در آشپزخانه عناصر و اجزای بسیاری موجود است. با صرف مقداری وقت و هزینه می‌توان تغییراتی جالب و متنوع همگام با فصلی که در آستانه آن هستیم، داد. قسمت مهم دکوراسیون داخلی آشپزخانه را کابینت آن تشکیل می‌دهد توجه به انتخاب کابینت در ابتدای مبله کردن منزل بسیار حایزاهمیت است، زیرا کابینت دارای انواع و اقسام متنوعی است و هزینه‌های متفاوتی را برای ساکنان خانه دارد. اما به هر حال پس از مدتی شما از دکوراسیون آشپزخانه خود خسته می‌شوید. بخصوص اکنون که ابتدای فصل پاییز است، مردم ساعات بیشتری را به سبب تغییر فصل و دگرگونی آب و هوا در منزل به سرمی برند. اما اگر بخواهید تنوعی در آشپزخانه خود بدهید و هزینه زیادی را متحمل نشوید می‌توان تغییری روی کابینت‌ها اعمال کرد، بسته به جنس کابینت خود، می‌توانید آنها را رنگ کنید، توجه به اینکه تغییر رنگ برخی از کابینت‌ها به عهده کارخانه سازنده است، لازم به نظرمی رسد.

اما در هر صورت هزینه رنگ کردن کابینت بسیار کمتر از تعویض آن می‌باشد. در مورد انتخاب رنگ کابینت، رنگ داخل و طبقات نیز بسیار در تغییر حال و هوای دکوراسیون آشپزخانه تأثیر دارد. انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه با توجه به فصل پاییز و تغییر حالات و روحیات مردم در این فصل همان‌طور که راجع به سایر بخش‌های دکوراسیون منزل در یادداشت هفته پیش ذکر شد، می‌توان از رنگ‌های پاییزی استفاده کرد. رنگ‌های مناسب که در این فصل می‌توانید آنها را به کار ببرید و از لحاظ روانشناسی احساس بهتری داشته باشید، رنگ‌هایی هستند که در طبیعت و درختان پاییزی می‌بینید.

از جمله این رنگ‌ها نارنجی، طلایی، قرمز، قهوه‌ای، کرم، سبز زیتونی و… می‌باشند. البته با توجه به سلیقه خود و در نظر داشتن رنگ کلی مبلمان آشپزخانه و منزل خود می‌توانید از طیف وسیع رنگ‌های پاییزی، رنگ مناسب را انتخاب نمایید. از سوی دیگر دقت در جزئیات دکوراسیون داخلی آشپزخانه، می‌تواند برای تغییری جالب و جذاب ولی بسیار کم هزینه بسیار شما را یاری رساند. به‌طور مثال با تعویض دستگیره‌های کابینت‌ها می‌توان تغییری در نمای کابینت‌ها و در کل در دکوراسیون آشپزخانه ایجاد کرد. البته دستگیره‌ای که انتخاب می‌کنید می‌تواند از جنس‌های مختلفی مانند کریستال، فولاد آبدیده، برنج و… باشد. لولای درهای کابینت هم در چهره آن و هم در کاربری آن تأثیر دارد. انتخاب اجزای کابینت در کل تأثیر بسزایی در دکوراسیون آشپزخانه شما و حال و هوایی که با توجه به فصل می‌خواهید، می‌گذارند. اما موارد دیگری هم برای همگام نمودن دکوراسیون آشپزخانه با فصل پاییز می‌توان در نظر گرفت. به عنوان نمونه، نورپردازی روی کابینت‌ها و رنگ نوری که انتخاب می‌شود، بسیار در نمای آشپزخانه تأثیر دارد. با توجه به اینکه آشپزخانه دارای عناصر و اجزای بسیاری است، تنوعی که می‌توان در آن ایجاد کرد هم بسیار متنوع است و با کمی دقت و حوصله می‌توان تغییراتی زیبا و جذاب هماهنگ با فصل زیبای پاییز در دکور آشپزخانه که کابینت بخشی از آن است، ایجاد کرد.

این مطلب اولین بار در نشریه سیستم های مدرن آشپزخانه و حمام به قلم نوشین نصیری منتشر شده است.