فیلم سینمایی موتورهای میرا (Mortal Engines) به کارگردانی کریستین ریورز و فیلم‌نامه‌ای نوشته پیتر جکسون، فرن والش و فیلیپ بوینز بر اساس مجموعه داستانی با همین نام به قلم فیلیپ ریو و با تهیه‌کنندگی پیتر جکسون به پرده سینماها آمده است. پروژه جاه طلبانه‌ای که گامی جسورانه در ساخت دنیا و استفاده از جلوه‌های ویژه شگفت‌انگیز به‌شمار می‌رود. فیلم موتورهای میرا در حالی که اثر بصری خیره‌کننده و نفس‌گیری به‌شمار می‌رود؛ اما نتوانست توجه منتقدان را به خود جلب کند.

داستان موتورهای فانی بر اساس مجموعه داستانی چهار جلدی با همین عنوان کلی ساخته شده است. این فیلم بیش از آنکه در ژانر علمی تخیلی قرار داشته باشد در رده فیلم های فانتزی آینده نگرانه قرار دارد. داستان این کتاب‌ها و فیلم در آینده‌ای بسیار دور می‌گذرد. دنیایی که تمدن آشنای ما در جریان رویدادی به نام جنگ شصت دقیقه‌ای نابود شده است. حتی پوسته زمین در اثر این رویداد زیر و رو شده است و تغییراتی بنیادین در آن اتفاق افتاده است.

از آنجا که چند وقتی است که از رونمایی فیلم موتورهای میرا (Mortal Engines) در کشورهای مختلف می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. اما ما در ویوین به جای تحلیل‌ها و نقدهای تخصصی نظرات و دیدگاه‌های افراد عادی را در مورد فیلم موتورهای میرا از توییتر جمع آوری کرده‌ایم تا با مطالعه آن‌ها بتوانید تصمیم بهتری در مورد دیدن یا ندیدن فیلم بگیرید. پس با ویوین همراه باشید.

mojtaba-Reporter: ا Mortal Engines فیلم مزخرفی بود نه از داستانش خوشم اومد نه از دیالوگ ها نه از شخصیت ها بازیگر هاشم تعریفی نداشتن این فیلم تو گیشه شکست خورد و با بودجه ۱۰۰ میلیونی فقط ۶۲ میلیون دلار فروخت جالب اینجاست تهیه کنندگیشو پیتر جکسون داشت الکی وقتتونو پای این فیلم نزارین

fard: فیلم موتورهای میرا یکی از خوب های سال بود که دیدم و علارغم امتیاز کمش به نظرم یک فانتزی آینده نگرانه را با خودش داشت که تاثیرش در سینما رو خواهد گذاشت.

SHALTAQ: مرتال انجینز رو دیدم و باید بگم فقط ایده قشنگی بود. وسطاشم چندتا کانسپت جالب دیگه بود. اما داستان تکراریییییییییییییی

Taher: مورتال انجینز رو دیدم. فقط به درد دیدن با آیمکس تری دی می‌خوره چون به جز جلوه‌های بصری فوق العاده هیچی نداره. نه داستانش جذابه، نه خط رواییش نه بازیا نه شخصیتا.

galile: ویژوال افکتس خفن واسه شهرای متحرک، ولی افتضاح تو بقیه‌ی قسمتا. عدم رعایت مقیاسا تو قسمتای مختلف. داستان بد، شخصیتای بدتر و حوادث قابل پیش‌بینی. بد بودن فیلمنامه هم قابل انتظار بود، اما تدوین عجیبِ افتضاح، #فیلم رو از چیزی که فکر می‌کردی هم غیر قابل تحمل‌تر می‌کنه.
الفی: کانسپت شهر متحرک که Mortal Engines نشون میده، شدیدا خوفه! حقیقتا جنسش چی بوده که فیلیپ ریو همچین تخیلی زده؟ ?
??????: عاشق شخصیت شرایک شدم تو فیلم mortal engines یه پارادوکس به تمام معنا. سرد بود ولی پراز احساسات. قلب نداشت ولی در عین حال عاشق بود…
Abumohsenpour: مورتال انجینز واقعا میتونه جنگ ستارگان بعدی باشه
غارنشین ? ?: “مورتال انجینز” دیدم.خوب بود.شاید چون امشب احساساتی بودم غرقش شدم.به هر حال لذت بردم.یه جاهاییشو میتونست بهتر بسازه ولی راضی کننده بود.نویسنده هاش و تهیه کننده هاش تیم ارباب حلقه ها بودن(پیتر جکسون و…).علیه وحشی گری غرب وبه سود صلح طلبی شرق بود.۷.۵/۱۰ میدم.
هادی: عجب جلوه های ویژه ای داشت
arrow_hsn: چه داستان جالبی! منحصر به فرده واقعا… 🙂

امیدواریم با مطالعه نظرات بالا بتوانید تصمیم خود را برای دیدن یا ندیدن فیلم گرفته باشید. اما اگر به دنبال نقدی جدی و جزیی‌تر هستید، مطلب «موتورهای میرا،‌ نگاهی به جهان ماشینی فیلم سینمایی مورتال اینجینز» به قلم پوریا ناظمی را در ویوین مطالعه کنید.