The Sandman در ۵ آگوست ۲۰۲۲ به نتفلیکس می آید! سریال فانتزی تاریک مورد انتظار بر اساس رمان‌های گرافیکی نوشته‌شده توسط نویسنده تحسین‌شده نیل گیمن است که برای اولین بار توسط دی سی در سال ۱۹۸۹ منتشر شد. گیمن مسلماً در گذشته با اقتباس‌هایی از آثار ادبی خود دست و پنجه نرم کرده است، حتی نشان می‌دهد که مرد شنی غیرقابل انطباق بوده است.

گیمن حرفه ای طولانی در نویسندگی داشت، در اواخر دهه ۸۰ در کتاب های کمیک شروع به کار کرد، و پس از تغییر شخصیت منسوخ شده DC سندمن به استاد خوش خلق رویایی که امروزه می شناسیم، به موفقیت های بزرگی دست یافت. در طول سال‌ها، داستان‌سرایی منحصربه‌فرد گیمن اقتباس شده است، الهام‌بخش دیگران بوده و شهرت بلندپروازانه‌اش را از طریق مفاهیم کنایه‌آمیز و متفکرانه‌اش درباره زندگی و مرگ به دست آورده است.

‘Good Omens‘ (۲۰۱۹)

در فیلم Good Omens، مایکل شین در نقش آزیرافال، یک فرشته، و دیوید تنانت در نقش کراولی، شیطان، که هر دو از سپیده دم خلقت روی زمین بوده اند، بازی می کنند. این دو بازیگر باتجربه گروهی از بازیگران را رهبری می‌کنند که تلاش می‌کنند تا آخرالزمان را خنثی کنند. این مجموعه سرشار از تصاویر خلاقانه و داستان سرایی هوشمندانه است که به بازیگرانش اجازه می‌دهد بدرخشند.

Good Omens به عنوان اولین رمان منتشر شده گیمن در سال ۱۹۹۰ بود. مانند سریال Sandman، فصل اول Good Omens توسط Gaiman به عنوان تهیه کننده مجموعه هدایت شد و این سریال را به عنوان پروژه ای دلهره آور مانند The Sandman معرفی کرد. در ۲۹ ژوئن ۲۰۲۱، Good Omens برای فصل دوم تمدید شد.

‘Lucifer’ (2016)

سریال تلویزیونی مورد علاقه طرفداران، لوسیفر، شیطانی را دنبال می کند که جهنم را رها می کند تا به لس آنجلس نقل مکان کند، یک کلوپ شبانه را اداره کند و در کنار کارآگاهان در LAPD کار کند. لوسیفر با بازی تام الیس به عنوان شخصیت اصلی، شروع معقولی داشت، اما پس از فصل ۳ لغو شد. کمپین های طرفداران سریال را زنده کردند و نتفلیکس سریال را به پایان برنامه ریزی شده اش در فصل ۶ رساند.

این شخصیت لوسیفر نسخه کامیکس دی سی از شیطان است که توسط نیل گیمن در نسخه اصلی کمیک The Sandman خلق شده است. این موضوع باعث شد تا طرفداران لوسیفر حدس بزنند که آیا الیس دوباره نقش خود را بازی خواهد کرد، اما اینطور نخواهد بود. گیمن به جای اینکه مرد شنی را با لحن و قوس تثبیت شده لوسیفر درآورد، تصمیم گرفت که نقش را مطابق با نیازهای سری جدید تغییر دهد.

‘Sweetbitter’ (2018)

Sweetbitter بازیگرانی چون الا پورنل و تام استوریج در یک سریال درام به دنبال زنی است که در طوفان زندگی مستی شهری غرق می شود. این سریال که بر اساس رمان سال ۲۰۱۶ توسط استفانی دانلر ساخته شده بود، مطابق آن عمل نکرد، اما با توجه به بازیگران آن تام استوریج، که به زودی در نقش رویا در مرد شنی ظاهر می شود، دیدن آن جالب است.

