• سال انتشار: ۲۰۱۳
  • کارگردان: جاناتان گلیزر
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، کریشتف هادک
  • امتیاز IMDb فیلم: ۶.۳ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۸۴ از ۱۰۰

«زیر پوست» فیلم ترسناک و علمی- تخیلی جاناتان گلیرز، زنی مرموز (اسکارلت جوهانسون) را دنبال می‌کند که برای اغوای مردان در سراسر اسکاتلند سفر می‌کند اما خیلی زود مشخص می‌شود در حقیقت او یک موجود فضایی در پوسته‌ای انسانی است و هدف دقیقش از انجام این کارها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

احساس کلی این فیلم علمی- تخیلی A24 با بازی بی‌نقص اسکارلت جوهانسون در نقش اصلی، فوق‌العاده آزاردهنده و دلهره‌آور است. با پیش روی داستان مخاطبان به درک بهتری از شخصیت زن می‌رسند و عناصر داستانی هم ترسناک‌تر می‌شود و در نهایت چیزی که به اندازه‌ی موجود فضایی نگران‌کننده است، درک ماهیت زن بودن در جوامع امروزی است.

همان طور که شخصیت جوهانسون بیش‌تر و بیش‌تر در مکاشفه‌ی تجربیات انسانی غرق می‌شود، احساسات مختلفی اعم از عشق، نفرت، ترس و … را از نزدیک لمس می‌کند و در کمال ناباوری در معرض حملات مردانه قرار می‌گیرد. صحنه‌ی پایانی «زیر پوست» موجود را در حالی که پوسته‌ی انسانی‌اش را جدا کرده نشان می‌دهد و از عجیب‌ترین و تاثیرگذارترین لحظات فیلم است.

در نهایت از جنبه‌های بصری «زیر پوست» هم نباید چشم‌پوشی کرد که به اندازه چشم‌گیر است که به مخاطب اجازه می‌دهد تمام فیلم را حتی بدون صدا تماشا کند و مبهوت تصاویر جذاب آن شود.