نیمه دوم فصل چهارم Stranger Things اخیراً در نتفلیکس پخش شده، و با کسب ۱۳ نامزدی امی در سال ۲۰۲۲، نمی توان پیش بینی کرد که آینده سریال چه خواهد شد.

در حالی که انتظار طولانی بین فصل‌ها وجود دارد، هنوز برنامه‌های زیادی در پلتفرم‌های استریم وجود دارد که داستان‌ها، مضامین یا لحن‌های مشابهی دارند تا طرفداران سریال را در حالی که منتظر فصل پایانی آن هستند خشنود کنند.

Paradise (Paraíso)

Paradise بسیار شبیه به Stranger Things است اما در اسپانیا اتفاق می افتد. این سریال درباره گروهی از بچه ها است که در دهه ۹۰ در شهر خیالی والنسیا به نام “Almanzora de la Vega” زندگی می کنند. هنگامی که سه دختر ۱۵ ساله از یک کلوپ شبانه ناپدید می شوند، دقیقاً مانند ناپدید شدن ویل از هاوکینز، گروهی از نوجوانان برای پیدا کردن آنها متحد می شوند.

درست مانند Stranger Things، اندکی پس از شروع شکار دختران، به زودی با چیزی که از این دنیا نیست مواجه می شوند.

The Umbrella Academy

در حالی که این نمایش در زمان حال می گذرد و تم دهه ۸۰ را که Stranger Things حفظ می کند، ندارد، اما دارای رنگ های تیره تری است که در میان یک نمایش به ظاهر بازیگوش پنهان شده است. آکادمی آمبرلا، مانند چیزهای عجیب، با داستانی کودکانه شروع می شود، اما به سرعت به یک نمایش شوم تبدیل می شود.

مانند Stranger Things، شخصیت‌های The Umbrella Academy در بیش از یک موقعیت با سرنوشت جهان روبرو می‌شوند. اگرچه این نمایش فاقد هیولاهایی از بعد دیگر است، اما آکادمی هنوز فصل به فصل با تهدیدات ماوراء الطبیعه مواجه است.

GLOW

اگر طرفداران Stranger Things به دنبال چیزی هستند که از نظر سبکی شبیه به نمایش دهه ۸۰ باشد، GLOW نیز یک نمایش عالی برای تبدیل شدن به آن است. GLOW نمایشنامه‌ای در مورد بانوان زیبای کشتی دهه ۸۰ است که یک تبلیغ کشتی زنان است.

اگرچه خط داستانی این سریال نمی‌تواند بیشتر از Stranger Things متفاوت باشد، اما تماشای آن یک نمایش ساده است که هنوز حال و هوای دهه ۸۰ را حفظ کرده است که Stranger Things به آن معروف است.

Silverpoint

Silverpoint نسخه کودک Stranger Things است. در این نمایش، گروهی از نوجوانان در یک کمپ تابستانی درباره ناپدید شدن چهار کودک تحقیق می کنند. به صراحت گفته شد، این نسخه بریتانیایی Stranger Things تمام تعلیق و هیجانی را که Stranger Things به آن می بالد، بدون لهجه آمریکایی در خود دارد.

اگر طرفداران به دنبال زبان کمتر و خشونت کمتر هستند، این برنامه تلویزیونی برای تماشای ایده آل است، در حالی که همچنان عوامل هیجان انگیزی را که طرفداران Stranger Things دوست دارند حفظ می کنند.

Gravity Falls

Gravity Falls، یکی از بهترین کارتون های کانال دیزنی، Dipper Pines و خواهر دوقلویش Mabel را دنبال می کند. آن‌ها تابستان را با عموی بزرگشان استن در Gravity Falls، اورگان می گذرانند. پس از اینکه دیپر یک مجله مرموز را پیدا می کند که اسرار شهر را افشا می کند، او و میبل پس از اینکه متوجه حوادث ماوراء الطبیعه و ظهور موجودات ماوراء طبیعی می شوند، از آن به نفع خود استفاده می کنند.

