سریال Lord of the Rings از سرویس آمازون فیلمبرداری فصل اول خود را به پایان رساند و تاریخ انتشار آن نیز به طور رسمی اعلام شد. مجموعه کتاب های Lord of the Rings به قلم جی آر آر تولکین یکی از پرفروش ترین رمان های فانتزی تمام دوران است که اقتباس های سینمایی موفق پیتر جکسون بیش از پیش آن را جاودانه کرد. در سال ۲۰۱۷، آمازون دنیای فانتزی را شوکه کرد وقتی دستور ساخت نسخه سریالی این فرانچایز را با تعهد چندین فصل صادر کرد. داستان سریال مدت ها پیش از اتفاقات فیلم The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring و در دوره زمانی رخ می دهد که در کتاب های تولکین از آن با عنوان عصر دوم یاد شده است.

این دوره که ۳۴۴۱ سال به طول می انجامد، با شکل گیری مفهوم حلقه شروع شده و با شکست ارتش سائورون به پایان می رسد. بعد از اینکه آمازون مدت ها جزییات مربوط به این پروژه مورد انتظار را مخفی نگه می داشت، ب طور رسمی اعلام شد که تاریخ انتشار سریال Lord of the Rings برای سپتامبر ۲۰۲۲ تعیین شده است. به ادعای Deadline، فصل اول سریال Lord of the Rings از سرویس آمازون فیلمبرداری خود را در نیوزیلند به پایان رسانده است. انتظار می رود این فصل متشکل از ۲۰ اپیزود باشد و هزینه ساخت آن نیز ۴۶۵ میلیون دلار برآورد شده است. پس از شروع فیلمبرداری ها در فوریه ۲۰۲۰، و بعد از پشت سر گذاشتن فراز و نشیب های بسیار، از جمله تاخیرهای شیوع کرونا، فیلمبرداری فصل اول Lord of the Rings بالاخره به طور رسمی به پایان رسیده است.

اما آمازون همچنان جزییات مربوط به داستان این سریال و عنوان رسمی آن را مخفی نگه داشته هر چند به نظر می رسد نسخه سریالی نیز به مانند نسخه های سینمایی جلوه ای حماسی و جذاب داشته باشد. با توجه به اینکه بیش از یک سال تا انتشار این سریال فاصله داریم، هیجان در مورد انتشار تریلر رسمی اول این سریال نیز افزایش خواهد یافت. در این سریال، مورفید کلارک نقش گالادریل را بازی می کند، شخصیتی که در سه گانه جکسون نقش او را کیت بلانشت بازی می کرد. از دیگر بازیگران این سریال نیز می توان به رابرت آرامایو، لوید اوون، نازنین بنیادی و بسیاری دیگر اشاره کرد.

منبع