بدنبال شناسایی یک مورد ابتلا به کووید-۱۹ فیلمبرداری سریال House of the Dragon که پیش درآمدی بسیار مورد انتظار بر سریال Game of Thrones است متوقف شد. به گزارش ددلاین، بدنبال شناسایی یک مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در منطقه موسوم به Zone A فیلمبرداری این سریال در بریتانیا، تولید این سریال به مدت دو روز متوقف شده است. بر اساس دستورالعمل های بهداشتی، عضو مبتلا به کرونا اکنون در قرنطینه قرار دارد و همچنین کسانی که با وی در ارتباط بوده اند. فیلمبرداری قرار است روز چهارشنبه از سر گرفته شود. سال گذشته توقف ساخت فیلم و سریال ها تقریباً یک موضوع هر روزه بود اما در ماه های اخیر نشانه هایی از بازگشت هالیوود به مسیر نرمال خود دیده می شد.

با این وجود در شرایطی که شیوع گونه دلتا ویروس کووید-۱۹ در حال افزایش است، شرایط دشوار شده است. در یک مورد مشابه دیگر، ساخت فصل دوم سریال محبوب Bridgerton نیز متوقف شده و هنوز مشخص نیست فیلمبرداری ها چه زمانی از سر گرفته خواهد شد. متوقف شدن فیلمبرداری های سریال House of the Dragon تنها به مدت دو روز نشان می دهد که شخص مبتلا به کرونا از اعضای اصلی تیم تولید نبوده است. با توجه به این که تاخیر بیشتری در ساخت این سریال اعلام نشده، بعید است که سریال House of the Dragon به انتشار برنامه ریزی شده برای سال ۲۰۲۲ نرسد. شبکه HBO تاریخ دقیقی برای انتشار این سریال بسیار مورد انتظار اعلام نکرده اما در شرایط کنونی می توان گفت که انتظار می رود این سریال در فصل تابستان سال ۲۰۲۲ منتشر شود.

البته این گمانه زنی به شرطی نزدیک به واقعیت خواهد بود که تاخیرهای بیشتری در ساخت این سریال رخ ندهد. سریال House of the Dragon بر اساس رمان Fire & Blood نوشته جرج آر آر مارتین ساخته شده و در مورد تاریخچه خاندان تارگرین است. از بازیگران این سریال هم باید به پدی کانسیداین، مت اسمیت، الیویا کوک، اما دو آکری، ریس ایفانز، استیو توسانت و سونویا مینوزو اشاره کرد. فیلمبرداری ها از ماه آوریل شروع شده و تاریخ انتشار آن نیز سال ۲۰۲۲ اعلام شده است.

منبع