این نمایش دو فصلی Dinsey با رتبه بالا، موازی بسیار خوبی با Stranger Things است.

I Am Not Okay With This

Eleven یکی از منحصربه‌فردترین شخصیت‌های سریال Stranger Things بود، زیرا او مانند سیدنی نواک، قهرمان سریال I Am Not Okay With This، قدرت‌های تله‌کینتیک دارد.

اگر طرفداران از شخصیت Eleven لذت می بردند و می خواستند درام دبیرستانی بیشتری از نمایش Stranger Things ببینند، پس I Am Not Okay With This سریالی است که باید تماشا کرد.

Marvel’s Runaways

پس از اینکه یک گروه شش نفره از نوجوانان لس آنجلسی متوجه می‌شوند که والدینشان رازی را از آنها مخفی می‌کنند، شروع به بررسی انگیزه‌های سرپرستانشان می‌کنند. این نمایش نیز مانند Stranger Things دارای پیچ و خم هایی در هر گوشه و کناری است و طرفداران نمی دانند در ادامه چه انتظاری دارند.

Marvel’s Runaways همان انرژی Stranger Things را دارد که هر دو با یک برخورد غیرعادی روبرو می شوند و با هم به عنوان یک گروه ممنوعیت تلاش برای تحقیق در مورد آن را دارند. شخصیت‌های Runaways مارول شباهت زیادی به گروه Stranger Things از فصل اول دارند، زیرا آن‌ها نیز وارد ماجراجویی تحقیقاتی خود می‌شوند تا بفهمند چه چیزی در زندگی‌شان خراب است.

Castle Rock

این سریال ترسناک روانشناختی در دنیای استیون کینگ اتفاق می افتد. استیون کینگ، نویسنده‌ای که نقش زیادی در نکات خاص موجود در Stranger Things دارد، به‌خاطر خلق رمان‌هایی که لحن Stranger Things دارند، شهرت دارد. مانند Stranger Things، این نمایش از شخصیت‌های اساطیری در پس‌زمینه جنگل‌های مین استفاده می‌کند.

در حالی که هر دو نمایش در یک شهر کوچک اتفاق می‌افتند، می‌توان بحث کرد که Castle Rock به مراتب بیشتر از Stranger Things به قلمرو وحشت متمایل شده است، بنابراین اگر طرفداران از آن عنصر نمایش لذت می‌بردند، Castle Rock را باید تماشا کنند.

Locke & Key

پس از کشته شدن پدر، بیوه او سه فرزندش را می گیرد و به کی هاوس نقل مکان می کند. به زودی پس از آن، بچه ها کلیدهایی را پیدا می کنند که در اطراف خانه قرار دارند و درهای دنیای عرفانی را باز می کنند. در حالی که بچه ها در حال حل معمای چگونگی ورود کلیدها به خانه در وهله اول هستند، آنها همچنین باید با شیطانی که می خواهد آنها را بدزدد مبارزه کنند.

هر دو شخصیت‌های Locke & Key و Stranger Things باید با هیولایی ناشناخته از بعد دیگری روبرو شوند که هدف در نهایت نابودی است. این داستان دارای برخی از رنگ‌های تیره‌تر است که طرفداران Stranger Things آن را می‌پسندند و آن را به نمایشی شایسته تماشا تبدیل کرده است.

Riverdale

در شهر خیالی ریوردیل اتفاق می‌افتد، وقتی جیسون بلوسم، برادر دوقلوی شریل، دردسرساز محبوب، به طرز غم‌انگیزی می‌میرد، زندگی روزمره خراب می‌شود. این نمایش نیز مانند Stranger Things در یک شهر کوچک زیبا اتفاق می‌افتد، اما این شهر کوچک اسرار خودش را پنهان می‌کند.

نمایش Riverdale نه تنها نسخه مخصوص به خود را از Demogorgon، پادشاه Gargoyle دارد، بلکه لحنی ترسناک و پر تعلیق را در طول مدت نمایش حفظ می‌کند و این نمایش را به انتخابی عالی برای طرفداران Stranger Things تبدیل می‌کند.