با بالا رفتن ناگهانی دمای هوا در بهار، هزینه برق مراکز اسپا نیز به همان میزان افزایش می‌یابد. «DAYSPA» به سراغ چند تن از پیشروان صنعت پایدارسازی و متخصصین محیط‌زیست رفته و پیشنهادانی کاربردی درمورد نگهداری مناسب انرژی، حفظ آرامش مشتریان، کاهش هزینه برق و کاهش میزان انتشار دی‌اکسید کربن هوا ارائه داده است.

۱. با تقویت آب‌بندی و سیستم عایق گذاری، به‌طور منظم از ورود گرما و رطوبت بیرونی به محیط داخل جلوگیری کنید.

۲. از وسایلی مانند ماشین ظرف‌شویی، خشک‌کن، گاز یا غیره پس از طلوع آفتاب و در زمان افت مصرف انرژی استفاده کنید تا از میزان گرمای موجود در محیط اسپا کاسته شود.

۳. از پنکه‌های مخصوص سقف و کف در کنار سیستم تهویه کننده استفاده کنید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید. با انجام تنظیمات در ترموستات، این پنکه‌ها هوا را روی پوست کارکنان و مشتریان به گونه‌ای حرکت می‌دهند که اثری مانند بادی خنک داشته باشد.

۴. برخی پنجره‌ها در معرض مستقیم نور خورشید قرار دارند. نور این پنجره‌ها را با محوطه‌سازی و یا استفاده از پرده و سایه‌بان کم کنید.

۵. در صورت امکان شب‌ها پنجره‌ها را باز بگذارید. گردش هوای طبیعی باعث می‌شود کمتر به استفاده از تهویه کننده‌ای پرقدرت نیاز پیدا کنید.

۶. هنگامی که سیستم تهویه روشن است پنجره‌ها را ببندید و سایر فن‌ها را خاموش کنید.

۷. سیستم تهویه مطبوعی که بیش از ۱۲ سال عمر کرده را ارتقا دهید و آن را با کمپرسورهای جدید با راندمان بالا جایگزین کنید.

۸. طول عمر تهویه مرکزی خود را با نگهداری مداوم از آن افزایش داده و هزینه‌های عملیاتی‌اش را کاهش دهید. شبکه داکتها برای داشتن حداکثر کارایی باید به‌صورت منظم محکم، عایق‌کاری و تنظیم شوند. پیچ‌های مربوط به سیستم تأخیر و کندانسور باید ماهانه تمیز و یا تعویض شوند. فنرهای خنک‌کننده و پرده‌های فن را هر زمان که لازم است تمیز کنید. کمپرسور، سطح خنک‌کننده و لوله تخلیه کندانسور باید حداقل هر دو سال یک بار به صورت حرفه‌ای سرویس شوند.

۹. از ترموستاتی استفاده کنید که بتوان آن را تنظیم کرد تا به‌صورت خودکار تهویه کننده را هنگامی که اسپا خالی است خاموش کند.

ماه‌های گرم سال می‌تواند برای بسیاری از کسب‌وکارها چالش‌برانگیز باشد. شما و پرسنلتان چگونه در گرما محیط را خنک و در عین حال سازگار با محیط‌زیست نگه می‌دارید؟

این مطلب اولین بار در ماهنامه زیبازی منتشر شده است.