DC پروژه‌های مختلفی را برای آینده نزدیک آماده کرده است که یکی از آن‌ها بتمن دفن‌نشده است، پروژه‌ای بسیار متفاوت‌تر از آن‌چه از DC انتظار داریم.

بتمن اولین حضور خود را در شماره ۲۷ کمیک‌های کارآگاه تجربه کرد و از آن زمان، روند خود را در کمیک‌بوک‌ها بدون توقف ادامه داده است. این شخصیت در رسانه‌های دیگر هم با موفقیت گسترش یافت و به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های فرهنگ عامه تبدیل شد. جدا از کمیک‌بوک‌ها، بتمن به لطف برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌هایش طرفداران زیادی پیدا کرده است و به‌زودی قرار است در حوزه دیگری از رسانه وارد شود.

داستان این قهرمان، در تلویزیون، فیلم، بازی‌های ویدیویی و سرگرمی‌های مختلف گسترش یافته است اما همچنان بیشتر به دلیل حضور در تلویزیون و سینما شناخته شده می‌شود. بسیاری از طرفداران، برنامه‌های تلویزیونی مانند سریال بتمن در سال ۱۹۹۶ با بازی آدام وست و برت وارد را به خاطر دارند و هم‌چنین سریال انیمیشنی بتمن که در سال ۱۹۹۲ پخش شد، بسیار جلب توجه کرد و هارلی کویین در این انیمیشن بود که برای اولین بار به مخاطبان معرفی گردید. در دنیای سینما، بتمن فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است، مانند فیلم بتمن بازمی‌گردد اثر تیم برتون و بتمن برای همیشه اثر جوئل شوماخر و فیلم بتمن و رابین اما این شخصیت به واسطه سه‌گانه شوالیه تاریکی کریستوفر نولان به محبوبیت بیشتری رسید که بعدها درگیر اختلافاتی با نسخه بن افلک بتمن به نام بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت شد.

با این حال، یک شاخه از دنیای سرگرمی وجود دارد که بتمن قبلا به آن گریزی زده و قصد دارد دوباره آن را امتحان کند و آن، درام صوتی (پادکست) است. بتمن از گذشته دارای آثاری در این حوزه است اما دوباره قرار است با اثر جدید بتمن دفن‌نشده بازگردد.

گویندگان و عوامل پروژه

بتمن دفن‌نشده

این پروژه به تهیه‌کنندگی دیوید گویر ساخته می‌شود که سابقه خوبی در مجموعه بتمن دارد. همچنین کیت لوین و گریسی ویلان مسؤول پخش در رسانه فنتوم فور و لیز گیتلی و النا بلکتر مسؤول پخش در رسانه اسپاتیفای هستند. الکس کمپ کارگردان این پادکست و اریک کاراسکو، صلاح‌الدین احمد، ربکا کلینگل و گراهام وسترسون، نویسندگان آن هستند. تنها نام دو نفر از گویندگان اعلام شده‌ است: وینستون دوک در نقش بروس وین و جیسون ایزاکز در نقش آلفرد.

مضمون و جزئیات داستان

چیزی که بتمن دفن‌نشده را از دیگر پروژه‌های بتمن متمایز می‌کند این است که این اثر یک پادکست فیلم‌نامه‌ای است که یادآور درام‌های صوتی و رادیویی قدیمی است. شنوندگان به سفری در اعماق ذهن بروس وین می‌روند که به‌عنوان یک پاتولوژیست در بیمارستان گاتهام کار می‌کند و وظیفه بررسی قربانیان هاروستر را دارد که یک قاتل زنجیره‌ای وحشتناک است که شهروندان گاتهام را شکار می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا بتمن با خود کلنجار برود و با واقعیت روحی خود روبه‌رو شود و تصمیم بگیرد تا شهروندان گاتهام را نجات دهد.

چگونه به این پادکست گوش دهیم

بتمن دفن‌نشده بخشی از توافق DC و اسپاتیفای و اولین پادکستی است که با همکاری این دو مجموعه بیرون می‌آید و انتظار می‌رود شخصیت‌های دیگری مانند زن شگفت‌انگیز، لوییس لین، زن گربه‌ای، ریدلر و بتگرل در ادامه به داستان آن بپیوندند. این پادکست برای گوش دادن در اسپاتیفای در دسترس خواهد بود.

تاریخ انتشار

تاریخ انتشار این پادکست هنوز مشخص نشده است اما داستان در یک فصل روایت می‌شود. برنامه انتشار آن نیز به اشتراک گذاشته نشده است، بنابراین معلوم نیست که آیا طرفداران می‌توانند کل فصل را چندبار گوش دهند یا باید بین قسمت‌ها چند روز منتظر بمانند.

منبع: Screenrant

منبع