موسیقیدانان اغلب در فیلم ها و سریال های تلویزیونی به عنوان نقش کوتاه یا مهمان ظاهر می شوند. دیدن خواننده مورد علاقه شما در صفحه نمایش می تواند یک تجربه سرگرم کننده باشد، حتی اگر نقش آنها کوچک باشد. برخی از خوانندگان پس از موفقیت در حوزه موسیقی، به بازیگری روی آورده اند و در فیلم ها و سریال های تلویزیونی ایفای نقش کرده اند. آنها نشان داده اند که استعداد آنها محدود به موسیقی نیست و توانایی بازی در فیلم و تلویزیون را نیز دارند.
بسیاری از خوانندگان سرشناس به فیلم‌های موزیکال دست زده اند، برخی از آنها به سابقه خود باز می گردند و برخی دیگر برای اولین بار به عرصه بازیگری می‌‌پیوندند. در حالی که درام‌ها، کمدی‌ها، تریلر‌ها و عاشقانه‌ها همگی تعداد زیادی خواننده را به بازیگران تبدیل کرده‌اند، منطقی است که بسیاری به ژانر موزیکال روی بیاورند. با این هنر که شامل آن چیزی است که بسیاری از مردم آنها را به آن می‌شناسند (یا به زودی آنها را خواهند شناخت)، به نظر می‌رسد که یک فیلم موزیکال بهترین راه برای باز کردن مسیر در دنیای بازیگری است. در اینجا ۱۵ خواننده برتر در فیلم‌های موزیکال آورده شده است:این خوانندگان همگی در زمینه بازیگری نیز موفق بوده‌اند و توانایی خود را در بازی در فیلم و تلویزیون نشان داده اند. آنها ثابت کرده اند که استعداد آنها محدود به موسیقی نیست و می توانند در زمینه‌های دیگر نیز موفق باشند.

۱۵-Jennifer Lopez — Selena (1997)

جنیفر لوپز یک ستاره مشهور پاپ و آر اند بی است که به خاطر مجموعه طولانی آهنگ‌های موفق خود شناخته می‌شود. آهنگ‌هایی مانند «On the Floor»، «Jenny from the Block» و «I’m Real» به راحتی قابل تشخیص هستند و هنوز هم در چرخه پخش بسیاری از افراد قرار دارند. با این حال، او کار خود را در سینما آغاز کرد. او در سال ۱۹۹۱ به عنوان رقصنده در برنامه تلویزیونی «In Living Color» حضور پیدا کرد و سرانجام نقش اصلی در فیلم سینمایی «Selena»، درام موزیکال زندگینامه‌ای درباره خواننده فقید سلنا کینتانیلای، را به دست آورد.زمانی که فیلم «Selena» در سال ۱۹۹۷ منتشر شد، خبر قتل سلنا کینتانیلا هنوز در ذهن مردم تازه بود. جزئیات زندگی، مرگ و میراث او در جامعه مکزیکی باعث شد که ساخت این فیلم بسیار مهم باشد. با سابقه ای در زمینه خوانندگی، رقص و بازیگری، جنیفر لوپز بسیاری از جعبه های لازم برای به تصویر کشیدن این نماد را بررسی کرد. انتقادات معتبری برای انتخاب یک بازیگر پورتوریکویی برای بازی در نقش یک نماد مکزیکی-آمریکایی مطرح شد. با این حال، لوپز موفق شد سلنا را به خوبی به تصویر بکشد بدون اینکه پایان غم انگیز او را به روشی نامطلوب رمانتیک کند.