استوریج یک بازیگر تئاتر ماهر است که جایزه تونی بهترین بازیگر مرد نمایشنامه را برای بازی در برادوی در یتیمان دریافت کرد. از جمله Sweetbitter، استوریج در نقش‌های مکمل متعددی انتخاب شده است، اما هنوز موفق نشده است. استوریج با شکست دادن بیش از ۶۰۰ بازیگر برای نقش Dream، بالاخره لحظه بزرگ خود را بدست می آورد.

‘Stardust’ (2007)

این ماجراجویی عاشقانه در سال ۲۰۰۷ دارای بازیگران پر ستاره از افرادی مانند میشل فایفر و رابرت دنیرو است. این فیلم همچنین چارلی کاکس را بازی می‌دهد، مدت‌ها قبل از دوران تصدی او به عنوان مراقب کور در فیلم Daredevil (2015). شخصیت کاکس، تریستان، باید از جادوگران، شاهزادگان شیطان صفت و دزدان دریایی در حال پرواز فرار کند تا از ستاره سقوط کرده ای که معلوم می شود یک زن جوان زیبا، ایواین (کلر دینز) است، محافظت کند.

کانال Stardust کمی بیشتر از رمانتیسم و شوخ طبعی گیمن نشان می‌دهد. داستان فوق العاده بصری که اغلب با داستان هایی مانند The Princess Bride (1987) مقایسه می شود، هنوز دارای جلوه های بصری قوی، هرچند کمی قدیمی، و بازیگرانی جذاب است که آن را در قلب طرفداران گیمن نگه داشته است.

‘Justice League Dark’ (2017)

در حالی که به نظر نمی رسد Sandman یک شخصیت کمیک معمولی باشد، Dream در مواردی با بتمن و Martian Manhunter تعامل داشته است. Sandman اصلی در سال ۱۹۳۹ با نام Wesley Dodd با لباس سبز، فدورا و ماسک گاز عرضه شد. تا زمانی که گیمن در سال ۱۹۸۹ به شخصیت دی سی دست یافت و به تکرار الهام گرفته از بووی از Dream که امروز می شناسیم منجر شد.

Justice League Dark یک تیم مجاور لیگ عدالت را دنبال می کند که با تهدیدات ماوراء طبیعی مبارزه می کند. در این فیلم انیمیشن جان کنستانتین (مت رایان) و جیسون بلاد با نام مستعار اتریگان شیطان (ری چیس) حضور دارند، شخصیت هایی که هر دو در اولین شماره های کمیک The Sandman ظاهر می شوند. Justice League Dark یک مجموعه سرگرم کننده است که به داستان سرایی کتاب های مصور اختصاص دارد، به هنرهای غیبی و عرفانی که The Sandman در آن زندگی می کند.

‘Victoria’ (2016)

درام تاریخی بریتانیایی تحسین شده ویکتوریا با بازی جنا کولمن در نقش شخصیت اصلی ملکه ویکتوریا. کلمن قرار است به زودی در فیلم The Sandman در نقش کنستانتین بازی کند. گیمن یوهانا را به عنوان ادای احترام به نویسنده همکار، آلن مور، خالق جان کنستانتین خلق کرد.

ویکتوریا دارای سه فصل است که به زندگی اولیه ملکه ویکتوریا می پردازد، که سلطنت گسترده بریتانیا از سال ۱۸۳۷ تا ۱۹۰۱ طول کشید. این سریال تحسین شده در میان سریال هایی مانند داونتون ابی (۲۰۱۰) در نظر گرفته شده است، و کلمن برای عملکرد او تحسین شده است.

‘His Dark Materials’ (2019)

این فیلم بر اساس رمان های سر فیلیپ پولمن، یکی از همتایان گیمن در دنیای نخبگان ادبی بریتانیا، ساخته شده است. دافنه کین در این مجموعه بازی می کند که به خاطر نقش برجسته اش در نقش لورا یا X-23 در لوگان (۲۰۱۷) در نقش یک دختر جوان یتیم زندگی می کند که در دنیایی جادویی زندگی می کند و همراه با همراهان حیوانات، نقشه آدم ربایی را کشف می کند.

