نویسنده و کارگردان: وس اندرسون

بازیگران: سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دورمند، بیل مری، تیلدا سوئینتن، تیموتی شالامی، بنیسیو دل تورو، جفری رایت، لئا سیدو، الیزابت ماس، ویلم دفو، کریستف والتس، اوون ویلسون و آدرین برودی

تاریخ اکران: سال ۲۰۲۱ میلادی

پرستاره‌ترین فیلم این فهرست و اثری که شاید هنوز تاریخ اکران دقیق و رسمی جدید آن اعلام نشده باشد، ولی پروسه‌ی ساخت خود را مدت‌ها قبل به اتمام رسانده است. گفته می‌شود که شرکت دیزنی می‌خواهد فیلم The French Dispatch را اول در یک جشنواره سینمایی معروف همچون جشنواره کن، جشنواره ونیز یا جشنواره تورنتنو نمایش دهد و سپس وقتی اثر وس اندرسون در یکی از این رویدادها خوش درخشید، آن را به سینماها و سپس به شبکه Hulu ببرد. چرا که باتوجه‌به جنس فیلم‌سازی وس اندرسون و تریلر فیلم The French Dispatch به هیچ عنوان امکان پخش آن از شبکه آنلاین دیزنی پلاس وجود ندارد.

این وسط اندرسون دارد پروسه‌ی پیش‌تولید فیلم بعدی خود را آغاز می‌کند و همین نکته باعث می‌شود که تحمل زمان باقی‌مانده تا اکران فیلم The French Dispatch برای طرفداران او سخت‌تر شود. زیرا آن‌ها می‌دانند که اثر جدید کارگردان فیلم هتل بزرگ بوداپست صرفا دارد یک گوشه خاک می‌خورد و در انتظار تماشا شدن قرار دارد. مدت‌زمان فیلم The French Dispatch of the Liberty, Kansas Evening Sun کمتر از ۲ ساعت و درجه‌ی سنی آن R (مناسب برای مخاطب بزرگ‌سال) است.

فیلم گزارش فرانسوی که با الهام از واقعیت خلق شده، در گروه آثار سینمایی مورد انتظاری طبقه‌بندی می‌شود که اگر یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۱ نباشند، افراد زیادی تعجب خواهند کرد. وس اندرسون ۵۱ساله بیشتر به خاطر آفرینش آثاری همچون فیلم Moonrise Kingdom و انیمیشن آقای فاکس شگفت انگیز شناخته شده است.

زومجی