تلویزیون، دیگر آن مفهوم تلویزیون سابق را ندارد. زمانی بود که فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی شبکه‌ها، حتی شبکه‌های مشهورتر در رتبه‌ای پایین‌تر از بلاک‌باسترهای سینمایی قرار می‌گرفتند.

اما این سال‌ها مینی‌سریال‌ها و سریال‌های چندفصلی باکیفیتی پخش شده که فاصله بین تلویزیون و سینما را محو کرده‌اند. در روزهای کرونایی که اصلا تلویزیون بر سینما برتری پیدا کرده و سینما باید نگران باشد که در فردایی که بیماری کنترل شد، چگونه جایگاه قبلی خود را بازیابد.

یکی از شبکه‌های تلویزیونی که همیشه نامش با کیفیت عجین است، شبکه HBO است. برخی‌ها اصلا اعتقاد دارند که این شبکه سریال بد نمی‌سازد!

سریال جدیدی که توسط HBO در حال ساخت است و در مرحله فیلمبرداری است، سریال The Last of Us است که اقتباسی است از یک ویدئوگیم بسیار محبوب به همین نام.

داستان کلی این سریال این است که مردی به نام جوئل با بازی پدرو پاسکال وادار می‌شود که دختر کوچکی به نام الی با بازی بلا رمزی را از آمریکایی که توسط زامبی‌ها تسخیر شده بگذارند. چرا که تصور می‌شود این دختر، کلیدی برای بهبودی بیماری زامبی‌زدگی است!

فیلمبرداری این سریال در مک‌لود فورت و آلبرتای کاندا در حال انجام است.

شش ماه وقت صرف مراحل آماده‌سازی قبل فیلمبرداری شده و فیلمبرداری عم ۱۲ ماه طول می‌کشد تا ۱۰ قسمت این سریال ساخته شوند.

خود HBO‌ آمار و ارقام دقیق در مورد هزینه سریال ارائه نکرده، اما این را می‌دانیم که هزینه ساخت هر قسمت این سریال هشت رقمی است! یعنی دست‌کم هر قسمت این سریال بودجه‌ای ۱۰ میلیون دلاری دارد.

در مقام مقایسه باید بگوییم که پرهزینه‌ترین قسمت سریال گیم آور ترونز که قسمت آخر آن بود ۱۵ میلیون هزینه برداشت. با این حساب می‌شود نتیجه گرفت که سریال جدید The Last of Us گران‌تر از گیم آو ترونز خواهد بود (البته به نسبت ده اپیزودی که در حال ساخته شدن است.)

اما چرا این سریال اینقدر گران از آب درمی‌آید. چون ما انتظار داریم به سبب اینکه لوکیشن‌های سریال بسیار نزدیک به آمریکا است، هزینه آن نسبت به گیم آو ترونز که لوکیشن‌های پراکنده و دور داشت، کمتر باشد. به علاوه خبری از اژدهاها هم نیست و ارتش زامبی‌ها هم به گستردگی ارتش‌های سرزمین‌های گیم آو ترونز نیست.

گفته شده که مراحل پیش از تولید سریال گران از آب درآمده و به علاوه دستمزدهای عوامل سریال هم به نسبت بالا بوده‌اند و هزینه غذا و محل اقامت عوامل هم بالاتر رفته‌اند.

البته باید در نظر داشت که هزینه‌برتر بودن سریال نباید این انتظار را در ما ایجاد کند که لزوما سریال هم شکوهی شبیه گیم آو ترونز را خواهد داشت.

منبع