همانطور که کارگردان Bong Joon-ho گفت: “وقتی از سد بلند یک اینچی زیرنویس غلبه کردید، با فیلم های شگفت انگیز بسیار بیشتری آشنا خواهید شد.” مخاطبان شاهد دورانی هستند که ممکن است قوی ترین دوران تلویزیون در زمان اخیر باشد.

اگرچه هالیوود اغلب به عنوان مرکز صنعت فیلم در نظر گرفته می‌شود، بسیاری از کشورها (و پلتفرم‌های استریم) در حال ایجاد نمایش‌هایی هستند که تأثیر فرهنگی زیادی داشته است.

Elite 

روابط عاشقانه، گروه‌ها و دوستی های شکسته، پایه و اساس تجربه دبیرستان هستند. اما با قتل یکی از دانش‌آموزان چه اتفاقی می‌افتد؟ اتفاقی که برای گروهی از دانش آموزان در یکی از منحصر به فردترین مدارس خصوصی اسپانیا رخ می‌دهد.

Elite مسائلی را که بین طبقه کارگر و ثروتمند به وجود می آید و همچنین دردهای روزافزون دوران نوجوانی را بررسی می کند. علاوه بر این، طرفداران Money Heist از دیدن Jaime Lorente در نقش دیگری که جذابیت سرکش او را به نمایش می گذارد، لذت خواهند برد.

Money Heist

La Casa de Papel (سرقت پول) در ابتدا در Antena 3 اسپانیا در بهار ۲۰۱۷ پخش شد. این سریال برای اولین بار مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، اما با توجه به اینکه به صورت یک مینی سریال دو قسمتی ساخته شده بود، با اولین نمایش سر و صدای زیادی به پا کرد.

نتفلیکس در نهایت این سریال را خرید و Money Heist را در قالبی اپیزودیک بازسازی کرد و به پدیده فرهنگی امروزی منتهی شد. این نمایش عمدتاً در ضرابخانه سلطنتی رخ می دهد، زیرا گروهی از جنایتکاران تلاش می کنند تا یکی از بزرگترین سرقت های تاریخ را انجام دهند. همانطور که Álavaro Morte (پروفسور) اشاره می کند، این نمایش حتی بینندگان را برای یادگیری زبان اسپانیایی تشویق کرد.

Squid Game

Squid Game به عنوان پربیننده‌ترین سریال نتفلیکس در تمام دوران، تبدیل به یک حس فرهنگی شده است و میم‌های بی‌شماری و حتی لباس‌های هالووین را تولید می‌کند. هوانگ دونگ هیوک، خالق Squid Game، در این نمایش دراماتیک، بازی‌های کودکانه معصومانه‌ را انتخاب کرده و به آن‌ها پیچش‌های مرگباری بخشیده است.

جدا از سرگرمی‌هایی که ارائه می‌کند، Squid Game به خوبی نابرابری‌های اجتماعی موجود در بسیاری از جوامع سرمایه‌داری را برجسته می‌کند. Squid Game از بسیاری جهات کنایه‌ای به سیستم‌های کنونی است.

How to Sell Drugs Online (Fast)

این سریال دانش آموز استثنایی را دنبال می کند که با از دست دادن دوست دخترش، لیزا، دست و پنجه نرم می کند. موریتز برای بازپس گرفتن او از کمک بهترین دوستش لنی استفاده می کند و هر دو یک تجارت مواد مخدر را ایجاد می کنند. این سرمایه گذاری موفقیت آمیز به اثبات می رسد.

این سریال در واقع بر اساس یک داستان واقعی است.

Cable Girls

Cable Girls یک درام دورهمی است که زندگی چهار زن را در حالی که به عنوان اپراتور در یک شرکت تلفن اسپانیایی در دهه ۱۹۲۰ مشغول به کار بودند، بررسی می کند. این سریال زمانی جذاب تر می شود که بینندگان دلایلی را پیدا کنند که هر زن به خاطر آن این شغل را انجام داده است.