۱۴-Fantasia — The Color Purple (2023)

میلیون‌ها نفر با Fantasia زمانی که او فقط ۱۹ سال داشت در فصل سوم مسابقه American Idol با او آشنا شدند. از لحظه‌ای که او در طول مراحل مقدماتی صدای منحصر به فرد خود را به نمایش گذاشت تا لحظه احساسی فینال که همه چیز را برنده شد، طرفداران مشتاق بودند ببینند که او در ادامه چه خواهد کرد. اولین تک آهنگ او به شماره یک رسید، او آهنگ‌های بسیار موفق دیگری منتشر کرد (مانند “When I See You”) و یک جایزه گرمی دریافت کرد. او در برخی از نقش‌های بازیگری حضور یافت، از جمله یک فیلم تلویزیونی از زندگی خود پیش از American Idol. با این حال، او اولین نقش بزرگ خود را در فیلم موزیکال The Color Purple بازی کرد.Fantasia با داستان The Color Purple آشنایی داشت. او در نسخه برادوی این داستان، نقش Celie Harris-Johnson، شخصیت اصلی، را بازی کرد. او برای بازی خود در صحنه بسیار مورد ستایش قرار گرفت و همان جادوی او به صفحه نمایش بزرگ منتقل شد. کاملاً واضح است که Fantasia نه تنها شخصیت Celie را به طور عمیق می‌شناسد و درک می‌کند، بلکه متعهد است که طیف کامل خود را نشان دهد. Celie کامل نیست و اعمال وحشتناک را تجربه می‌کند. Fantasia به میزان قابل توجهی از آسیب‌پذیری و تاب‌آوری به این نقش می‌آورد که کمتر کسی می‌تواند تکرار کند.

۱۳-Justin Timberlake — Trolls (2016)

جاستین تیمبرلیک در کانون توجه عموم قرار داشته است زیرا او از زمانی که کودک بود در برنامه تلویزیونی The Mickey Mouse Club با سایر استعدادها که به موفقیت بزرگی دست یافتند (بریتنی اسپیرز، کری‌استین آگیلرا و رایان گاسلینگ، برای مثال) حضور داشت. سپس، او به عضویت اصلی گروه NSYNC درآمد، یکی از موفق‌ترین گروه‌های موسیقی تاریخ. پس از اینکه او به گروه خود خداحافظی کرد، با آهنگ‌هایی مانند “Cry Me a River” و “Mirrors” به کار solo خود ادامه داد. تیمبرلیک همچنین در بازیگری نیز فعالیت کرده است، اما یکی از منحصربه‌فردترین نقش‌هایش در فیلم موزیکال به نام Trolls به عنوان یک troll بود.Trolls درباره دو troll است که باید روستای خود را از غول‌ها نجات دهند. این یک موزیکال jukebox است، اما بحث برانگیزترین آهنگ محبوب این فیلم یک قطعه اصلی به نام “Can’t Stop the Feeling” است که توسط تیمبرلیک خودش اجرا شده است. به نظر می رسد که موزیکال های Jukebox در حال انقراض هستند. این، همراه با شنیدن صدای تیمبرلیک از طریق یک troll با پوست آبی و موهای آبی، این فیلم را بسیار سرگرم کننده کرد. این فیلم از نظر طرح چیز زیادی را به جلو نمی برد، اما این فیلمی است که کودکان و بزرگسالان می توانند در کنار شخصیت ها آن را با صدای بلند بخوانند.

۱۲-Frank Sinatra — Guys and Dolls (1955)

