گروه کی پاپ BTS ممکن است اخیراً به عنوان یک گروه اعلام جدایی کرده باشد، اما محبوبیت جهانی آنها همچنان هر روز افزایش می یابد. هنرمندان کره‌جنوبی با داشتن دیسکوگرافی از آهنگ‌های پرطرفدار، دید هنری زیادی در مورد موزیک ویدیوهای خود دارند.

همراه با روال‌های پیچیده رقص و طرح‌های تولید با بودجه کلان، نه تنها ویدیوهای BTS سینمایی هستند، بلکه ادای احترامی عمدی به فیلم‌های متنوع از سراسر جهان دارند. تماشای این فیلم ها برای یک عضو “ارتش BTS” به همراه برخی توصیه های دیگر که با مضامین موسیقی آنها همراه است، طبیعی به نظر می رسد.

Stand By Me (1986)

یکی از بهترین فیلم‌های اقتباسی از کتاب‌های استیون کینگ، Stand By Me به گروهی از دوستان می‌پردازد که برای یافتن جسدی در جنگل قدم می‌زنند. در ماجراجویی، بچه‌ها در حالی که بهترین سال‌های جوانی خود را می‌گذرانند، درس‌های زندگی می‌گیرند.

همانطور که Stand By Me یک فیلم برای موضوع دوستی به نمایش میگذارد، برای طرفداران BTS ارزش دیدن دارد. گروه کی پاپ همیشه دوستی را به عنوان یک موتیف تکراری در آهنگ هایی مانند “روز بهاری”، “مجیک شاپ” و البته “دوستان” گنجانده است. درست مانند فیلم، آهنگ‌های آن‌ها نه تنها بهترین بخش‌های یک دوستی خوب را برجسته می‌کنند، بلکه عواقب آرامی را که با گذشت زمان و مسافت پس از پایان دوستی به وجود می‌آیند، برجسته می‌کنند.

Your Name. (2016)

چیزی که به عنوان یک عاشقانه زیبا شروع می شود، به یک داستان فانتزی تراژیک با ارجاع به زلزله بزرگ شرق در سال ۲۰۱۱ تبدیل می شود. یکی از بهترین فیلم های انیمه اخیر، «نام تو» شامل دو غریبه است که بدن خود را عوض می کنند و نگاهی اجمالی به زندگی یکدیگر می گیرند. اما وقتی یک فاجعه ناشی از ستاره دنباله دار جان یکی از آنها را به خطر می اندازد، دیگری با وجود همه چالش ها قصد نجات او را دارد.

این بار نجات یک دوست و یک عاشق با خط داستانی تخیلی فیلم های BTS قابل مقایسه است. همانطور که در ویدئوهایی مانند “Epiphany” و “Fake Love” نشان داده شده است، جین عضو BTS در چندین سناریو قرار می گیرد که در آن مجبور می شود جان دوستان خود را به هر طریق ممکن نجات دهد.

Enter The Void (2009)

سفر روانگردان جذاب گاسپار نوئه در یک فیلم، عواقب پس از مرگ یک فرد را در حالی که او گذشته، حال و آینده خود را در مجموعه ای از تصاویر رنگارنگ و سورئال می گذراند، تجسم می کند. Enter the Void ممکن است بینندگان را به دو دسته تبدیل کند، اما غنای بصری آن مطمئناً اکثریت را تحت تأثیر قرار می دهد.

چه مضامین باروک در «عشق جعلی» یا عکس‌های توهم‌آمیز «عرق خون و اشک»، نماهنگ‌های BTS نیز شاهکارهای بصری هستند که طرفداران نویسندگانی مانند گاسپار نوئه را تحت تأثیر قرار می‌دهند. حتی از نظر موضوعی، فیلم درباره زندگی پس از مرگ با «روز بهار» قابل مقایسه است که به طور مشابه مفهوم مرگ و اتمام را بررسی می کند.

Everything Everywhere All At Once (2022)

داستانی از رابطه تیره بین یک مادر گیج و دختر نوجوان عصبانی اش به نبرد چندجهانی تبدیل می شود که در چندین واقعیت و ابعاد گسترده می شود.

تصمیمات مختلف می تواند نتایج متفاوتی داشته باشد. این فلسفه اصلی واقعیت های چندگانه در برخی از موزیک ویدیوهای متصل در فیلمبرداری BTS نیز وجود دارد، به ویژه نسخه ژاپنی “عرق خون و اشک” که اعضای گروه را در حال حمله به یکدیگر در حالی که باعث ایجاد شکاف در پیوستار فضا-زمان می شوند، وجود دارد. این کاملاً قابل مقایسه با نبرد بین-بعدی است که دو نفره مادر و دختر فیلم در آن شرکت می کنند.

The Maze Runner (2014)

از آنجایی که گروهی از نوجوانان در یک پیچ و خم پسا آخرالزمانی گیر کرده اند، سعی می کنند توطئه بزرگتری را که بخشی از آن هستند کشف کنند. با این حال، در حالی که با موجودات هیولایی مهندسی شده زیستی مبارزه می کنید، زنده بیرون آمدن از پیچ و خم برای بازماندگان تبدیل به یک کار سخت می شود.