Cable Girls در اولین نمایش خود نقدهای مثبتی دریافت کرد و حتی اولین سریال اصلی اسپانیایی زبان نتفلیکس شد که به پنج فصل رسید. Cable Girls به خوبی بیانگر مبارزات و پیروزی هایی است که بسیاری از زنان در نیروی کار و همچنین زندگی روزمره خود با آن روبرو هستند.

The House Of Flowers

فیلم The House of Flowers که عمدتاً در مکزیک اتفاق می‌افتد، یک کمدی سیاه است که خانواده‌ای از طبقه بالا را دنبال می‌کند که با اختلالات خود کنار می‌آیند و سعی می‌کنند مغازه گل فروشی و کاباره خود را متعادل کنند.

The House Of Flowers عناصری را از قالب تله‌نوولای محبوب می‌گیرد و به خاطر نحوه برخورد با مسائل اجتماعی در مکزیک و همچنین براندازی کلیشه‌های برجسته مورد تحسین قرار گرفته است. The House of Flowers در آگوست ۲۰۱۸ برای اولین بار پخش شد و سه فصل کامل داشت. در ژوئن ۲۰۲۱، نتفلیکس یک فیلم اصلی با عنوان The House of Flowers: The Movie منتشر کرد.

۳%

به عنوان دومین تولید غیرزبانی نتفلیکس، ۳ درصد به بررسی شکاف طبقاتی و دشواری تبدیل شدن به بخشی از افراد مرفه می پردازند. این درام برزیلی در آینده ای اتفاق می افتد که در آن افراد فقیر و ثروتمند به جوامع مختلف تقسیم می شوند. جوانان بیست ساله ای که به عنوان بخشی از جامعه فقیر زندگی می کنند، این فرصت را دارند تا در “فرایند” فرصتی برای پیوستن به جامعه “در خارج از کشور” رقابت کنند.

All Of Us Are Dead

از طلوع مردگان تا جنگ جهانی Z، فیلم‌های زامبی به یکی از عناصر اصلی صنعت فیلم تبدیل شده‌اند. All of Us Are Dead با تنظیم داستان در دبیرستانی که در آن نه تنها دانش آموزان باید از ریاضیات و علوم جان سالم به در ببرند، بلکه اکنون باید راهی برای فرار از چیزی که به کانون شیوع زامبی ها تبدیل شده است، بیابند.

این سریال حتی از Euphoria از HBO پیشی گرفت و به عنوان پرمخاطب ترین سریال توییتر پس از انتشارش پیشی گرفت.

Call My Agent

Call My Agent، یک کمدی فرانسوی که صنعت سینما را به خود اختصاص می دهد. این سریال سه عامل را دنبال می کند که تمام تلاش خود را می کنند تا بین زندگی حرفه ای و شخصی خود تعادل ایجاد کنند و در عین حال آژانس خود را سرپا نگه دارند.

Call My Agent چهار فصل به طول انجامید و پس از انتشار بازخوردهای قوی را به خود جلب کرد.

Dark

دارک که در پس زمینه یک شهر کوچک آلمانی می گذرد، ناپدید شدن دو کودک و رازهایی را که به خاطر آن فاش می شود را دنبال می کند. اولین سریال اصیل آلمانی نتفلیکس، نمایشی می سازد که از سفر در زمان برای کشف رازی استفاده می کند که ده ها سال است این شهر را درگیر کرده است.

دارک پس از انتشار نقدهای مثبتی دریافت کرد. دارک که ابتدا به Stranger Things تشبیه شد، به سرعت خود را به عنوان یک پیروز در تلویزیون علمی تخیلی جدا کرد. دارک سه فصل به طول انجامید و فصل سوم و آخرین آن در ژوئن ۲۰۲۰ در نتفلیکس پخش شد.