نام، چهره و صدای فرانک سیناترا با عصر طلایی هالیوود شناخته شده است. این ستاره متولد نیوجرسی چندین ضربه جاز نرم و swing را خلق کرد که هنوز هم دهه ها بعد مردم را به حرکت در می آورد. اجرای او از “New York, New York” یک موفقیت آنی بود و هر سال زمانی که توپ در میدان تایمز اسکوئر در شب سال نو سقوط می کند، یک پای ثابت است. حتی با وجود حرفه موسیقی در حال شکوفایی، سیناترا خود را به دنیای بازیگری سوق داد، از جمله در موزیکال ۱۹۵۵ آقایان و خانم ها.فیلم داستان یک قمارباز به نام نات (با بازی سیناترا) را دنبال می کند که در کسب و کار غیرقانونی دست می برد. او می خواهد یک بازی craps بدون مجوز برگزار کند، اما نیروی انتظامی محلی کار او را برای راه اندازی کسب و کار خود دشوار می کند. او با یک قمارباز دیگر (با بازی مارلون براندو، به همان اندازه نمادین) همکاری می کند تا امیدوار باشد که آنها بتوانند پلیس را فریب دهند. سیناترا با هر بازیگری که روی صفحه نمایش با او است، شیمی انکارناپذیری دارد. صدای آموزش دیده او می داند که چگونه با هم مخلوط شود و چه زمانی آن را پاره کند. این ترکیبی عالی از جذاب و خام است.

۱۱-Beyoncé — Dreamgirls (2006)

Beyoncé یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان نسل ما است. این ۳۲ بار برنده جایزه گرمی به طور عمده برای حرفه موسیقی خود شناخته شده است. او به عنوان عضوی از گروه دختران Destiny’s Child با موفقیت‌هایی مانند “Say My Name” شناخته شد. حرفه انفرادی او حتی بیشتر کلاسیک‌های مدرن را به دنیای موسیقی اضافه کرد. “Single Ladies” یک سرود است، مهم نیست وضعیت رابطه شما چیست، و “Crazy in Love” از شنوندگان می‌خواهد که بلند شوند و برقصند. به دلیل اجراهای زنده شگفت‌انگیز خود، جای تعجب نیست که Beyoncé می‌خواست دامنه خود را به فیلم‌ها گسترش دهد.Dreamgirls اولین نقش بزرگ سینمایی Beyoncé بود. این فیلم حول یک گروه دختران به نام The Dreams از دیترویت و مسیر موفقیت آنها می‌چرخد. اگرچه داستان تخیلی است، اما از Motown Records و گروه آنها، The Supremes الهام گرفته است. Beyoncé یکی از بسیاری از چهره‌های مشهور این بازیگران نمادین است. در سایر نقش‌های بازیگری که او بر عهده داشته است، برخی از بازی او انتقاد کرده‌اند. با این حال، Dreamgirls شاید بهترین نقش او در این زمینه باشد و البته، آوازهای او عالی هستند. فیلم عاطفی، دراماتیک است و تاریخچه غنی صحنه R&B آمریکایی را دارد.

۱۰-Halle Bailey — The Little Mermaid (2023)

Halle Bailey بخشی از یک گروه موسیقی با خواهر بزرگتر خود است، که در کنار هم Chloe x Halle را تشکیل می‌دهند. خواهران، نسخه‌های محبوب آهنگ‌ها را در YouTube منتشر کردند و به تدریج محبوبیت پیدا کردند. اکنون، به عنوان هنرمندان حرفه‌ای، آنها چندین آلبوم، EP و تک‌آهنگ منتشر کرده‌اند. ممکن است به نظر برسد که او به تازگی وارد صحنه شده است، اما Bailey از کودکی چندین نقش کوچک بازیگری داشته است. بزرگترین نقش او تاکنون دریافت نقش Ariel در اقتباس موزیکال زنده از The Little Mermaid بوده است.ثبت نام برای تجسم یک کلاسیک محبوب ترسناک است. Bailey با توجه به واکنش قوی برخی از مردم در مورد تصمیم دیزنی برای انتخاب یک بازیگر زن سیاه پوست، فشار اضافی داشت. او منتقدان را اشتباه گرفت؛ صدای شفاف او تعریف یک شاهزاده خانم است، و او نشان می‌دهد که انتخاب مناسب برای یک شخصیت چیزی بیش از یک کپی فیزیکی است. فیلم‌های شاهزاده خانم لایو اکشن هنوز نتوانسته‌اند از نسخه‌های اصلی خود پیشی بگیرند، اما Bailey با این حال عملکرد قوی ارائه می‌دهد. و تغییراتی نسبت به نسخه اصلی وجود دارد که برای کسانی که با داستان آشنا هستند، تجربه تماشای سرگرم کننده‌ای را فراهم می‌کند.

