فیلم Minions: The Rise Of Gru که در آخر هفته افتتاحیه خود توانست چندین رکورد باکس آفیس را بشکند، داستان این است که چگونه یکی از نفرت انگیزترین شخصیت های شرور تا به امروز، برای ملاقات با مینیون ها آمده و چگونه بهترین رئیس آنها شده است. از طرف دیگر، فصل ۳ The Boys نشان می دهد که چگونه بیلی بوچر، رئیس تیم anti-supe، با افزایش آشفتگی وحشیانه ای که در آن درگیر شده اند، تلاش های خود را از مسیر خارج می کند.

رییس‌ها در فیلم ها و سریال‌ها پویایی جالبی بین شخصیت ها ارائه می دهند. آنها می توانند توانایی های کارمندان خود را افزایش دهند، بدون توجه به افراد پایین تر خودخواهانه رفتار کنند یا سعی کنند مشاغل معمول خود را کمتر قابل پیش بینی کنند.

Leia Organa – Star Wars

لیا که در خانواده سلطنتی آلدران تحصیل کرده بود، یک سناتور قدرتمند امپراتوری کهکشانی و رهبر قوی اتحاد شورشیان بود که بعداً او را به سمت رئیس دولت در جمهوری جدید برد.

لیا در حالی به دنیا آمد که خون مادرش به شدت در رگ‌هایش جریان داشت، زیرا از سنین جوانی میل به تغییر همه چیز به نفع او بود. لیا ارگانا که یک نیروی حیاتی در پیروزی شورشیان علیه امپراتوری بود، نه تنها یک رهبر درخشان و جسور بود، بلکه یک چهره الهام‌بخش امید برای کهکشان بود.

Bruce Wayne – DC Universe

بروس وین به عنوان بتمن، مراقب و محافظ گاتهام شناخته می‌شود، همچنین لیگ عدالت را رهبری می‌کند، معمولاً تلاش‌های پلیس گاتهام را هدایت می‌کند و مالک وین اینترپرایز است.

اگرچه او هیچ ظرفیت فوق بشری ندارد، اما هوش، مهارت های فیزیکی و جنگی و مهارت های تاکتیکی بروس وین از او مردی فوق العاده قدرتمند می سازد که تلاش های خود را وقف رهبری دیگران و مقابله با کارهای کثیف می کند، در حالی که هویت خود را پنهان نگه می دارد. بروس وین یکی از محبوب ترین ابرقهرمان های تاریخ و یک رئیس متعهد و خودخواه در مبارزه با جنایت و شر است.

Jim Gordon – Nolan’s Batman Trilogy

یکی از مهم ترین متحدان بتمن، جیمز گوردون، کمیسر اداره پلیس شهر گاتهام و یکی دیگر از رهبران برجسته در مبارزه با جرم و جنایت است.

ارتباط او با یک فرد برای او جنجال سیاسی و دشمنان فاسد در داخل بخش خود را به همراه داشت. او نیز مانند بتمن، از فعالیت خارج از قانون مردد نیست، زیرا می‌داند که برای متوقف کردن چهره‌های شرور و آشفته مانند جوکر یا بن، کافی نیست. با بازی گری اولدمن در سه گانه شوالیه تاریکی نولان، و با حضور زیاد در قسمت های لایو اکشن بتمن، رئیس اخلاقاً شکست ناپذیر نیروهای پلیس گاتهام تبدیل به یکی از سرسخت ترین رهبران فیلم ها و تلویزیون شد و با بسیاری از شرورانی که شهر را تهدید می کردند، روبرو شد.

Obi-Wan Kenobi – Star Wars

اوبی‌وان کنوبی، استاد Jedi در یکی از محبوب‌ترین جهان‌های تاریخ، به‌عنوان نماینده واقعی سمت روشن نیرو عمل کرد و دیگران را به مسیر و کارهای آن هدایت کرد.

میل او به انجام نیکی برای دیگران از طریق خرد و قدرتش او را به یک ژنرال جدی در جنگ های کلون تبدیل کرد، جایی که او نقشی کلیدی در رهبری نیروهای جمهوری به سوی پیروزی های متعدد و شکست فرمانده عالی جدایی طلب، ژنرال گریووس، داشت تا در نهایت به این جنگ پایان دهد. جنگ اوبی‌وان همچنین برخی از مرتبط‌ترین چهره‌های جنگ ستارگان را در شیوه‌های نیرو آموزش داد و همیشه در مواجهه با ناملایمات حضوری با فضیلت و عقل داشت.

Ron Swanson – Parks And Recreation

مردی که به مدت شش سال مدیر بخش پارک‌ها و تفریحات Pawnee بود، در سر کار، رئیسی خشن است که دوست دارد تنها بماند و درگیری را دوست ندارد. درعوض، او از کارهای چوبی، گوشت و نواختن ساکسیفون در نقش «دوک سیلور» (Duke Silver) لذت می برد.

