آثار مربوط به شخصیت‌های شرور با توجه به موفقیت فیلم‌هایی مانند جوکر و کروئلا در گیشه و سرویس‌های پخش، روز به روز محبوب‌تر می‌شوند.

دنیای سینمایی مارول معمولا پیشتاز هر چیزی است اما این استودیو هنوز فیلمی بر اساس شخصیت‌های منفی خود تهیه نکرده است.

با توجه به پخش سریال لوکی در دیزنی‌پلاس، احتمالا در آینده شاهد یک فیلم مستقل از یکی از شخصیت‌های منفی مارول خواهیم بود. تعداد زیادی از شروران مارول، مستحق این عنوان هستند که جلوتر آن‌ها را مرور می‌کنیم.

زمو

زمو

زمو در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، کم‌تر مورد استفاده قرار گرفت و فقط در فیلم حضور داشت تا تونی و استیو را در مقابل یک‌دیگر قرار دهد. با این حال، این شخصیت در سریال شاهین و سرباز زمستان، در چندین سکانس، صحنه‌هایی را آفرید که بسیار جالب بود، از جمله روش خلاقانه او برای فرار از زندان.

این شخصیت در حال حاضر نسبت به کاراکتر خود در فیلم جنگ داخلی، متفاوت است و حالا نقشی محوری‌تر در مارول دارد. با این حال، او باید مدت زمان بیشتری در سریال‌های دیزنی‌پلاس حضور داشته باشد، چرا که چندین سوال در خطوط داستانی وجود دارد که به واسطه حضور او حل می‌شود. قطعا یک فیلم مستقل با حضور زمو و با مضمون وقایع پس از سریال شاهین و سرباز زمستان، می‌تواند هیجان‌انگیز باشد.

آگاتا هارکنس

آگاتا هارکنس

طرفداران از عاقبت آگاتا هارکنس اطلاع ندارند، زیرا واندا در پایان سریال وانداویژن گفت که این جادوگر تا زمانی که وست‌ویو به او نیاز داشته باشد، در آن‌جا می‌ماند. حیف است که شخصیتی با چنین پتانسیلی بلاتکلیف بماند. هنگامی که مشخص شد اگنس در واقع همان آگاتا هارکنس است، او مهارت‌های جادوگری خود را پیش از گذشته به نمایش گذاشت.

هر یک از مجموعه‌های مارول، ژانرهای مختلفی دارند، برای مثال مرد مورچه‌ای، یک فیلم سرقت‌محور است و مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه، گریزی به کمدی می‌زند. حالا فرصتی مناسب است تا فیلمی کمدی با حضور آگاتا هارکنس، شبیه به هوکوس پوکوس ساخته شود. هم‌چنین می‌توان مجموعه میم‌های خنده‌دار آگاتا را که طرفداران وانداویژن عاشق آن هستند، به فیلم اضافه کرد.

کله‌سرخ

کله‌سرخ

کله‌سرخ در فیلم کاپیتان آمریکا: اولین انتقام‌جو، کشته شد اما این شخصیت برای همیشه در حالت برزخ، گرفتار و مامور نگهبانی از سنگ روح ومیر شد. طرفداران در قسمت‌های قبلی شاهد این بودند که تانوس و هاوک‌آی، سنگ روح را دوباره به دست آوردند. پس مطمئنا افراد زیاد دیگری برای دست‌یابی به این سنگ ابدیت به ومیر سفر کرده‌اند.

اولین انتقام‌جو، آغاز و پایان کله‌سرخ را به تصویر می‌کشد اما باز هم می‌توانیم او را در یک فیلم مستقل ببینیم که به عنوان نگهبان سنگ ایفای نقش می‌کند. اگرچه ممکن است هیجان‌انگیز به نظر نرسد، چرا که شاید فیلمی آرام و معنوی مانند سریال لوکی و پر از بحث‌های فلسفی به نظر برسد اما از طرفی دیگر می‌تواند یک اثر عالی و یادآور آثار کلاسیک مانند مهر هفتم باشد.

ولچر

ولچر

در ابتدای فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه، یک فلش‌بک مربوط به نبرد انتقام‌جویان در نیویورک در سال ۲۰۱۲ پخش می‌شود. در آن صحنه، شخصیت شرور معروف مارول، آدریان، تبدیل به ولچر (کرکس) شد و تمام سلاح‌های بیگانگان را که در آوار رها شده بود، دزدید. آدریان این کار را در پنج سال آینده ادامه داد که منجر به رویدادهای فیلم بازگشت به خانه شد.

