به نظر می رسد The Black Phone که به تازگی در ۲۴ ژوئن اکران شده است، روندی را پشت سر گذاشته است که در آن بسیاری از فیلم های ترسناک دیگر شکست خوردند. مردم آن را به همان اندازه، اگر نگوییم بیشتر، از داستان جو هیل که بر اساس آن ساخته شده است، دوست دارند. در حالی که بسیاری از خوانندگان هرگز یک فیلم را به اندازه کتابی که بر اساس آن ساخته شده دوست ندارند، مواردی وجود دارد که در نهایت بهتر از کتاب است. حتی زمانی که کتاب واقعاً خوب است.

در ژانر ترسناک، خواندن کتاب و تماشای فیلم یک حس بسیار متفاوت است. هنگام مطالعه، وحشت در ذهن افراد ایجاد می شود و زمانی که آنها می توانند همه چیز را روی صفحه فیلم ببینند، انطباق با آن دشوار است. با این حال، فیلم‌هایی وجود دارند که ترس‌های کتاب را می‌گیرند و سپس به آن ویژگی بصری و ترس‌آوری می‌افزایند تا آن را در نمایشگرهای بزرگ ترسناک‌تر کنند.

The Ritual (2017)

The Ritual یک فیلم ترسناک از نتفلیکس بود که به عنوان یکی از بهترین پیکاپ های ترسناک است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته آدام نویل ساخته شده است. داستان در مورد چهار دوست است که به کوهنوردی می‌روند، اما پس از اینکه یکی آسیب می‌بیند، در نهایت در جنگل گم می‌شوند و متوجه می‌شوند چیزی در حال شکار آنهاست.

کتاب و فیلم از نظر ضربات داستانی بسیار متفاوت هستند و کتاب دارای پیچشی است که بعد از اولین دیدن فیلم کمی اشتباه به نظر می رسد. در فیلم گزینه بهتری نسبت به آدم بدهای کتاب است و طراحی هیولا در فیلم عالی است، انتشار نتفلیکس بسیار راضی‌کننده‌تر است.

The Mist (2007)

مه رمان استیون کینگ و یکی از داستان های دوست داشتنی اوست. این فیلم بر روی پدر و پسری متمرکز است که در یک سوپرمارکت به دام افتاده، آن هم زمانی که مه به شهر وارد می‌شود. هیولاها از مه بیرون می آیند و به مردم حمله می کنند.

در حالی که رمان رمان خوبی است، فیلم ۲۰۰۷ یک شاهکار کوچک است. به کارگردانی فرانک دارابونت، همان مردی که مسیر سبز را کارگردانی کرد، یکی از وحشتناک‌ترین پایان‌های تاریخ فیلم‌های ترسناک را اضافه کرد، پایانی که خود کینگ آن را یکی از بهترین ها نامید.

The Exorcist (1973)

جن‌گیر یکی از معروف‌ترین فیلم‌های ترسناکی است که تا به حال ساخته شده است و الگویی برای اینکه فیلم‌های جن‌گیری تا سال‌ها پس از اکرانش چگونه خواهند بود را ایجاد کرد. همچنین بر اساس رمانی از ویلیام پیتر بلاتی ساخته شد که خود در ادبیات داستانی جن‌گیری نمادین باقی مانده است.

این موردی است که هم فیلم و هم کتاب خوب بودند، کشیش هایی فراخوانده شدند تا سعی کنند یک شیطان را از دختری ۱۲ ساله به نام ریگان مک نیل بیرون کنند. این کتاب همچنان یک کتاب کلاسیک است، هرچند کمی طولانی و قدیمی، اما این فیلم همچنان یک شاهکار سینمای ترسناک محسوب می‌شود و به آن کمک می‌کند تا در آزمون زمان به عنوان بهترین آن دو عمل کند.

Pontypool (2008)

Pontypool یک مطالعه موردی جالب برای یک فیلم ترسناک است که تقریباً از هر نظر بهتر از کتاب بود. در این مورد دلیل بسیار خوبی وجود دارد، زیرا نویسنده کتاب – تونی برگس – فیلمنامه فیلم را نوشته و تغییرات شدیدی ایجاد کرده است.

گذر از کتاب برای خیلی ها کمی سخت است و سبک نگارش کمی دشوار است. با این حال، او آن را به پرده بزرگ و صحنه قبل از آن منتقل کرد و داستانی برتر، از شهری را تعریف کرد که توسط ویروسی تسخیر شده بود که مردم را به جنون مرگبار می برد، در حالی که یک گوینده رادیوییِ تنها، تلاش می کند بفهمد چه اتفاقی افتاده است.