۹-Christina Aguilera — Burlesque (2010)

Christina Aguilera بی‌شک یکی از قوی‌ترین خوانندگان این عصر است. او به دلیل صدای منحصر به فرد خود که به نوعی غرغر می‌کند، می‌تواند در آهنگ‌هایی مانند “Beautiful” یا “Ain’t No Other Man” آواز بخواند یا رویکردی نرم‌تر را انتخاب کند، مانند “Reflection”، ترانه اصلی فیلم دیزنی Mulan. اواخر دهه ۱۹۹۰ تا اوایل دهه ۲۰۰۰ همه چیز درباره Aguilera و ظاهر نمادین و اجرای نمایشی او بود. در سال ۲۰۱۰، او اولین فیلم خود را با عنوان Burlesque با Cher به عنوان نقش مشترک بازی کرد.Christina Aguilera در فیلم Burlesque نقش Ali را بازی می‌کند، دختری از یک شهر کوچک که امیدوار است L.A. بتواند رویای او برای تبدیل شدن به یک رقصنده حرفه‌ای را محقق کند. موفقیت به سختی به دست می‌آید و تنها کاری که او می‌تواند پیدا کند، کار به عنوان پیشخدمت در یک کلوب برلسک است. به زودی کلوب متوجه صدای بزرگی می‌شود که در این زن محفوظ پنهان شده است. این فیلم از نظر صوتی و بصری جذاب است. اگرچه همه آهنگ‌ها به طور کامل به یاد ماندنی یا پرطرفدار نبودند، اما اجراهای پویا Aguilera باعث می‌شود که بینندگان فراموش کنند که ما در حال تماشای یک فیلم هستیم و به جای آن خودمان را در ردیف اول یکی از کنسرت‌های او تصور می‌کنیم.

۸-Belinda — The Cheetah Girls 2 (2006)

Belinda یک خواننده و بازیگر مکزیکی متولد اسپانیا است. نقش‌های او در سریال‌های مختلف مکزیکی به عنوان بازیگر کودک، به حرفه‌اش کمک کرد که شتاب لازم را بگیرد. اما او واقعاً پس از انتشار اولین آلبوم خود در سال ۲۰۰۳ به اوج خود رسید. آلبوم‌های بعدی نیز به خوبی فروخته شدند و تا به امروز، او میلیون‌ها رکورد فروخته است. اگرچه او در جهان اسپانیایی زبان یک ابرقدرت بود، اما در نقش مکمل خود در Cheetah Girls 2 به بازار کاملاً جدیدی معرفی شد.فیلم دیزنی داستان یک گروه دخترانه را دنبال می کند که برای شرکت در یک مسابقه موسیقی به بارسلونا اسپانیا می روند. شخصیت Belinda، Marisol، یک استعداد محلی است که با دختران رقابت می کند. اما او واقعاً آنتاگونیست نیست، زیرا او بسیار شیرین است و با دختران یک دوستی واقعی ایجاد می کند. Marisol یک اجرای انفرادی از آهنگ “Why Wait” دارد، اما دو آهنگ دیگر از فیلم را نیز می خواند. فیلم سرگرم کننده است، با عکس های نفس گیر از شهر رنگارنگ، و در نوعی که فقط بهترین فیلم های اصلی کانال دیزنی می توانند با آن کنار بیایند، مزخرف است.

