یابد.

قسمت نهم سریال زخم کاری در اولین روز نمایش خود، در فاصله ساعات ۸ تا ۲۴ (روز جمعه۸ مرداد ۱۴۰۰) توانست ۲۰ میلیون و ۴۲۰ هزار دقیقه تماشا را به ثبت برساند که در میان تمامی سریال‌ های فیلیمو در روز اول انتشار یک رکورد منحصر به‌ فرد است.

پیش از این در روز اول انتشار، سریال هم گناه در قسمت آخر به رکورد ۲۰ میلیون و ۱۷۰ هزار دقیقه تماشا رسیده بود و سریال آقازاده نیز در قسمت پایانی به رکورد ۲۰ میلیون دقیقه تماشا دست پیدا کرد.

سریال زخم کاری در هفته های اخیر با شدت گرفتن سانسورها دچار حواشی فراوانی شد.

ابتدا حذف سکانسی از قسمت ششم سریال که به رابطه نامشروع دو تن از شخصیت های سریال اشاره داشت، به اعتراض شدید مهدویان انجامید.

یک هفته بعد خبر رسید قسمت هفتم سریال به دلیل تعدد ممیزی ها در موعد مقرر پخش نمی شود. این اتفاق به جنگی لفظی میان سازندگان سریال و مسئولین ساترا، سازمان وابسته به صدا و سیما که مسئولیت نظارت بر شبکه نمایش خانگی را برعهده دارد، منجر شد، اما در نهایت چند روز بعد ساترا اعلام کرد اصلاحات مورد نظر اعمال شده و پخش قسمت هفتم دیگر بلامانع است.

جواد عزتی و هانیه توسلی هم در گفتگوهای جدید خود به مسأله ی سانسورهای فراوان سریال زخم کاری پرداختند.

عزتی گفت علاوه بر آنکه متن اصلی به تأیید رسیده بود، برای هر تغییری در متن هم مجوز جداگانه ای دریافت شده بود و سیاست های متناقض نهادهای نظارتی باعث بلاتکلیفی سازندگان آثار نمایشی شده است.

توسلی هم از میزان سانسورها اظهار تعجب کرد و گفت بیشتر سکانس های مربوط به او حذف شده و این مسأله با وارد کردن آسیب به داستان سریال باعث سردرگمی بیننده هنگام تماشای کار شده است.

منبع