کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

لیام نیسن که اغلب او را با فیلم‌های اکشنی همچون «ربوده شده» به یاد می‌آورند، ستاره فیلم «جاده یخی» است. لارنس فیشبورن که اغلب او را با نقش مورفیوس در سری فیلم‌های «ماتریکس» به‌خاطر دارند، دیگر بازیگر فیلم است.

داستان فیلم درباره چیست؟

پس از یک انفجار در معدن الماس در کانادا، رانندگان وسایل نقلیه سنگین باید مسیر یخی را طی کنند تا بتوانند افراد گرفتار شده در معدن را نجات دهند اما …

کارگردان کیست؟  

جاناتان هنسلی که آخرین فیلمش به نام «Kill the Irishman» را در سال ۲۰۱۱ ساخته بود. دیگر فیلم مشهور هنسلی به‌عنوان کارگردان «The Punisher» است که در سال ۲۰۰۴ ساخته شده است.

خانواده‌ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

«The Ice Road» صحنه‌های جنسی ندارد و نیازی نیست خانواده‌ها نگران تماشای فیلم توسط افراد کم‌سن‌وسال باشند.

جاده یخی (The Ice Road)

نکات مثبت فیلم؟

اینکه مرام ارجح بر همه چیز است!

نکات منفی فیلم؟

فیلمنامه پر از حفره‌های ریزودرشت است. «جاده یخی» از همان دقایق اولیه که به جاده می‌زند دچار ایرادات منطقی در فیلمنامه است.

به نظر می‌رسد شخصیت‌پردازی کلیشه‌ای لیام نیسن کم‌کم در حال پس زدن مخاطب باشد. پیرمرد خسته و بی اعصاب که همواره درگیری مالی دارد، عضوی از وجود نیسن در سینما شده!

جلوه‌های ویژه فیلم بی‌کیفیت و غیرقابل‌باور هستند.

به طور واضح مشخص نیست که سازندگان چه دغدغه‌ای داشته‌اند. نجات معدنچیان؟ قوانین ترسناک بیمه؟ مرام رانندگان؟ این سردرگمی به مخاطب هم انتقال‌داده‌شده.

به طور قاطع می‌توان گفت بخش زیادی از اتفاقاتی که در طول مسیر یخی برای ماشین‌ها رخ می‌دهد، هرگز فرجامی این‌چنین ساده ندارند که بتوان به‌راحتی آن‌ها را از مخمصه خلاص کرد! زمین‌گیر شدن ماشین‌های سنگین بر روی یخ، به ساعت‌ها زمان برای رهایی نیاز دارد.

جاده یخی (The Ice Road)

عامل تأثیرگذار برای تماشای فیلم؟

لیام نیسن

حرف آخر:           

لیام نیسن و همان همیشگی!

منبع