او که یک کارگر تجاری محور بود، همیشه زیر بودجه می ماند و در زمانی که رئیس بود از شر فضاهای غیر ضروری خلاص می شد. دیگر مدیر پارک در این مجموعه، احترام زیادی برای او قائل است و به همه کارمندانش اهمیت می دهد، حتی اگر اینطور به نظر نرسد.

Iron Man – Marvel Universe

بنیانگذار عجیب و غریب و درخشان انتقام جویان و مدیرعامل صنایع استارک زمانی فقط تونی استارک بود، یک پسر ثروتمند و یتیم. اما زمانی که او توسط تروریست ها در خاورمیانه به شدت مجروح و ربوده شد، به ابرقهرمان متالیک تبدیل شد که شهرت یکی از برجسته ترین چهره های MCU را برای او به ارمغان آورد.

مهارت‌های فن‌آوری و استراتژیکش او را به نقشی محوری در Avengers رساند، زیرا توانایی‌ها و خلاقیت‌های او قدرت زیادی در برابر تهدیدات (که گاهی توسط خود مرد آهنین ایجاد می‌شد) ارائه می‌کرد. تونی استارک با خلق و خو و خود شیفته، معمولاً رئیس پیچیده ای بود که باید با او برخورد کرد، اما وقتی که زمان آن فرا رسید، اراده شکست ناپذیر خود را برای محافظت از دیگران و نجات جهان ثابت کرد و بهای نهایی را برای آن پرداخت.

Leslie Knope – Parks And Recreation

معاون جاه طلب اداره پارک ها و تفریحات Pawnee یک رهبر خوش بین و شاد است که گاهی اوقات توسط همکارانش بیش از حد مشتاق تلقی می شود.

او با علاقه زیادی به سیاست، در وظایف خدماتی خود عالی عمل می کند و آرزو دارد اولین رئیس جمهور زن شود. هوش و اشتیاق او توسط همه تشخیص داده می‌شد و تکامل او در طول فصل های سریال او را به عنوان یکی از بزرگترین رئیس های تاریخ تلویزیون می‌کند.

Professor Albus Dumbledore – Harry Potter

پروفسور آلبوس دامبلدور یک جادوگر نیمه انگلیسی بود که بیشتر عمر خود را در هاگوارتز کار کرد. مدیر فروتن و دلسوز هاگوارتز همیشه در نبرد با خطراتی که دنیای جادویی را تهدید می کرد، یک شخصیت پیشرو بود.

او که مورد علاقه همه دانش‌آموزان بود، تلاش کرد تا مدرسه را به مکانی تبدیل کند که جادوگران بتوانند به عنوان جادوگر یاد بگیرند و رشد کنند در حالی که در یک مکان لذت‌بخش و امن زندگی می‌کنند. دامبلدور رهبری کرد و در نهایت جان خود را فدا کرد تا فرصتی را به دیگران علیه ولدمورت بدهد.

Captain Ray Holt – Brooklyn Nine-Nine

کاپیتان ناحیه ۹۹ مردی سختگیر است که تا آخر نقش معاون کمیسر را بازی می کند، اما او به همه کارمندانش اهمیت می دهد.

ری هولت زمانی که در سال ۱۹۷۷ در پلیس نیویورک ظاهر شد، در برابر تبعیض ایستاد، و بنابراین رفتارهای کنجکاو کارمندانش را تحمل می کند و با آنها سرگرم می شود و آنها را تشویق می کند تا خود واقعی خود را ابراز کنند، تا آنجا که ممکن است آزاردهنده باشد. یک پلیس و کمیسر عالی و یک رهبر همدل، کاپیتان ری هولت یکی از به یاد ماندنی‌ترین رییس‌های کمدی تا کنون است.

Michael Scott – The Office

مایکل اسکات که توسط استیو کارل و قهرمان اصلی سریال محبوب The Office به تصویر کشیده شده است، نه تنها بهترین رئیس داستانی تاریخ است، بلکه یکی از سرگرم کننده ترین و دوست داشتنی ترین شخصیت های تاریخ تلویزیون است.

مایکل جذاب و در عین حال غیرقابل تحمل، دفتر داندر میفلین را به فضای کاری غیرقابل پیش بینی تبدیل می کند. کارمندان او می‌دانند که هر روز می‌تواند به یک ماجراجویی، یک بازی یا یک کابوس تبدیل شود و همه چیز به حال و هوای مایکل بستگی دارد. او که مشتاق تلاش برای خنداندن کارمندانش است، آنها را خانواده خود می‌داند، اگرچه برخی ممکن است آنقدر به طنز هیستریک او علاقه نداشته باشند. علیرغم رهبری نامتعارف او، شعبه اسکرانتون رقابتی ترین شعبه شرکت است و همه کارمندانش وقتی او میرود دلتنگش می‌شوند. مایکل بدون شک بهترین رئیس داستانی تاریخ است.