نویسنده: تونی کوشنر | کارگردان: استیون اسپیلبرگ

بازیگران: انسل الگورت، ریچل زیگلر، ریتا مورنو، کوری استول، برایان دارسی جیمز، آریانا دی‌باس، دیوید آلوارز و مایک فایست

تاریخ اکران: ۱۰ دسامبر (جمعه، ۱۹ آذر ۱۴۰۰ خورشیدی)

شاید برخی افراد به ستاره‌های اصلی فیلم West Side Story علاقه داشته باشند. احتمالا عده‌ای نیز مجذوب استخدام برخی از کلیدی‌ترین بازیگران آن به کمک تست گرفتن از مردم عادی شده‌اند. این وسط قطعا تماشاگرانی هم پیدا می‌شوند که انقدر فیلم West Side Story، محصول سال ۱۹۶۱ میلادی را دوست دارند که علاقه‌مند به تجربه‌ی مجدد همراهی با داستان آن هستند. تازه طرفداران آثار موزیکال پرخرج را هم نباید از یاد برد که حتی با درنظرگرفتن تمام حواشی ایجادشده برای انسل الگورت، در هر حالت یک شانس به داستان وست ساید جدید می‌دهند.

برای من اما هچ‌کدام از این‌ها، فیلم West Side Story را مورد انتظار نمی‌کند. بلکه فقط یک نام اهمیت دارد؛ استیون آلن اسپیلبرگ. او با علاقه‌ی فراوان و برنامه‌ریزی‌های گسترده به خلق این فیلم پرداخت و از آن انتظارات زیادی دارد. شنیده‌ها هم حاکی از این هستند که بعید نیست اسپیلبرگ با این فیلم پس از سال‌ها مجددا یکی از نامزدهای اصلی مهم‌ترین جوایز کارگردانی باشد. پس اگر داستان وست ساید تبدیل به یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۱ شد، تعجب نخواهم کرد.

حالا حدس بزنید که آخرین همکاری تونی کوشنر در مقام فیلم‌نامه‌نویس با اسپیلبرگ چه اثری را تحویل همگان داد؛ فیلم Lincoln با نقش‌آفرینی دنیل دی-لوئیس بزرگ. آن فیلم در اکثر لحظات خود قدرت احساسی قابل توجهی داشت که اگر West Side Story به آن نزدیک هم بشود، می‌تواند یک موزیکال تماشایی از آب دربیاید. داستان وست ساید جدید با بودجه‌ای معادل ۱۰۰ میلیون دلار خلق شد. پس می‌توانیم امیدوار باشیم که این بودجه را بدون هیچ مشکلی به استودیو بازگرداند و تبدیل به یک موفقیت مالی قابل‌توجه شود. بالاخره اسپیلبرگ بزرگ، پرفروش‌ترین کارگردان تاریخ سینما است.

زومجی