جیمی چایلدز شش قسمت از His Dark Materials را کارگردانی کرد، از جمله فینال‌های هر دو فصل ۱ و فصل ۲. چایلدز همچنین کارگردانی دو قسمت ابتدایی فصل ۲ را بر عهده داشت و مسئولیت بزرگی را در مهم‌ترین لحظات سریال بر عهده گرفت. برای The Sandman Childs چهار قسمت از یازده قسمتش روی صندلی کارگردان نشست.

‘Dark City’ (1998)

شهر تاریک برای هر کسی که هوس تاریکی و جنبه علمی تخیلی دارد، یک لذت بصری است. با بازی روفوس سیول، کیفر ساترلند، جنیفر کانلی و ویلیام هرت، داستان مردی است که از فراموشی رنج می‌برد و دیوانه‌وار سعی می‌کند از طریق شهری پر از کابوس از غریبه‌ها فرار کند. فیلمی که از نظر منتقدان تحسین شده و از نظر بصری تماشایی است، تصور فرد از واقعیت و هستی را بازی می‌کند، مضامین بسیار شبیه به نیل گیمن.

فیلم Dark City توسط دیوید اس. گویر (David S. Goyer) نوشته شده است که برای نوشتن سریال آینده The Sandman با گیمن همکاری نزدیک داشت. گویر بیشتر به خاطر مشارکت در فیلمنامه نویسی اش در سه گانه The Dark Knight and Blade، و همچنین Man of Steel (2013)، Batman V. Superman (2016) و سریال Constantine (2014) شناخته شده است.

‘American Gods’ (2017)

بر اساس رمان گیمن در سال ۲۰۰۱، خدایان آمریکایی، گیمن را در راس کار ندیدند، اما هنوز هم نشان خارق‌العاده دسیسه او را دارند. سریال با ملاقات با Shadow Moon (ریکی ویتل)، زندانی اخیراً آزاد شده شروع می شود که با مردی مرموز به نام آقای چهارشنبه (ایان مک شین) آشنا می شود که سایه را به عنوان محافظ خود استخدام می کند.

با این حال، چیزهای بیشتری برای این ملاقات وجود دارد زیرا Shadow سپس وارد دنیای پنهان جادو می شود. Shadow با درگیری بین خدایان قدیمی و ترس آنها از از دست دادن نفوذ خود به خدایان جدید، حافظان فناوری و رسانه های جهانی آشنا می شود. خدایان آمریکایی، نمونه دیگری از اشتیاق گیمن به انسان‌سازی است که عناصر انسانی را به خدایان تبدیل می‌کند.

‘The Witcher’ (2019)

ویچر با بازی هنری کاویل در نقش گرالت از ریویا، یک شکارچی محترم، یا ویچر، که در سرزمین سفر می کند و هیولاها را می کشد، تا زمانی که سرنوشت در هم پیچیده می شود و با محافظت از یک دختر جوان (فریا آلن) مواجه می شود. این سریال بر اساس رمان‌ها و بازی‌های ویدیویی به همین نام ساخته شده است و به خاطر خشونت فانتزی تاریک، تصویر کاویل از جنگجو مورد تحسین قرار گرفته است.

The Witcher، کارگردان لوئیز هوپر، کارگردان دو قسمت از فصل ۲، از جمله قسمت ماقبل آخر، و دو قسمت از Sandman را در اختیار داشت. The Witcher عنوان دیگری از نتفلیکس است. بین The Witcher و Stranger Things (2016)، نتفلیکس به عنوان بخشی از تغییرات در عناوین اصلی خود شناخته شده است. گزارش شده است که Sandman برای هر قسمت حدود ۱۵ میلیون دلار برای نتفلیکس هزینه دارد.