انتشار مرد خاکستری، مشترکین نتفلیکس را در همه جا هیجان زده می کند. در طی چندین سال گذشته، نتفلیکس سخت کوشیده تا محتوای اصلی خود را تقویت کند تا با شبکه های تلویزیونی و استودیوهای بزرگ فیلم رقابت کند.

۲۰۲۲ سال مهمی برای نتفلیکس بوده است که تنها در نیمه اول سال فیلم های زیادی را منتشر کرده است. در حالی که همه فیلم‌های اصلی نتفلیکس از نظر انتقادی موفقیت آمیز نبوده‌اند، برخی از ورودی‌های کاتالوگ پخش‌کننده ثابت کرده‌اند که بالاتر از بقیه هستند، به‌ویژه بر اساس پایگاه داده فیلم‌های اینترنتی(IMDb).

۱۰/ Against The Ice – 6.5

Against the Ice یک درام تاریخی با بازی نیکولای کوستر والداو، چارلز دنس و هایدا رید است. این فیلم بر اساس داستان واقعی یک سفر پر دردسر در اطراف گرینلند است، همانطور که در رمان دو علیه یخ نوشته شده توسط کاپیتان Ejnar Mikkelsen، که Coster-Waldau او را در فیلم اصلی نتفلیکس به تصویر می‌کشد، روایت می‌شود.
منتقدان و طرفداران در مورد Against the Ice با ستایش از اجراهای موجود در آن تقسیم شدند، اما در نهایت فیلم احساس می‌کرد که برگرفته از دیگر داستان‌های بقا است. با این وجود، این فیلم به اندازه کافی صحنه های تند و تیز نزدیک به مرگ را در خود جای داده است که مخاطب را در طول مدت نمایشش مجذوب خود نگه می دارد.

۹/ Metal Lords – 6.7

Metal Lords یک درام نوجوانانه است که درباره گروهی از دانش‌آموزان دبیرستانی است که یک گروه هوی متال را با هدف برنده شدن در یک مسابقه موسیقی آینده راه‌اندازی می‌کنند.با بازی انبوهی از چهره های تازه، این فیلم به طور انحصاری در نتفلیکس در ۸ آوریل ۲۰۲۲ منتشر شد.
Metal Lords که با استقبال خوبی روبرو شد، به ژانر موسیقیایی می‌پیوندد که هر چند بیش از حد اشباع شده است، اما هرگز قدیمی نمی‌شود. اگرچه ممکن است این فیلم یک شاهکار سینمایی نباشد، اما به اندازه کافی شوخ طبعی دارد که زمان خوبی را برای مخاطبان علاقه‌مند فراهم می‌کند.

۸/ پروژه آدام – ۶.۷

فیلم موفق علمی تخیلی The Adam Project دومین کار رایان رینولدز و کارگردان شان لوی است. این فیلم به بررسی ماهیت پدر شدن و بلوغ می پردازد، زیرا رینولدز نسخه ای قدیمی از قهرمان داستان آدام رید را به تصویر می کشد. این فیلم دارای بازیگران با استعدادی است که شامل واکر اسکوبل، جنیفر گارنر، مارک روفالو و زوئی سالدانا می‌شود.
در حالی که پروژه آدام به ناگزیر با فیلم قبلی رینولدز و لوی «مرد آزاد» مقایسه می‌شود، اما به تنهایی به عنوان شاهدی بر داستان‌سرایی منحصربه‌فرد با یک پیش‌فرض اساسی و سرشار از احساسات است. به طور خاص اسکوبل می تواند با شرکای باتجربه خود در صحنه همگام باشد، و این آغازی است که مطمئناً یک حرفه طولانی و موفق برای این بازیگر آینده دار خواهد بود.

۷/ موضوع نامرئی (Il Filo Invisibile) – 6.7

The Invisible Thread که با نام Il Filo Invisibile نیز شناخته می شود، فیلمی ایتالیایی زبان درباره پسری است که پس از شروع سفری برای درک دیدگاه های تعصب آمیز خاص در جهان، به سطح جدیدی از خودشناسی در مورد خود و خانواده به ظاهر کاملش می رسد.
این فیلم عناصری از تفسیرهای سیاسی و اجتماعی را در هم می آمیزد و در عین حال سعی می کند یک درام خانوادگی صمیمانه باشد. این مضامین ناگزیر با هم برخورد می کنند و بسیاری از مخاطبان را نسبت به این فیلم بی علاقه می کند، فیلمی که از زمان اکران در ماه فوریه نتوانسته در نتفلیکس مورد توجه قرار گیرد.

۶/ دستگاه فتوکپی (Penyalin Cahaya) – 6.7

پس از برنده شدن جایزه در جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان در سال ۲۰۲۱، پنیالین کاهایا، همچنین به عنوان فتوکپی، در نتفلیکس آمریکایی در ژانویه سال ۲۰۲۲ پخش شد. این درام جنایی اندونزیایی داستان پر زرق و برق قربانیان یک فضول متجاوز را روایت می‌کند. به عمق فعالیت های مجرمانه خود برسند.
این فیلم در طول جشنواره فیلم خود مورد تحسین قرار گرفت و در طول مدت حضور خود در BIFF دوازده جایزه سیترا را از آن خود کرد. اگرچه این فیلم برای یافتن مخاطب خود در آمریکا تلاش کرد، اما همچنان یک فیلم مستقل رکوردار است، به ویژه در کشور مبدا.