۷-Lady Gaga — A Star Is Born (2018)

Lady Gaga هرگز از صحنه خارج نشده است، زیرا او در اواخر دهه ۲۰۰۰ وارد صحنه موسیقی شد. اولین آلبوم او، The Fame، مجموعه ای از موفقیت ها را به همراه داشت (“Poker Face”، “Just Dance”، و “Paparazzi”، برای چند مورد نام ببرید). فقط موسیقی پاپ اعتیادآور او نبود که باعث شد مردم درباره او صحبت کنند. گاگا به همان اندازه به خاطر لباس های عجیب و غریبش، موزیک ویدئوهای عجیب و غریب و اجراهایش، و شخصیت “خارج از این دنیا” اش شناخته می شد. اما گاگا از تکامل نمی ترسد. بنابراین، بازی او در موزیکال جدی و درام A Star Is Born با برادلی کوپر به اندازه ای که در دوران لباس گوشت خوردنش ممکن بود، تعجب آور نیست.A Star Is Born اولین تجربه بازیگری Lady Gaga نبود. او در American Horror Story: Hotel بازی کرد و همه را متوجه کرد که او بازیگری را جدی می گیرد. در A Star Is Born، او نقش Ally، یک خواننده مشتاق را بازی می کند که عاشق خواننده راک کشور الکلی می شود که او را راهنمایی می کند. صدای باشکوه گاگا کسی را شگفت زده نکرد، اما بازی او ممکن است. وقتی یک ستاره A-lister در نقشی انتخاب می شود، می تواند چالش برانگیز باشد که از قدرت ستاره ای خود فراتر بروید. در اینجا، گاگا کاملاً Ally را تا مغز استخوان درک کرده است. بینندگان فهمیدند که چرا شخصیت کوپر به او جذب شده است زیرا حضور گاگا مغناطیسی بود. او در نهایت برای جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نامزد شد.

۶-John Legend — La La Land (2016)

جان لجند یک خواننده R&B و پاپ است که به خاطر صدای غنی و روان خود شناخته می شود. علاوه بر اینکه یک خواننده با استعداد است، او یک پیانیست عالی و ترانه سرا است. آهنگ های لجند به خاطر عاشقانه عمیقشان معروف هستند، مانند بالاد “All of Me” که مردم بعد از انتشار آن نمی توانستند از آن فرار کنند (البته که بسیاری شکایت نمی کردند). او در چندین برنامه تلویزیونی حضور داشته است، عمدتاً به عنوان خودش. بزرگترین پروژه تئاتر او، فیلم موفق سال ۲۰۱۶ La La Land بود.فیلم درباره یک بازیگر زن مشتاق و یک نوازنده جاز است که با هم آشنا می شوند و عاشق هم می شوند. Legend نقش Keith، یک نوازنده جاز و هم گروهی شخصیت اصلی، Sebastian را بازی می کند. در حالی که تمرکز اصلی فیلم بر روی دو شخصیت اصلی است، شخصیت پردازی Keith به حاشیه نمی رود. Legend رابطه تا حدودی خصمانه بین Keith و Sebastian را به تصویر می کشد، که بسیاری از آن ناشی از دیدگاه های متفاوت آنها در مورد موسیقی است. علاوه بر این، Legend مهارت های ترانه سرایی خود را به خوبی به کار گرفت، و در نوشتن یک آهنگ در موسیقی متن همکاری کرد.

۵-David Bowie — Labryinth (1986)