The Shining (1980)

یک بحث بزرگ بین طرفداران این است که کدام بهتر است: درخشش استیون کینگ یا اقتباس از فیلم استنلی کوبریک. حتی کینگ از این فیلم متنفر است زیرا احساس می کند این فیلم اقتباسی وفادار به داستان او نیست. با این حال، راهی برای دوست داشتن هر دو در سطوح مختلف وجود دارد.

The Shining یک رمان ترسناک دوست داشتنی است، کتابی درباره یک هتل خالی از سکنه که زندگی یک مرد و خانواده اش را نابود می کند. با این حال، در حالی که این یک کتاب عالی است، فیلم یک شاهکار ترسناک در نظر گرفته می شود، با داستان مردی که به لطف دسیسه های هتل به آرامی کنترل خود را از دست می دهد. بسیاری «درخشش» را یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک تمام دوران می‌دانند و آن را بالاتر از کتابی که بر اساس آن ساخته شده است می‌دانند.

Jaws (1975)

وقتی استیون اسپیلبرگ فیلم آرواره ها را کارگردانی کرد، همه چیز هالیوود را تغییر داد. این فیلمی بود که پرفروش‌ترین فیلم تابستانی امروزی را خلق کرد و همچنان یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های ترسناک ساخته شده باقی مانده است. همچنین برای ترساندن مردم از سواحل به اندازه کافی مؤثر بود.

این فیلم بر اساس رمانی از پیتر بنچلی ساخته شده است. کتاب مناسبی است و لحظات خوب و بد دارد. با این حال، به هیچ وجه به اندازه فیلم به یاد ماندنی نیست.

American Psycho (2000)

برت ایستون الیس فیلم American Psycho را نوشت و بسیاری از طرفداران آن را فیلمی غیرقابل فیلمبرداری می‌دانستند، به این معنی که احتمال کمی وجود داشت که بتواند به سینما منتقل شود و همان داستان را روایت کند. با این حال، فیلم در نهایت از آنچه در کتاب بود استفاده کرد و آن را بهبود بخشید.

بزرگترین دلیل اینکه American Psycho بهتر از کتاب است، انتخاب کریستین بیل در نقش پاتریک بیتمن است، مردی که ممکن است یک قاتل زنجیره ای باشد. چیزی که فیلم را خاص می کرد این بود که تشخیص واقعی یا غیر واقعی بودن را به عهده بیننده می گذاشت.

Doctor Sleep (2019)

در حالی که The Shining یک کلاسیک ترسناک در نظر گرفته می شود، و آن را کمی بهتر از کتابی که بر اساس آن ساخته شده است، می کند. دکتر اسلیپ کتاب خوبی است، اما هیچ کس آن را شاهکار نمی داند.

فیلم دکتر اسلیپ نیز شاهکار نیست، اما کاری را انجام می دهد که کتاب هرگز نمی تواند انجام دهد. این یک دنباله عالی برای کتاب و فیلم بود.

Ringu / (1998) The Ring (2002)

اکثر طرفداران ترسناک می دانند که The Ring بر اساس یک فیلم ترسناک ژاپنی به نام Ringu ساخته شده است. با این حال، چیزی که ممکن است برخی از طرفداران ندانند این است که فیلم ژاپنی بر اساس رمانی نوشته کوجی سوزوکی ساخته شده است. فیلم اصلی طرفدارانی دارد در حالی که نسخه آمریکایی محبوب‌تر است، حداقل در آمریکا، و بهترین بازسازی فیلم ترسناک ژاپنی به آمریکایی محسوب می‌شود.

این فیلم مقدار زیادی از آنچه کتاب و نسخه ژاپنی شامل آن بود را کاهش داد، بسیاری از پدیده‌های روانی را حذف کرد و آن را برای روزنامه‌نگاری که به دنبال شواهدی برای نجات زندگی‌اش می‌گشت رازآمیزتر کرد. ایده نوار ویدئویی که مرگ را به ارمغان می آورد نیز بهتر از طریق یک کتاب روی صفحه نمایش فیلم گفته می شد.

The Silence Of The Lambs (1991)

سکوت بره ها کتاب خوبی از توماس هریس بود. این دومین مورد از مجموعه او درباره هانیبال لکتر بود. اقتباس آن حتی اولین فیلم بر اساس این مجموعه نبود، زیرا Manhunter دو سال قبل از آن بر اساس رمان Red Dragon ساخته شد. با این حال، کتاب‌ها رمان‌های معمایی بودند و فیلم چیزی بزرگ‌تر بود.

با آنتونی هاپکینز در نقش هانیبال و جودی فاستر در نقش مامور اف بی آی کلاریس استارلینگ، فیلم به موفقیت بزرگی دست یافت. این فیلم به یکی از کم‌نظیرترین فیلم‌های ترسناک برنده اسکار بهترین فیلم تبدیل شد.