فرانک هربرت خوانندگان خود را با داستان های گسترده و بزرگتر از قهرمانان زندگی مجذوب کرد. جدیدترین اقتباس سینمایی از نوشته او، به کارگردانی دنی ویلنوو، عظمت رمان را از طریق فیلمبرداری حماسی و مقیاس های عظیم در بر می گیرد. Dune برنده شش جایزه اسکار برای تولیدش شد، اما داستان و شخصیت‌های اصلی فیلم دلیل واقعی ماندن تماشاگران روی صندلی‌های خود برای تمام دو ساعت و ۳۵ دقیقه است.

Dune خانواده سلطنتی را در خانه Atreides دنبال می کند، قدرتی رو به رشد در کهکشان، در حالی که آنها حملات سیاسی و فیزیکی به دوک خود را هدایت می کنند. وارث پادشاهی، پل آتریدس، باید در نقش سلطنتی خود رشد کند و از قدرت های منحصر به فرد خود برای زنده ماندن در جنگ و محافظت از مردم خود استفاده کند. هر یک از شخصیت های Dune دارای نوعی تخصص هستند که آنها را متمایز می کند. ما عاشق هر دقیقه تماشای این متفکران و مبارزان قدرتمند هستیم که برای نبردهایی با ابعاد حماسی گرد هم می آیند. اگر همچنان سعی می‌کنید بازیگران اصلی شخصیت‌ها را مستقیم نگه دارید یا سعی می‌کنید قبل از Dune: Part Two یک تجدید نظر داشته باشید، در اینجا راهنمایی برای کمک به شما برای شروع ارائه شده است.

تیموتی شالامه در نقش پل آتریدس
پل به عنوان نوادگان دوک آتریدس و بنی جزیره، از قدرت های خارق العاده اجداد خود استفاده می کند. پل کاریزما و رهبری پدرش و در نهایت موقعیت پدرش را به ارث می برد. به لطف آموزش مادرش و Bene Gesserit، پل همچنین می تواند آینده را ببیند، اراده مردم را فقط با استفاده از صدای خود در برمیگیرد و جزئیات دقیق را در گفتار و زبان بدن درک میکند. در اولین فیلم Dune، پل تازه شروع به درک قدرت خود کرده است و با مسئولیت های سنگینی که به همراه دارد دست و پنجه نرم می کند.

تیموتی شالامی به خاطر نقش‌های دیگرش در فیلم‌های «زنان کوچک» و «مرا به نام خودت صدا کن» شهرت دارد. با وجود اینکه کار حرفه ای او تازه شروع شده است، او قبلاً در دو تا از بزرگترین فیلم های علمی تخیلی تا به امروز بازی کرده است، Dune و Interstellar. او هنوز در حال تثبیت شهرت خود به عنوان یک بازیگر است، اما به نظر می رسد برای بازی در شخصیت های پیچیده احساسی و نقش های جدی کاربلد است.

اسکار آیزاک در نقش دوک لتو آتریدس

دوک لتو آتریدس از بسیاری جهات نماینده رهبر عالی است. او حسابگر و عاقل است و در عین حال به شدت به مردم و کارکنانش وفادار است. او (مانند بسیاری از آتریدهای قبل از او) به دلیل حکومت با مشت آهنین و در عین حال تقویت روابط شخصی و وفاداری بی پایان در پیروانش شناخته شده است. به دلیل شهرتش، امپراتور از قدرت رو به رشد دوک آتریدس احساس خطر می کند. امپراطور به لتو وظیفه غیرممکن استخراج ادویه در سیاره صحرایی Dune را به لتو می دهد و خانواده آتریدها را به آنجا می فرستد تا بمیرند.
اسکار آیزاک در این نقش برتری بازیگری خود را به رخ می کشد. او به خوبی پدر خونگرم و قهرمان و همچنین تاکتیک‌دان سیاسی تحت فشار را به تصویر می‌کشد. اسکار ایزاک همچنین به خاطر بازی در فیلم شوالیه ماه و بازی در نقش پو دامرون در جنگ ستارگان شهرت دارد. او اغلب نقش ها و داستان های پیچیده عاطفی مربوط به سلامت روان را بر عهده می گیرد.

ربکا فرگوسن در نقش لیدی جسیکا آتریدس

لیدی جسیکا قبل از پیوستن به خانواده آتریدس به عنوان بنی جزیره آموزش دید. مادر پل به دلایل سیاسی با پدرش ازدواج نکرد. اگر هنوز فرصتی برای ازدواج با خانواده آتریدها وجود داشت، سایر سیارات بیشتر با خانه آتریدها همکاری می کردند. جسیکا صیغه سلطنتی باقی ماند، اما عشق عمیق و اعتماد به دوک را حفظ کرد. او حتی برخلاف میل رهبران بنی جزیره خود به لتو یک وارث مرد داد. عشق عمیق و پایدار او به لتو و پل که با درک و قدرت باورنکردنی او مطابقت داشت، او را به یک متحد قوی و یک دشمن بزرگ تبدیل می کند.

ربکا فرگوسن اخیرا در بسیاری از فیلم های پرفروش بازی کرده است. او در فیلم The Greatest Showman و Ilsa Faust در Mission Impossible نقش جنی لیند را بازی کرد.

