ویسندگان: لانا واچوفسکی، الکساندر همن و دیوید میچل | کارگردان: لانا واچوفسکی

بازیگران: کیانو ریوز، کری-ان ماس، یحیی عبدالمتین دوم، نیل پاتریک هریس، جیدا پینکت اسمیت، جسیکا هنویک و جاناتان گروف

تاریخ اکران: ۲۲ دسامبر (چهارشنبه، ۱ دی ۱۴۰۰ خورشیدی)

«چرا فیلم The Matrix 4 می‌تواند به مراتب بهتر از قسمت های دوم و سوم مجموعه خود باشد؟»؛ یکی از سوالاتی که همه دوست داریم به آن پاسخ بدهیم. البته که نگران بودن راجع به سرنوشت فیلمی که قرار است پس از سال‌ها به موفقیت و عظمت مجموعه‌ای شناخته‌شده تکیه کند، طبیعی به نظر می‌رسد. هیچ شکی هم وجود ندارد که ماتریکس ۴ روی کاغذ می‌تواند تبدیل به بدترین فیلم مجموعه تا به امروز بشود. ولی بهتر است که فیلم را پیشاپیش قضاوت نکنیم و گناه پیش‌درآمدها و دنباله‌های ضعیف دیگر را به پای آن ننویسیم. فعلا امیدوار بودن به موفقیت همه‌جانبه‌ی ماتریکس جدید غیرممکن نیست. پس به‌سادگی آن را با علاقه‌ی قلبی به‌عنوان یکی از مورد انتظاترین فیلم های ۲۰۲۱ می‌شناسیم و آرزو می‌کنیم که در انتهای سال ۲۰۲۱ میلادی بتوانیم فیلم The Matrix 4 را یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۱ صدا بزنیم.

فیلم The Matrix 4 با اسم رمز عجیب و جالب «پروژه‌ی بستنی» مراحل فیلم‌برداری خود را به پایان رساند و خوش‌بختانه بدون نیاز به واحد دوم فیلم‌برداری ساخته شد. زیرا لانا واچوفسکی می‌خواست تک‌تک سکانس‌ها را با نظارت کامل کارگردانی کند.

ویروس کرونا/کووید ۱۹ مشکلات متعددی برای فیلم‌برداری ماتریکس ۴ ایجاد کرد و آن را به‌صورت پیاپی به تعویق انداخت. به همین خاطر مدت‌ها پروسه‌ی فیلم‌برداری پاره‌پاره‌ی فیلم ادامه داشت. ولی حالا سازندگان اطمینان دارند که تا پیش از رسیدن به دسامبر سال ۲۰۲۱ میلادی، همه‌ی کارهای پروژه به پایان می‌رسند. به همین خاطر به‌تازگی تاریخ اکران فیلم را از سال ۲۰۲۲ میلادی به دسامبر سال ۲۰۲۱ میلادی منتقل کردند. مطابق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، دنیل برنارد در فیلم The Matrix 4 مجددا نقش مامور جانسون را ایفا خواهد کرد.

زومجی