• سال انتشار: ۲۰۱۴
  • کارگردان: کوین اسمیت
  • بازیگران: جنسیس رودریگز، هالی جوئل آزمنت، جنیفر شوالباک اسمیت، هارلی کوئین اسمیت
  • امتیاز IMDb فیلم: ۵.۳ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۴۶ از ۱۰۰

«عاج» یک فیلم ترسناک و کمدی منحصربه‌فرد دیگر از A24 است که وحشت جسمی را به نهایت می‌رساند. کوین اسمیت این فیلم را با الهام از یک قسمت پادکستش ساخته است و پادکستری به نام والاس برایتون را دنبال می‌کند که کارش پیدا کردن و به سخره گرفتن فیلم‌هایی است که در شبکه‌های اجتماعی وایرال می‌شوند. والاس با مردی به نام هاوارد هاو آشنا می‌شود که یک دریانورد بازنشسته است و شیفته‌ی نوعی گراز دریایی است؛ بنابراین پادکستر داستان تصمیم می‌گیرد برای مصاحبه با این مرد عجیب به دل جنگل دورافتاده‌ای سفر کند.

ماجرا با بی‌هوش شدن ناگهانی والاس ادامه پیدا می‌کند که وقتی به هوش می‌آید متوجه می‌شود هاوارد به او دارو داده و یکی از پاهایش را قطع کرده است. خیلی زود مشخص می‌شود هاوارد در دوران کودکی توسط گراز دریایی که او را «آقای عاج» نامیده، نجات داده می‌شود؛ بنابراین شیفتگی بی‌حدوحصر این مرد نیمه دیوانه به این موجود باعث می‌شود افکار شومی را درباره‌ی والاس در سرش بپروراند و بخواهد او را به «آقای عاج» تبدیل کند؛ بنابراین شروع به شکنجه‌های روحی و جسمی مرد می‌کند.

«عاج» یک فیلم ترسناک بر پایه‌ی وحشت جسمی است و بخش وسیعی از آن شامل صحنه‌های آزاردهنده‌ای از قطع عضو است که می‌تواند برای بسیاری از مخاطبان آزاردهنده باشد.