David Bowie یک نماد موسیقی بود که glam rock را محبوب کرد و آن را وارد جریان اصلی کرد. این انگلیسی یک ستاره راک به معنای واقعی کلمه بود، با ظاهری بزرگ از زندگی و آهنگ هایی که به طور کامل با Bowie مرتبط بودند. میراثی که او پس از مرگش در سال ۲۰۱۶ به جا گذاشت بیشتر با موسیقی او مرتبط است، اما او از اواخر دهه ۶۰ تا اواخر دهه ۲۰۰۰ به فیلم خود اضافه کرد. فیلم شناسی او شامل فیلم فانتزی موزیکال Labyrinth است.دیوید بووی در نقش Jareth the Goblin King بازی کرد، شخصیت شرور که یک دختر نوجوان را برای نجات برادر کوچکش در یک ماموریت در یک ماز قرار می دهد. Jareth یک شخصیت کاریزماتیک و مرموز است و حضور او در فیلم هم مسحورکننده و هم ناراحت کننده است. سبک پر زرق و برق و صدای گیرایش او او را به یک شخصیت به یاد ماندنی واقعی تبدیل می کند و بازی او توسط بووی واقعاً نمادین است.در حالی که آواز بووی یکی از نقاط برجسته فیلم است، بازی او به عنوان Jareth حتی بیشتر چشمگیر است. او ترکیبی منحصر به فرد از طنز، تهدید و آسیب پذیری را به نقش می آورد و شخصیتی را خلق می کند که هم عمیقاً پیچیده و هم کاملاً جذاب است. Jareth یک شرور جذاب و چالش برانگیز است و مطمئناً تأثیر ماندگاری بر مخاطبان خواهد گذاشت.

۴-Elvis Presley — Jailhouse Rock (1957)

تعداد کمی از افراد مشهور به اندازه کافی نمادین شده اند که نام و شباهت آنها در سراسر نسل ها شناخته شود. الفیس پرسلی یکی از آنهاست. در سال ۲۰۲۲، یک فیلم زندگینامه ای در مورد زندگی او ساخته شد و سال بعد، فیلمی در مورد همسرش پریسیلا منتشر شد. این نوازنده جنوبی کار خود را در دهه ۱۹۵۰ آغاز کرد، با صدایی که از موانع نژادی فراتر رفت و با هر دو جامعه سفید و سیاه در ایالات متحده طنین انداز شد. امروز، قدم زدن در خیابانی در لاس وگاس یا تنسی بدون دیدن یک بدلکار الویز دشوار است. اما علاوه بر موسیقی، پرسلی نیز در چندین فیلم بازی کرد.Jailhouse Rock یکی از اولین فیلم های Elvis Presley است. او نقش Vince Everett را بازی می کند، یک سابق محکوم که زمانی که در زندان بود به موسیقی علاقه مند شد. حالا، Vince سعی می کند به عنوان یک موسیقیدان برای خود نامی به دست آورد. طرفداران Presley گاه به گاه ممکن است ندانند که آلبوم محبوب به همین نام موسیقی متن فیلم بود. این آهنگ ها برخی از بهترین آثار Presley را به نمایش می گذارند و فیلم نیز از این قاعده مستثنی نیست. این فیلم عاشقانه، پر انرژی است و در آن زمان مرزها را در نظر گرفته شده بود که یک جنایتکار را به عنوان شخصیتی که بینندگان برای او ریشه دوانده اند معرفی کند.

۳-Jamie Foxx — Ray (2004)

Jamie Foxx یک کمدین، بازیگر و خواننده است که توانسته است به طور موفقیت آمیز همه سه حوزه را متعادل کند. او کار خود را به عنوان عضوی از گروه بازیگران نمایش کمدی مسابقه In Living Color آغاز کرد و از آن زمان به بعد، حرفه او رو به رشد بوده است. چندین آهنگ او مانند “Blame It” به باشگاه های ثابت تبدیل شدند و اعتبار بازیگری او چندین جایزه معتبر را برای او به ارمغان آورده است. قابل توجه ترین کار او در Ray، درام زندگی نامه ای موزیکال درباره خواننده Ray Charles است.فاکس هنگام به تصویر کشیدن این نوازنده افسانه ای بسیار مراقب بود. مخاطبان همه جنبه‌های زندگی ری، از تراژدی‌هایی که خانواده‌اش را گرفت، یاد گرفتند که چگونه نابینایی‌اش را کنار بگذارند، و تلاش برای به دست آوردن شغلی در یک صنعت رقابتی، درگیر شدند. واضح است که فاکس تکالیف خود را انجام داده و برای انجام کارهای سنگین به فیلمنامه تکیه نکرده است. او از جان و دل برای این نقش گذاشت. ری آخرین موزیکال فاکس نیست که در آن بازی کرده است. او همچنین روی Dreamgirls و Annie کار کرده است، اما این فیلم به طور منحصر به فردی تطبیق پذیری او را به عنوان یک خواننده و بازیگر به نمایش می گذارد.