یک فیلم مستقل از شخصیت ولچر، می‌تواند پیش‌درآمدی از سرقت آدریان و تیمش از نبردهای بزرگ مارول باشد. این فیلم می‌تواند دارای پیام‌های پنهانی زیاد باشد، زیرا احتمالا تیم ولچر در مکان‌هایی که در فیلم‌های دیگر نیز دیده‌ایم حضور خواهند داشت. هم‌چنین در این اثر می‌توانیم شخصیت‌های منفی مرد عنکبوتی را ببینیم که از تیم ولچر اسلحه خریداری می‌کنند.

اگو

اگو

اگو یا سیاره زنده، یک شرور است که مارول خیلی دقیق به آن نپرداخته است. به تصویر کشیدن این شخصیت، همان‌طور که در کمیک‌ها دیده می‌شود، تقریبا غیرممکن بود، زیرا او به معنای واقعی کلمه یک سیاره غول پیکر است.

اگو دارای داستان‌های بسیار متفاوتی است که هیچ کدام از آن‌ها در نگهبانان کهکشان نشان داده نشد. کارگردانان و نویسندگان می‌توانند یک فیلم مستقل بسازند و در آن دانشمندی را به تصویر بکشند که هنگام محافظت از زمین در برابر ابراختر، ناخواسته اگو را می‌آفریند یا می‌توانند این شخصیت را مانند فیلم نگهبانان کهکشان ۲ دوباره تعریف کنند. این فیلم در صورت ساخت، می‌تواند یک اثر تفکر‌برانگیز و علمی‌تخیلی جالب باشد.

مامور آمریکا

مامور آمریکا

هیچ فیلم ابرقهرمانی با شخصیت اصلی شرور ساخته نشده است اما این بدان معنا نیست که این اتفاق نخواهد افتاد. فیلمی درباره مامور آمریکا یکی از محتمل‌ترین گزینه‌هاست. همان‌طور که در شاهین و سرباز زمستان، جان واکر را به عنوان یک شخصیت تقریبا اصلی دیدیم.

مامور آمریکا شبیه نسخه عجیب و غریب نیک فیوری است و انگار که شیطانی درون خود دارد. اگرچه ممکن است این فیلم کاملا مختص به این شخصیت نباشد اما به هر حال، مامور آمریکا می‌تواند در راس بازیگران قرار بگیرد و باقی افراد، مانند کاپیتان آمریکا نیز جهت افزایش جذابیت فیلم، در آن حضور داشته باشند.

کیلمانگر

کیلمانگر

کیلمانگر در فیلم پلنگ سیاه مرد، پس نمی‌توان فیلمی با محوریت او و پس از وقایع پلنگ سیاه ساخت اما از آن‌جا که این شخصیت شرور یک قاتل ماهر است و سابقه حضور در نیروی دریایی و عملیات سیاه را دارد، می‌توان یک پیش‌درآمد خوب از او ساخت.

سرقت از موزه یک مثال عالی از توانایی‌های اوست، زیرا این شخصیت، مهارت‌های خود را به خوبی در صحنه‌های مربوط به سرقت در فیلم پلنگ سیاه به نمایش گذاشت. بنابراین فیلمی که سکانس‌هایی مانند این مورد داشته باشد، می‌تواند موفقیت پروژه مستقل کیلمانگر را تضمین کند.

دورمامو

دورمامو

دورمومو دقیقا مانند اگو، موجود عجیبی است و فیلمی بر اساس داستان او قطعا پر از موارد جالب است. این فیلم احتمالا کمی مخاطب را گیج نماید، زیرا دورمامو در قلمرو تاریکی زندگی می‌کند که زمان در آن‌جا معنا ندارد‌. در فیلم دکتر استرنج، این جادوگر عالی‌رتبه با عصبانی کردن دورمامو به سادگی او را مغلوب کرد.

شاید طرفداران در فیلم دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی، دوباره شاهد حضور دورمامو باشند اما با توجه به این که دورمامو یک موجود جاوادانه است، یک اثر علمی‌تخیلی کلاسیک و مختص به او می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.

رونان

رونان

رونان جنایتکار به عنوان شخصیت شرور نگهبانان کهکشان شناخته شد، چرا که در هر شرایطی برای مبارزه با نگهبانان آماده بود. او در نبرد نهایی خود مقابل استار لرد شکست خورد اما این شخصیت شرور دنیای سینمایی مارول هرگز عدالت را رعایت نکرده است.

در کمیک‌بوک‌ها، رونان دارای توانایی نامرئی شدن است و از هوش بالایی برخوردار است که هیچ کدام از آن‌ها در فیلم نشان داده نشده است. فیلمی بر اساس این شرور جنایتکار می‌تواند هیجان مخاطبان را برانگیزد. او در حال حاضر مرده است اما گذشته مفصلی دارد که می‌توان به راحتی از آن یک پیش‌درآمد مانند بیوه سیاه ساخت.

منبع: Screenrant

منبع