Masters of the Universe: Revelation یک سریال انیمیشنی ابرقهرمانی فانتزی است که توسط کوین اسمیت ساخته شده و نخستین فصل آن در دو بخش در تاریخ ۲۱ جولای (۱ مرداد ۱۴۰۰) از شبکه نتفلیکس پخش شده است.

با اینکه انیمیشن سریالی He-Man and the Masters of the Universe (اربابان جهان) یک مجموعه تقریبا تبلیغاتی بود تا اسباب‌بازی‌های خاصی به فروش برسند، تعداد بسیار زیادی از طرفداران این مجموعه عاشق آن شدند و دوست داشتند تا جایی که امکانش وجود دارد، آثار بیشتری از شخصیت‌های آن تولید شود.

همچنین اعلام شده که در سال ۲۰۲۱ شرکت سونی و همچنین متل (Mattel) قرار است با همکاری یکدیگر، یک فیلم سینمایی جدید حول محور شخصیت هی-من بسازند. قرار است نوآه سنتینو نقش شخصیت اصلی آن یعنی همان هی-من را ایفا کند. علاوه‌بر فیلم سینمایی، شبکه نتفلیکس تصمیم گرفته بود که یک انیمیشن سریالی حول محور این شخصیت محبوب بسازد که این اتفاق افتاد.

این سریال انیمیشنی که در حقیقت دنباله‌ای بر انیمیشن کلاسیک دهه ۸۰ محسوب می‌شود،‌ داستان‌های حل نشده‌ی آن دوران را دنبال می‌کند. در سریال انیمیشنی Masters of the Universe: Revelation شاهد تعداد زیادی از شخصیت‌های محبوب خود خواهید بود؛ آن هم درست جایی که مجموعه تلویزیونی به کار خود و داستانی که در جریان بود، پایان داد.

کوین اسمیت درباره این سریال انیمیشنی می‌گوید:

در سریال انیمیشنی Masters of the Universe: Revelation ما داستان را از جایی آغاز می‌کنیم که دوران کلاسیک و مجموعه قدیمی آن را رها کرده بود. ما قصد داریم تا یک داستان حماسی از آنچه که می‌توانست نبرد نهایی بین هی-من و اسکلتور رخ دهد، تعریف کنیم! ما قصد داریم این داستان را با جذاب‌ترین شخصیت‌هایی که طراحی‌های فوق‌العاده‌ی آن‌ها توسط استودیو Powerhouse Animation انجام می‌شود، به مخاطب نمایش دهیم. این انیمه سریالی دقیقا همان داستانی از Masters of the Universe خواهد بود که شما همیشه دوست داشتید به‌عنوان یک کودک ببینید.

استودیو انیمیشن‌سازی Powerhouse Animation که وظیفه ساخت یک مجموعه دیگر در شبکه Netflix یعنی انیمیشن سریالی Castlevania (کسلوانیا) را انجام داده بودند، در ساخت این انیمیشن نیز همکاری کرده‌اند. رئیس بخش محتوای انیمه‌ای شبکه نتفلیکس یعنی جان دردریان اینگونه اعلام توضیح داد:«شخصیت هی-من به مدت چندین دهه الهام‌بخش کودکان و همچنین کودکانی که درون تمام ما وجود دارد، بوده است؛ آن هم با اقدامات قهرمانانه شاهکارش و همچنین جاعتی که در برخورد با نیروهای اشراری داشت. ما نتوانستیم سازنده بهتری نسبت به کوین اسمیت را پیدا کنیم که بتواند این مجموعه را بسازد.»

وقتی که چند دقیقه نخست این انیمیشن را تماشا می‌کنید، به راحتی ممکن است به اشتباه بیفتید و تصور کنید این انیمیشن چیزی فراتر از تکرار اثر سال ۱۹۸۳ است. کرینجر احساس ترس می‌کند، ارکو در انجام یک جادو خطا کرده و اسکلتور هم یک حمله بی فرجام دیگر به قلعه Grayskull می‌کند. اما صحنه‌ها به طوری طراحی شده که برای مخاطب وسوسه برانگیز است و او را به تماشای این اثر وادار می‌کند.

