• سال انتشار: ۲۰۱۵
  • کارگردان: رابرت اگرز
  • بازیگران: آنیا تیلور-جوی، رالف اینسون، کیت دیکی، جولیان ریچینگز
  • امتیاز IMDb فیلم: ۶.۹ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۹۳ از ۱۰۰

«جادوگر» اولین فیلم ترسناک رابرت اگرز که داستانی فولکلور در دل نیوانگلند در دهه‌ی ۶۰ میلادی را روایت می‌کند و مثل آثار دیگر این کارگردان بر وحشت روان‌شناختی متمرکز است. فیلم داستان خانواده‌ای به شدت متدین را دنبال می‌کند که به خاطر باورهای دینی از روستای آبا و اجدادی‌شان طرد و مجبور شدند در کلبه‌ی جنگلی متروکه‌ای زندگی کنند.

زمان زیادی از استقرار آن‌ها در کلبه نمی‌گذرد که حوادث عجیب و غریبی به وقوع می‌پیوندد که با ناپدید شدن و کشته شدن نوزاد خانواده برای تولید نوعی ضماد توهم‌زا توسط موجودی که تصور می‌شود یک جادوگر است آغاز می‌شود و با تولید خون به جای شیر توسط بز سیاه خانواده ادامه پیدا می‌کند. سیر حوادث کم‌کم به سمت و سویی می‌رود که زوج داستان یقین پیدا می‌کنند دختر بزرگشان توماسین همان جادوگر معروف است و احتمالا شیطان در او حلول کرده است.

تماشای بسیاری از صحنه‌های خون‌بار فیلم به شدت سخت است؛ زیرا در درجه‌ی اول در دل یک خانواده اتفاق می‌افتد و در وهله‌ی بعد کودکان معصوم را هدف می‌گیرد. با این حال چیزی که «جادوگر» را به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک A24 در تاریخ سینما تثبیت کرده، وحشت روان‌شناختی است که در رد پای آن را در سراسر فیلم می‌توان احساس کرد؛ چیزی که ماجرا را دلهره‌آور می‌کند نه حضور جادوگر است و نه کشته شدن نوزاد بلکه تغییر باورهای اعضای خانواده به تبع این رویدادهای عجیب و حرکت آن‌ها به سوی نوعی جنون و دیوانگی افسارگسیخته است.