۲-Jennifer Hudson — Cats (2019)

Jennifer Hudson در سال ۲۰۰۴ با اجرای آهنگ Aretha Franklin همه سه داور American Idol را شگفت زده کرد. علیرغم صدای پرقدرت خود ، Hudson تنها به مقام هفتم در این نمایش رسید. در حالی که این امر احتمالاً برای اکثر شرکت کنندگان به فراموشی سپرده شود ، او از این رسوایی استفاده کرد و مستقیماً به سر کار رفت. اکنون ، او یکی از معدود سرگرمی رسانانی است که EGOT را کسب کرده اند (برنده جایزه امی ، گرمی ، اسکار و تونی) و نام او در پیاده روی مشاهیر هالیوود جاودانه شده است. او قبلاً در موزیکال های دیگری بازی کرده است ، مثل Dreamgirls مقابل Beyoncé ، اما یکی از جدیدترین آنها اقتباس از نمایش نامه برادوی Cats است.نظر عمومی بر این است که Cats چندان خوب نیست. با جلوه های ویژه وحشتناک CGI که باعث ایجاد موجی از واکنش های ویدئویی آنلاین به کارگردانی و بازی قابل بحث شده است ، این یک مورد است که گاهی اوقات یک نمایش به خوبی روی صفحه بزرگ ترجمه نمی شود. با این حال ، با در نظر گرفتن تمام این انتقادات ، اجرای Hudson از آهنگ “Memory” یک نقطه برجسته واقعی است. اگرچه به دلیل ریش ها و گوش های تیز ، سخت است که احساسات عاطفی شخصیت او را درک کنیم ، اما خود آهنگ نشان می دهد که JHud هنوز آن را دارد.

۱-Brandy — Rodger & Hammerstein’s Cinderella

Brandy Norwood، معروف به Brandy، یک خواننده و بازیگر آمریکایی R&B است. وی بیشتر دوران حرفه‌ای خود را با موفقیت در هر دو زمینه موسیقی و بازیگری سپری کرده است. او چندین آلبوم و تک آهنگ منتشر کرده است که به رتبه بالایی در جدول‌ها دست یافته‌اند و همچنین در سریال تلویزیونی محبوب “Moesha” نقش اصلی را ایفا کرده است.در سال ۱۹۹۷، Brandy در نقش سیندرلا در فیلم “سیندرلا” ساخته روجرز و هامرشتاین بازی کرد. این فیلم با حضور بازیگران سرشناس مانند ویتنی هوستون، وپی گلدبرگ، جیسون الکساندر و برنادیت پیترز به موفقیت چشمگیری دست یافت.در مقایسه با سایر فیلم های پرنسس ، این فیلم کوچکتر به نظر می رسد ، اما این باعث جذابیت آن نمی شود. این فیلم اغلب به دلیل تنوع و انتخاب بازیگران بی رنگ مورد توجه قرار می گیرد. نه تنها Brandy در نقش اصلی بود ، بلکه یک بازیگر آمریکایی فیلیپینی به عنوان شاهزاده و بازیگران سیاه پوست و سفید پوست به عنوان پادشاه و ملکه انتخاب شدند. هر آهنگ حس متمایز خود را دارد ، از آهنگ هایی با روح بیشتر به لطف خانم هوستون گرفته تا آهنگ هایی با نمایشنامه های کلاسیک برادوی به لطف پیترز و خواهران ناتنی. بازی آن عالی نیست ، اما سبک و سرگرم کننده است.