۵/ مونیخ: لبه جنگ – ۶.۸

پس از نمایش در جشنواره فیلم BFI لندن در سال ۲۰۲۱، مونیخ: لبه جنگ در اوایل سال جاری به نتفلیکس رسید و داستان آلمان قبل از جنگ جهانی دوم و ظهور نازیسم را روایت می کند. با فیلمنامه ای اقتباس شده از رمان رابرت هریس به همین نام، مونیخ دارای شخصیت های شجاعی است که توسط بازیگران شناخته شده ای از جمله جرمی آیرونز بزرگ در نقش نویل چمبرلین، نخست وزیر بریتانیا، بازی می شود.
منتقدان عموماً پس از اکران فیلم را تحسین کردند، به ویژه برای کارگردانی ثابت کریستین شوچو. آیرونز همچنین در نقش چمبرلین بازی به یاد ماندنی ای را انجام می دهد و بازیگرانش به طرز تحسین برانگیزی توانستند جای خالی را پر کنند. در نهایت، فیلم موفق می شود ظهور نازیسم در آلمان را به تصویر بکشد که منجر به وقوع جنگ جهانی دوم شد.

۴/ خانه – ۶.۸

خانه یک فیلم گلچین کمدی تاریک بریتانیایی است که در سه داستان مجزا در یک خانه اتفاق می‌افتد. این فیلم به صورت استاپ موشن فیلمبرداری می شود و بازیگران زیادی از جمله استعدادهای میا گوث، میراندا ریچاردسون، هلنا بونهام کارتر و غیره در آن حضور دارند.
این فیلم تقریباً از سوی منتقدان تمجید جهانی دریافت کرد، آنها پوچ بودن داستان‌های موجود در آن را تحسین کردند، داستان‌هایی که با وجود ماهیت عجیب فیلمنامه هرگز حس شگفتی خود را از دست ندادند. با این حال ثابت شد که طرفداران در مورد فیلم کمی بیشتر از منتقدان اختلاف نظر دارند، با این حال، با بررسی های متفاوت نشان می دهد که هر یک از سه خط داستانی به طور یکسان در بین مخاطبان طنین انداز نبودند.

۳/ Rescued By Ruby – 7.1

نجات توسط روبی به فهرست طولانی فیلم‌های مبتنی بر داستان‌های واقعی درباره یک سگ و افرادش می‌پیوندد. خلاصه داستان این فیلم حول محور مردی می‌چرخد که مشتاق پیوستن به تیم جستجو و نجات K-9 پلیس ایالتی است و سرانجام پس از شریک شدن با سگ قهرمان، روبی، به آرزویش می‌رسد. گرانت گاستین و اسکات ولف در این فیلم در کنار سگ خرس در نقش روبی بازی می کنند.
نجات توسط روبی زیر رادار بسیاری از بینندگان قرار گرفت و پس از انتشار نتوانست طرفداران زیادی را جذب کند، با این حال نظرات مثبت منتقدان را به خود جلب کرد. این فیلم ممکن است ژانر خود را دوباره ابداع نکند، اما به عنوان یک داستان صمیمانه با سرگرمی های سگی فراوان برای تماشاگران سگ دوست در خانه کافی است.

۲/ Apollo 10 1/2: A Space Age Adventure – 7.3

Apollo 10 1/2: A Space Age Adventure یک انیمیشن است که درست قبل از فرود آپولو ۱۱ روی ماه اتفاق می افتد. پسر جوانی به نام استنلی خیال می کند که در ماجرایی هیجان انگیز مانند آپولو ۱۱ رانده شود و خود را به عنوان اولین انسانی تصور کند که روی ماه فرود آمده است. در این فیلم صداپیشگان قابل توجهی از جمله جک بلک و زکری لوی ایفای نقش می کنند.

این فیلم پس از انتشار نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد که کارگردانی ریچارد لینکلیتر را تحسین کردند. داستان سرایی احساسی و خارق‌العاده آپولو ۱۰ ۱/۲ نیز مورد ستایش منتقدان قرار گرفت، اگرچه این فیلم در نهایت مورد توجه مخاطبان عمومی نتفلیکس قرار گرفت.

۱/ Hustle – 7.4

آدام سندلر به محوریت درام خود با Hustle ادامه می دهد، جایی که او استنلی شوگرمن، پیشاهنگ NBA را به تصویر می کشد که خستگی ناپذیر برای کمک به یک جوان با استعداد، با بازی خوانچو هرنانگومز، کمک می کند تا به رویای خود یعنی بازی حرفه ای بسکتبال دست یابد. این فیلم همچنین شامل تصاویری از چند بازیکن واقعی NBA و یک بازیگر پر ستاره است.
در هفته‌های پس از اکران، Hustle مورد تحسین گسترده‌ای قرار گرفت، به‌ویژه برای بازی سندلر، که نشان داد این کمدین مهم‌ترین دارایی فیلم است. این فیلم همچنین ثابت کرده است که بسیار محبوب است و تنها یک ماه پس از انتشار اولیه خود، طرفداران قابل توجهی را به دست آورد.