بر اساس رمان‌های محبوب بزرگسالان به همین نام، مفهوم فیلم از دیوارهایی که قهرمان‌ها را احاطه کرده‌اند، در موزیک ویدیوی BTS در «ON» به شدت مورد اشاره قرار گرفت. این ویدئو که از میدان جنگی شبیه به بازی تاج و تخت شروع می‌شود، گروهی از پسرها را می‌بیند که در میان دیوارهای عظیم مشابه دیوارهای The Maze Runner به دام افتاده‌اند.

Chatroom (2010)

فیلم هیجان انگیز بریتانیایی چت روم به از دست دادن معصومیت می پردازد، زیرا گروهی از نوجوانان از طریق یک چت روم آنلاین به هم متصل می شوند و به تشویق عادات بد یکدیگر میپردازند. نتیجه یک سری اتفاقات وحشتناک است که عقل آنها را آزمایش می کند.

جالب اینجاست که چت روم تاثیری بر BTS داشته است، همانطور که از موزیک ویدیوی آنها برای “عرق خون و اشک” قابل مشاهده است. نه تنها بینندگان می‌توانند شخصیت‌ها را ببینند که در اتاق‌های گفتگوی واقعی نشسته‌اند، بلکه چندین شباهت بصری دیگر نیز وجود دارد، مانند پریدن V از روی لبه یا تصاویر تکراری فرشته.

Snowpiercer (2014)

در حالی که فیلم‌های اولیه بونگ جون-هو، کارگردان اهل کره جنوبی معرفی کرد، اولین فیلم انگلیسی‌زبان او Snowpiercer بود که او را در رادار هالیوود قرار داد. فیلم اکشن علمی-تخیلی دیستوپیایی که به قطاری می پردازد که آخرین انسان های زنده مانده را پس از ویران شدن زمین در دمای بسیار کشنده حمل می کند. با شروع جنگ طبقاتی در قطار، رازهای بیشتری آشکار می شود.

Snowpiercer برای طرفداران BTS با توجه به اهمیت حیاتی که در “روز بهار” داشته است، باید تماشا کنند. میخواهد غزل “مانند برف‌شکن، من تنها ماندم” باشد یا ایستگاه راه‌آهن پوشیده از برف ویدئو، “روز بهار” دیدگاه‌های خلاقانه دو نماد کره جنوبی از مشهورترین نمادهای جهانی را با هم ادغام می‌کند.

Tokyo Idols (2017)

Tokyo Idols نگاهی جامع از پشت صحنه زندگی بت های زن “جی پاپ” و هوادارایی وسواس گونه عجیب و غریبی که آنها را سرگرم می کنند می اندازد. در حالی که ستاره بودن لذت بخش است، اما فشارهای شرکت های موسیقی و طرفداران می تواند «بت» بودن را به یک شغل تحت فشار تبدیل کند.

طرفداران BTS موظفند مستندهای مختلفی را که نه تنها بر روی آنها بلکه سایر گروه های کی پاپ ساخته شده است، بررسی کنند. از این رو، آنها نیز مجذوب صنعت پاپ ژاپن و واقعیت های آن خواهند شد. هر دو صنعت از نظر نحوه “تولید” ستاره های پاپ برای عموم دارای اشتراکاتی هستند.

Mother! (2017)

برداشتی شاعرانه و تاریک از کتاب مقدس، مادر! با اسطوره های آشنای مسیحی مانند داستان آدم و حوا و تولد مسیح. فیلم‌های هیجان‌انگیز روان‌شناختی دارن آرنوفسکی به هر حال شکاف بین واقعیت و خیال را پر می‌کنند و مادر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

برای هر کسی که به تصاویر تمثیلی عصر جدید از کتاب مقدس علاقه مند است، مادر برای مشاهده ضروری است. به هر حال طرفداران BTS نیز تلاش خود را با تصاویر کتاب مقدسی از بهشت و جهنم انجام داده اند، همانطور که در ویدیوی “Blood Sweat and Tears” مشخص است که اعضای آن در مقابل گناه و وسوسه مقاومت می کنند.

Alice In Wonderland (2010)

رمان اصلی لوئیس کارول، آلیس در سرزمین عجایب را می توان به عنوان یکی از اولین آثار داستانی برای پرداختن به دنیایی جایگزین (در این مورد سرزمین عجایب) خواند. از آنجایی که ویدیوهای BTS به سختی در دنیای واقعی تنظیم می شوند و اغلب با پرش در چندین “سرزمین عجایب” سروکار دارند، جهان مشترک ویدیوهای آنها را می توان به عنوان یک حماسه چند وجهی برای خود دید.

و درست مانند سرزمین عجایب که در اقتباس گوتیک تیم برتون از کتاب کلاسیک کودکان به تصویر کشیده شده است، مناظر بصری می توانند هم سناریوهای شاد و هم تاریک را ارائه دهند. برای مثال، جهان‌هایی را که در «ON»، «عرق خون و اشک» و «Epiphany» به تصویر کشیده شده‌اند، در نظر بگیرید.