اگر فکر کردید که کنترلر پلی استیشن ۴ یا اکس باکس شما فقط به دستگاه خودشان وفادار هستند و استفاده‌ی دیگری ندارند اشتباه می‌کنید. از خوبی‌های تکنولوژی وایرلس و بلوتوث همین بس که میتونید از این وسایل در ویندوز و مک استفاده کنید و حتی تنظیم آن‌ها برای این دو سیستم عامل تفاوت چندانی ندارد.

اگر دنبال یک تغییر در تجربه بازی کردن در ویندوز یا مک هستید و میخواهید دسته‌های بازی اکس باکس یا پلی استیشن را به پی سی متصل کنید ادامه مطلب را از دست ندهید. این آموزش تنها با آخرین نسخه کنسول پلی استیشن ۴ و اکس باکس وان هماهنگ است.

اتصال کنترلر اکس باکس به ویندوز

با ساده‌ترین مورد یعنی اتصال کنترلر اکس باکس به ویندوز شروع می‌کنیم. آماده‌اید؟ برای شروع کنترلر خود را از طریق USB به پی سی وصل کنید. تا ۸ کنترلر را می‌توانید همزمان وصل کنید، یا ۴ کنترلر همراه با هدست یا دو کنترلر همراه با هدست استریو.

اگر آزادی وایرلس را ترجیح می‌دهید، بلوتوث را امتحان کنید، به همین منظور باید آخرین نسخه کنترلر اکس باکس وان اس را داشته باشید، همراه با جک هدفون. اگر چنین کنترلری دارید به تنظیمات ویندوز بروید، گزینه Devices را انتخاب کنید و سپس Bluetooth & other devices را انتخاب کنید. مطمئن شوید که Bluetooth discovery فعال باشد.

کنترلر را کلید Guide روشن کنید، سپس کلید Sync را فشار دهید و نگه دارید تا زمانی که کلید Guide چشمک بزند. در ویندوز گزینه Add Bluetooth or other device را انتخاب کنید و سپس Bluetooth و در نهایت گزینه Xbox Wireless Controller را انتخاب کنید. با این روش تنها می‌توانید یک کنترلر را متصل کنید و هدست به این شکل پشتیبانی نمی‌شود.

اتصال کنترلر پلی استیشن ۴ به ویندوز

مانند کنترلر اکس باکس وان، میتونید از طریق کابل USB اتصال رو برقرار کنید، اگر بر روی آیکون استیم در نوار ابزار پایین صفحه کلیک راست کنید و Big Picture را انتخاب کنید با این روش میتونید بدون هیچ نرم افزار اضافی با Steam کار کنید. به قسمت Settings بروید و سپس Controller Settings را انتخاب کنید و مطمئن شوید PS4 Configuration Support روشن است.

اگر با استیم بازی نمی‌کنید یا میخواهید بطور وایرلس بازی کنید، به یک نرم افزار کوچکی به نام
DS4Windows نیاز دارید. با نصب این نرم‌افزار بر روی سیستم، میتواند سریعا کنترلر DualShock را شناسایی کند (پس از نصب نرم افزار ریستارت فراموش نشود).

همچنین میتونید با نصب این نرم افزار از طریق بلوتوث متصل بشید. در تنظیمات ویندوز Devices را انتخاب کنید و سپس Bluetooth & other devices. مطمئن شوید Bluetooth discovery فعال باشد. بر روی کنترلر کلیدهای PS و Share را فشار دهید و نگه دارید تا زمانی که چراغ کنترلر شروع به چشمک زدن کند. به قسمت Add Bluetooth or other device بروید و Bluetooth را انتخاب کنید و سپس Wireless controller را برای تکمیل اتصال از طریق DS4Windows انتخاب کنید.

این مطلب اولین بار و بطور اختصاصی در ویوین منتشر شده است.