تقریبا تمام گوشه و کنارهای Masters of the Universe: Revelation حال و هوای انیمیشن کلاسیک دهه ۸۰ را برایتان زنده می‌کند. هیچ‌کدام از کاراکتر‌ها یا اتفاقات معمولی که در سریال اصلی افتاده بود، در این انیمیشن مبهم و نامشخص نیست و به راحتی می‌توان با آن انس گرفت. اما با این‌حال نمی‌توان به قطعیت گفت که با یک دنباله کامل و با محوریت ادامه داستان سریال اصلی طرف هستیم.

کوین اسمیت که وظیفه نگارش اپیزود آغازین سریال را هم برعهده داشته، به نتایج شوکه‌کننده نبرد فاجعه‌انگیز میان هی -من (با صدا پیشگی کریس وود) و اسکلتور (مارک همیل) می‌پردازد که باعث تغییرات اساسی شهر ایترنیا شده و نگهبانان Grayskull را از هم جدا می‌کند. در این شرایط، تیلا (سارا میشل گلر) که با تهدیدی به مراتب بزرگ‌تر از کوه مار (Snake Mountain) روبه‌رو است، می‌بایست با جمع‌آوری یک تیم شلخته – که زیاد هم قابل اعتماد نیستند، شمشیر قدرت گمشده را بازیابی کند تا بتواند نه‌تنها ایترنیا بلکه تمام جهان را نجات دهد.

پیش‌تر هم گفتیم که انیمیشن سریالی He-Man and the Masters of the Universe  (اربابان جهان) بیشتر حکم یک مجموعه تقریبا تبلیغاتی را داشت تا اسباب‌بازی‌های خاصی را به فروش برساند، اما انیمیشن Masters of the Universe: Revelation برخلاف سریال اصلی، با یک حس خطر و ریسک خالصی ترکیب شده که آن‌را باور پذیرتر می‌کند. کاراکتر‌ها داستان‌های منحصر به‌فرد خود را دارند و در این مسیر تغییر پیدا کرده، رشد می‌کنند و برخی از آن‌ها حتی مرگ را هم تجربه خواهند کرد. این تغییر و تحول حال و هوای داستان را تازه می‌کند و در مواردی شوکه‌کننده نیز هست.

تا کنون که تنها ۵ اپیزود از این سریال انیمیشنی منتشر شده، در این زمان حساس تیلا به عنوان قهرمانی که ایترنیا به آن نیاز دارد ظاهر می‌شود. تیلا به‌خاطر اسراری که دهه‌ها از او پنهان شده، خشمگین است و برمی‌گردد تا به وظایف خود در قبال ایترنوس عمل کند و یک زندگی جدید با ماجراجویی‌های فراوان را آغاز کند. در این بین ایول لین (لینا هدی) نیز سرانجام از سایه اسکلتور بیرون می‌آید و به یکی از شخصیت‌های برجسته سریال تبدیل می‌شود.

Masters of the Universe: Revelation

سریال انیمیشنی Masters of the Universe: Revelation چیزهای جدیدی درباره هی – من نشان می‌دهد که در درجه اول از طریق اکتشاف شاهزاده آدام و حتی ارکو که چیزی بیش از یک موجود مزاحم و آزاردهنده نیست. اسکلتور هم که انتظار می‌رود ویلن اصلی قصه باشد، به جز چند صحنه محدود حرفی برای گفتن ندارد.

اسمیت و نویسندگانش متشکل از مارک برناردین، دیا میشارا، تیم شرایدن و اریک کاراسکو، عشق عمیق و بزرگی نسبت به این سریال نشان داده‌اند. حتی به احمق‌ترین کاراکترهای داستان، مانند فیستو استینکور نیز توجه شده، درحالی که بقیه به شخصیت‌های برجسته و مهیج‌تری تبدیل شده‌اند. در اینجا باید به تیم صداپیشگی بسیار عالی این سریال با همکاری سارا میشل گلر، مارک همیل، کریس وود، لانا هدی، لیام کانینگهام، استیون روت، دایدریچ بیدر و کوین کانروی اشاره‌ای داشته باشیم.

Masters of the Universe: Revelation که با جزییات شگفت‌انگیز به تاریخچه سریال کلاسیک He-Man and the Masters of the Universe ادای احترام کرده، قلمرو جدیدی برای طرفداران قدیمی و مخاطبان جدید خود ساخته است. برای تماشای این فیلم حتما نیاز نیست که سریال قدیمی آن را تماشا کرده باشید، اما اگر اطلاعات نسبی از داستانش داشته باشید، از سریال Masters of the Universe: Revelation لذت دو‌چندان خواهید برد.

منبع