زندایا در نقش چانی

ما نتوانستیم خیلی از این شخصیت را در اولین Dune ببینیم. او بیشتر در رویاهای پل و درخشش های آینده ظاهر شد. اما ما می توانیم انتظار داشته باشیم که خیلی بیشتر از او در Dune: Part Two ببینیم. چانی به عنوان یکی از اعضای خانواده سلطنتی فریمن، اگر نگوییم بهتر، به اندازه پل در جنگ و سیاست آموزش دیده است. چانی نیز مانند هموطنانش فریمن یک مبارز بی رحم است و رابطه خاصی با صحرای Dune دارد.

هالیوود زندایا را به خاطر خونسردی و پختگی اش چه در صحنه و چه خارج از صفحه نمایش دوست دارد. او شروع خود را در کانال دیزنی آغاز کرد، اما از آن زمان به نقش‌های بازیگری بالغ‌تر در Euphoria و Spiderman: No Way Home تبدیل شد. در Dune، Zendaya یک اجرای قدرتمند را به یک نقش ساده و فرعی می آورد.

جیسون موموآ در نقش دانکن آیداهو

به عنوان استاد شمشیر، دانکن آیداهو به عنوان یکی از ترسناک ترین مبارزان کهکشان شهرت دارد. دوک لتو آتریدس به آیداهو می‌فرستد تا با مردم بومی فرمن در Dune روابط برقرار کند. به دلیل مهارت های دانکن آیداهو در مبارزه، به سرعت احترام مردم را به خود جلب می کند. آیداهو از خانواده آتریدس در برابر انواع بلایا محافظت می کند، به ویژه حمله غافلگیرانه به قصر.

از معروف ترین نقش های جیسون موموآ می توان به آکوامن و رونان دکس در Stargate Atlantis اشاره کرد. او اغلب در نقش مبارزان تنومند با جنبه وحشی و حس شوخ طبعی عالی بازی می کند. موموآ سبک مبارزه قوی خود را با خود به Dune می آورد. اما ما همچنین هیجان زده بودیم که او با بازی این شخصیت پیچیده تر و صمیمانه تر، مهارت های بازیگری خود را نشان می دهد.

استلان اسکارسگارد در نقش بارون ولادیمیر هارکونن

هر داستان حماسی به یک شرور حماسی نیاز دارد. بارون ولادیمیر هارکونن بهترین دشمن برای رویارویی با خانه آتریدس است. از یک سو، بارون در ارتش قوی آتریدها، قدرت سیاسی قوی و صبر محاسبه گر شریک است. از سوی دیگر، بارون در ظلم و ستم و ترسی که به طور هدفمند القا می‌کند، مخالف خاندان آتریدیس است. بارون با استخراج ادویه به عنوان ناظر قدیمی Dune بسیار ثروتمند شد. هنگامی که امپراتور سیاره بارون را به خاندان آتریدها می دهد، بارون مصمم است هر کاری که لازم است برای بازگرداندن آن انجام دهد.
استلان اسکارسگارد به خاطر نقش‌هایش در فیلم‌های متعددی از جمله ویل هانتینگ و نایفومانیاک مشهور است. او بی رحمی و شخصیت بی سر و صدای غالب این شخصیت را به نمایش می گذارد. ما مشتاقانه منتظریم تا او را در دنباله Dune و سریال آینده Andor در دیزنی پلاس ببینیم.

استفن مک کینلی هندرسون در نقش ثوفیر هواات

یک ذهنیت وظایف زیادی دارد. اولین فیلم Dune بر مسئولیت های امنیتی حوات تمرکز دارد، اما در کتاب او همچنین به عنوان انبار اطلاعات و داده ها عمل می کند. تقریبا شبیه یک کامپیوتر زنده رفتار مهربان و ظاهر نرم Thufir Hawat او را از سایر افراد در ستاد اصلی دوک متمایز می کند، اما هوش تیزش او را به دلایل مساوی برمی گرداند. استفن مک کینلی هندرسون در فیلم های معروفی مانند حصارها، لیدی برد، و بسیار بلند و باورنکردنی نزدیک بازی کرده است. نسخه او از Thufir Hawat کاملاً دوست‌داشتنی است و ما را وادار می‌کند که بیشتر این شخصیت را ببینیم.

جاش برولین در نقش گورنی هالک

گورنی هالک نزدیک ترین سه نفر از کارکنان دوک را گرد هم می آورد. به عنوان یکی از مورد اعتمادترین مردان دوک، گورنی هالک به فرماندهی دوک تبدیل شد. نبرد بی بدیل او و همچنین مهارت هایش در شمشیر، او را به مردی عالی برای این کار تبدیل می کند. مهارت های گورنی نه تنها در میدان نبرد فیزیکی، بلکه در عرصه سیاسی نیز نقش مهمی ایفا می کند. به‌عنوان یکی از معلمان پل، شخصیت دمدمی مزاج گورنی با نرمی لطیف جایگاه ویژه‌ای در قلب همه ما دارد.

اگرچه بزرگترین نقش جاش برولین ممکن است تانوس در فیلم‌های Avengers: Endgame و Avengers: Infinity War باشد، اما CGI تشخیص او را سخت می‌کند. او یکی از بهترین بازیگران آمریکایی در دو دهه گذشته بوده است، با بازی های عالی در فیلم های No Country for Old Men، True Grit، Milk، Only The Brave و American Gangster.