• سال انتشار: ۲۰۲۱
  • کارگردان: والدمار جوهانسون
  • بازیگران: نومی راپاس، هیلمیر اسنائر گودناسون، بیورن هلینور هارالدسون
  • امتیاز IMDb فیلم: ۶.۳ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۸۶ از ۱۰۰

«بره» یک فیلم ترسناک فولکلور است که ماجرای زوج ایسلندی ماریا و اینگوار را دنبال می‌کند. آن‌ها در مزرعه‌شان به سختی کار می‌کنند و غم فراق فرزندشان درگیری‌های عاطفی زیادی را برایشان به همراه آورده است. همه چیز در بی‌روح‌ترین حالت ممکن قرار دارد تا این که یکی از گوسفندان مزرعه بره‌ای به دنیا می‌آورد که در حقیقت یک حیوان انسان‌نما است. حضور این بره که او را آدا نامیدند در زندگی ماریا و اینگوار تا حد زیادی جای فرزندشان را پر می‌کند و زوج داستان بیش‌تر و بیش‌تر در انکار واقعیت غرق می‌شوند.

روایت فیلم «بره» کم‌کم به سمت و سویی می‌رود که به نبردی نگران‌کننده میان انسان، حیوان و طبیعت بدل می‌شود. آدا توسط زوج داستان که باور دارند او فرزند آن‌ها است از جمعی که در اصل به آن تعلق دارد، طرد می‌شود. از سوی دیگر ماریا باید با والدین بیولوژیک این بره‌ی انسان‌نما که برای پس گرفتن فرزندشان از ایستادگی مقابل نژاد انسانی واهمه‌ای ندارند هم درگیر شود.

«بره» یکی از خلاقانه‌ترین فیلم‌های A24 است که با وحشت روان‌شناختی ابعاد عاطفی والدینی که نمی‌توانند با مرگ فرزندشان کنار بیایند و حاضر هستند برای نپذیرفتن این فراق هر موجودی را فارغ از نژاد و جایگاهش جایگزین او کنند را به ماهرانه‌ترین شکل ممکن به تصویر می‌کشد.