هشدار: احتمال لو رفتن داستان در این متن وجود دارد.

مرد خاکستری هنگام توضیح دلیل رفتن او به زندان از برادر Six یاد می کند، اما در واقع چه اتفاقی برای او افتاده است؟ جنتری (رایان گاسلینگ)، شناخته شده با نام Sierra Six، در فیلم The Grey Man گذشته‌ای اسرارآمیز دارد که یکی از دلایل اصلی جذب او به عنوان یک قاتل سیا است. مرد خاکستری شامل مجموعه‌ای از فلاش‌بک‌های سریع به دوران کودکی سیکس است که نشان می‌دهد پدرش او را مورد آزار قرار می‌دهد – با خشونتی که منعکس‌کننده چالش‌هایی‌ست که او در حال فرار با آن‌ها مواجه می‌شود.

هنگامی که Six پانزده ساله بود، به دلیل تیراندازی مرگبار به پدرش به زندان رفت. Six توضیح می‌دهد که پدرش از روش‌های «نادرست» برای تبدیل پسرانش به مردان «ماچو» استفاده می‌کرد، با فلاش‌بک‌های مرد خاکستری نشان می‌داد که Six را با سیگار می‌سوزاند و در وان حمام فرو می‌برد. در نهایت، Six متوجه شد که خشونت به قدری شدید شده است که می ترسید برادرش در نهایت کشته شود، بنابراین Six جوان همه چیز را به دست خود گرفت. Six پس از کشتن پدرش برای چیزی که فکر می‌کرد یک هدف عادلانه بود، به عنوان یک خردسال به زندان افتاد و هویت شخصیت مرد خاکستری در سال ۲۰۰۳ زمانی که سیا او را برای برنامه سیرا استخدام کرد پاک شد.

در حالی که مرد خاکستری تایید می‌کند که پدر Six مرده است، اما هرگز فاش نمی‌کند که چه اتفاقی برای برادر Six افتاده است، چرا که او در تلاش برای محافظت از او به زندان رفت. مرد خاکستری اشاره کرد که مادر Six برای مدتی طولانی از تصویر خارج شده است و این نشان می دهد که او ممکن است زمانی که برادران جنتری جوان بودند مرده باشد. در نتیجه، با فرستادن Six پانزده ساله به زندان و مرگ پدرشان، برادرش احتمالاً در سیستم پرورشی قرار گرفته. Six و برادرش شاید به دلیل اینکه یکی در زندان بود و دیگری احتمالاً از خانه به خانه‌ای می رفت، ارتباط خود را از دست دادند. اگرچه Six می‌گوید که کلر فیتزروی (جولیا باترز) و دونالد (بیلی باب تورنتون) نزدیک‌ترین چیزهایی هستند که خانواده او باقی گذاشته است، ممکن است برادرش هنوز زنده باشد، اما او نمی‌داند کجا رفته است. اگر برادر Six در زمانی که او مامور سیرا شد، زنده بود، ممکن بود تصمیم بگیرند که ارتباط خود را قطع کنند تا از برادرش به عنوان اهرم استفاده نشود.

Six چگونه استخدام شد اگر او هنوز خانواده دارد؟

اگرچه مرد خاکستری سرنوشت او را تایید نمی کند، اما یکی از شواهدی که نشان می دهد برادر Six مرده است، معیاری است که فیتزروی در ابتدا برای استخدام ماموران سیرا از آن استفاده کرد. آنتاگونیست مرد خاکستری، دنی کارمایکل (رجه-ژان پیج)، توضیح می دهد که قاتلان تا حدی به دلیل نداشتن خانواده انتخاب شده اند، که با پیشنهاد Six مطابقت دارد که فیتزروی ها تنها خانواده ای هستند که برای او باقی مانده است. اگر سیا می دانست که Six هنوز یک برادر دارد، به خصوص برادری که به خاطر آن به زندان رفت، شاید او را به عنوان یک قاتل بی رحم در برنامه خود انتخاب نمی کردند. در حالی که این نشان می دهد که برادر Six مرده است، اگر این دو از هم جدا شوند، آژانس ممکن است رابطه آنها را نادیده بگیرد.

در پایان مرد خاکستری، فاش نکردن اتفاقی که برای برادر Six افتاد ممکن است باعث شود که او در یک دنباله ظاهر شود. از آنجایی که کلر و Six در حال فرار از سیا هستند، برای مخفی شدن به کمک نیاز دارند و تنها متحد آنها مامور سیا دنی میراندا (آنا دی آرماس) است. با توجه به اینکه دنی به عنوان یکی از عوامل آنها توسط آژانس زیر نظر گرفته می شود، Six و کلر همچنان به فردی زیر رادار نیاز دارند تا آنها را پنهان کند، که می تواند برادر Six باشد. اگر معلوم شود که او هنوز زنده است، برادر Six تنها شخصیت باقی مانده در مرد خاکستری خواهد بود که آنها می توانند به او اعتماد کنند.